TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Pirkėjai renkasi prekę ir pagal rūbą

2016 06 13 6:00
Prekių pakuotės dizaino tikslas – maloniai išsiskirti ir prekių ženklų gausos lentynose. "Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Sėkmingai sukurtas naujas prekės pakuotės dizainas gali lemti keleriopai didesnius pardavimus ir visiškai atsipirkti per porą mėnesių, taip teigia prekybos rinkodaros specialistai ir pramonės atstovai. Jie pripažįsta, kad inovatyvi pakuotė nėra stiprioji Lietuvos pramonės gaminių pusė užsienio rinkose, kur konkurentai planuoja pakuotės strategiją kaip vieną iš pardavimus labiausiai skatinančių veiksnių.

Pakuočių ir reklaminių stendų sprendimų bendrovės „Smurfit Kappa Baltic“ užsakymu atliktas tyrimas atskleidė, kad rinkdamosi pakuotės gamintojus, 90 proc. Lietuvos maisto pramonės įmonių dar ieško mažesnės kainos šių paslaugų kainos ir operatyvaus iškilusių problemų sprendimo (76 proc.), o konstrukcijos ir dizaino kūrimo paslaugoms pirmenybę teikia vos daugiau nei pusė apklaustųjų.

„Kaip rodo tarptautiniai tyrimai, pirkėjai vis dažniau produktus renkasi spontaniškai, o jų pasirinkimui didelę įtaką daro kūrybingi kompleksiniai pakuotės sprendimai: išskirtinumas, matomumas prekybos vietoje, prekybos tinklų reikalavimai“, – sako „Smurfit Kappa Baltic“ generalinis direktorius Rolandas Vainutis.

Prekybos rinkodaros kompanijos „Sorbum Group“ bendrovės „Sorbum LT“ direktorius Giedrius Oliškevičius „Lietuvos žinioms“ teigė, kad pirkėjai 74 proc. sprendimų, kokią prekę rinktis, priima prekybos salėje. Šios bendrovės anksčiau atlikti tyrimai rodo, kad 68 proc. prekių ženklų yra pasirenkama iš anksto neplanavus ir tik 5 proc. pirkėjų yra ištikimi konkrečiam prekių ženklui. Tai esą įrodo, kaip yra svarbu pasiekti, kad prekės pakuotė pirkėjui būtų patraukli, maloni akiai.

Svarbiausia impulsinėms prekėms

Prekybos rinkodaros specialistai pripažįsta, kad prekės pakuotės dizainas retai lemia perkamų brangių prekių ženklo pasirinkimą. Jei žmogus yra nusprendęs pirkti gamintojo televizorių arba kompiuterį, dėl pakuotės išvaizdos jis tikriausiai nepersigalvos, tačiau pakuotės dizaino antraeiliu nelaiko ir garsių prekių ženklų savininkai. Tai rodo ne tik gamintojo pagarbą pirkėjui, bet ir populiarina prekių ženklą.

Pasak G. Oliškevičiaus, prekių pakuotės dizainas aktualiausias yra vadinamosioms impulsinėms prekėms. Tai pirmiausia fasuotos maisto prekės, ypač saldumynai ir alus.

Inovatyvios įmonės, įsitikinusios pakuotės dizaino svarba, susirūpina ir kitomis prekėms, kurių pasirinkimui pakuotės dizainas gali atrodyti nereikšmingas.

UAB „Samsonas“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Andrius Lepinaitis „Lietuvos žinioms“ pasakojo, kad prieš pusantrų metų bendrovė išbandė naują obuolių ir aronijos sulčių tarą. „Šis žingsnis jau per mėnesį padėjo mūsų sultims patekti į didžiuosius prekybos tinklus. Anksčiau sultys buvo mažai perkamos, o pakeitę pakuotę, rezultato sulaukėme iš karto“, – teigė jis.

A. Lepinaičio nuomone, sulčių pakuotės pavyzdys parodė, kad investicija į sėkmingą pakuotę gali atsipirkti ir per porą mėnesių vien dėl smarkiai išaugusios prekės apyvartos.

G. Oliškevičius pritaria, kad sėkmingai pakeista pakuotė gali išauginti pardavimą net kelis šimtus procentų, tačiau labai svarbu, kaip tam tikro ženklo prekė atrodo lentynoje, ar išsiskiria iš kitų prekių ženklų, ar atrodo patraukli pirkėjui, kokias asociacijas jam kelia.

