TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Pirkėjų lojalumą perka nuolaidomis

2014 10 08 6:00
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba konstatavo, kad kartu sudėtos „Merrild“ kavos 400 g ir 500 g pakuotės vizualiai sunkiai atskiriamos, todėl suklaidino vartotoją. Arvydo Jockaus nuotrauka

Po „Lietuvos žinių“ straipsnio atlikusi tyrimą Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba pripažino bendrovę „Rimi Lietuva“ pažeidus Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymą ir už tai skyrė jai piniginę baudą. Vienoje šio tinklo parduotuvių skelbiamos akcijos kainos klaidino vartotojus.

Mažmeninės prekybos tinkluose pastaruoju metu ypač suaktyvėjo prekybos akcijos. Kai kuriose parduotuvėse visos prekių lentynos pažymėtos reklaminiais akcijų karuliais. Prekybininkai teigia, kad nuolaida taikoma parduodant kas antrą bakalėjos prekę ir apie pusę pieno produktų, o alkoholio – net 80-90 procentų. Nuolaidos daro reikšmingą įtaką skelbiamai kainų statistikai.

Suklaidino prekių išdėstymas

„Lietuvos žinios“ rašė, kad 2014 metų liepos mėnesio pradžioje „Hyper Rimi“ parduotuvėje, Vilniaus Žirmūnų mikrorajone, vilnietė norėjo pasinaudoti taikoma akcija ir įsigyti 400 gramų „Merrild“ kavos pakuotę už 8,99 lito. Sumokėjusi už pirkinį ir grįžusi namo vartotoja pastebėjo, jog ji įsigijo 500 gramų „Merrild“ kavos pakuotę už 16,99 lito. Dar kartą apsilankiusi „Hyper Rimi“ parduotuvėje pirkėja suprato, kad kavos pakuotes supainiojo neatsitiktinai. Mat prekių rietuvėje, į kurią buvo įsmeigtas skelbimas apie nuolaidą 400 gramų pakuotei, buvo ir dėžės su 500 gramų pakuotėmis – beveik pusė viso prekių kiekio. Vartotoja teigė neabejojanti, kad tai padaryta tyčia, ir pasijuto sąmoningos apgaulės auka.

Atlikusi tyrimą pagal "Lietuvos žinių" publikaciją, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) konstatavo, kad „Merrild“ kavos 400 gramų ir 500 gramų pakuotės vizualiai sunkiai atskiriamos. Tarnyba nustatė, jog vidutinį vartotoją, įvertinusį komercinį pasiūlymą „Malta kava Merrild in Cup, 400 g 8,99 Lt“ ir norintį įsigyti tokią pakuotę, galėjo suklaidinti tai, kad skirtingo svorio „Merrild“ kavos pakuotės prekybos vietoje buvo kartu sudėtos.

VVTAT pažymėjo, kad toks prekių išdėstymas, kai šalia prekių, kurioms taikoma kainos nuolaida