O „Samsonas“, įkvėptas sulčių pakuotės sėkmės, jau užsakė ir naują mėsos produktų pakuočių dizainą. „Tikimės ir čia atitinkamo rezultato“, – sako direktoriaus pavaduotojas. Be to, jo teigimu, prekybos rinkodaros specialistai rekomenduoja prekės pakuotės dizainą keisti bent kartą per dvejus metus, nors ši paslauga nėra pigi. Maža to, bendrovė nusprendė dizaino paslaugas pirkti iš profesionalios bendrovės, rinkoje veikiančius jau porą dešimtmečių, nors tai kainuos brangiau.

Fiksuotų kainų nebūna

Nei dizaineriai, nei jų paslaugų užsakovai nenurodo, kiek gali kainuoti sukurti naujo dizaino pakuotę, tačiau, „Lietuvos žinių“ duomenimis, tai gali kainuoti ir keliasdešimt tūkstančių, ir šimtus tūkstančių eurų.

„Tai labai individualu. Svarbu, ar dideli pakeitimai daromi, ką norima komunikuoti nauja pakuote, ar ji bus gaminama sena įranga, ar įsigyta nauja, kurios galimybės gali būti platesnės“, – aiškina G. Oliškevičius. Jo teigimu, pakuotės kūrimo paslaugos įkainiai yra nustatomi priklausomai nuo įdėto darbo. Mat pakuotės dizaino sukūrimas – ne vienos dienos ir juolab ne savaitės darbas. Tai gali užtrukti nuo mėnesio iki metų. Vieną pakuotę gali kurti ir visa komanda, ir vienas dizaineris. Tai priklauso nuo užsakovo poreikių.

Pasak bendrovės vadovo, užsakant prekės dizainą, visada svarbiausias yra tikslinis prekės vartotojas. „Juk jei jam prekė bus patraukli, galima tikėtis ir pardavimo augimo“, sako G. Oliškevičius. Jis pažymi, kad pakuotės dizainas ypač svarbus naujoms prekėms: jos turi būti pastebėtos, išsiskirti lentynose, kuriose yra tūkstančiai kitų prekių. „Prieš suformuojant užduotį dizaineriui yra atliekama daug tyrimų, priklausomai nuo produkto, jo pirkėjų. Labai svarbu visos detalės: tiek spalva, tiek forma, tiek šriftas, tuo pačiu ir jų visuma“, – vardija pašnekovas. Be to, anot, profesionalus dizaineris visada atsižvelgiama ne tik į patrauklų vaizdą, bet ir į logistikos reikalavimus, prekybos plotą lentynoje, nes nė vienas prekybininkas nenori „pardavinėti oro“.

Vietiniai svarbiau

„Smurfit Kappa Baltic“ pristatyto tyrimo duomenimis, didinti gamybą ir eksportą artimiausiais metais planuoja 44 proc. stambiausių Lietuvos maisto pramonės įmonių, tačiau net ir matydamos potencialą išnaudoti pakuotes prekės ženklo matomumui didinti, maisto pramonės įmonės nepakankamai vertina inovatyvumo svarbą eksporto rinkose.

Tyrimu taip pat nustatyta, jog augiau nei pusė apklaustų stambiausių maisto pramonės atstovų, vertindami, kuriose srityse patobulinta pakuotė galėtų paskatinti pardavimą, eksportui skirtai pakuotei neteikia pirmenybės, o 15 proc. maisto gamintojų įsitikinimu, vietinės rinkos dalies augimas bei klientų reikalavimai Lietuvoje yra svarbesni, negu partnerių užsienyje, todėl ketvirtadaliui apklaustųjų didinti prekės ženklo vertę yra svarbiau Lietuvos rinkoje, o kaip prekės ženklas vertinamas užsienio rinkose, yra svarbiausia kas devintai bendrovei.

„Rinkdamiesi gofruoto kartono pakuotės gamintoją dėl mažesnės kainos ir operatyvumo, gamintojai neišnaudoja visų pakuotės teikiamų galimybių verslo rezultatams pasiekti. Norint išsiskirti itin konkurencingoje aplinkoje, inovatyvūs pakuočių sprendimai yra būtinybė. Tai padėtų įsitvirtinti užsienio rinkose ir sėkmingai konkuruoti su kitais rinkos žaidėjais“, – sako „Smurfit Kappa Baltic“ generalinis direktorius Rolandas Vainutis.

Kol kas ir rinkos dalyviai negalėtų pasakyti, kiek bendrovių kuria prekių pakuotės dizainą Lietuvoje, nes pramonės įmonės naudojasi ir užsienio konkurentų paslaugomis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"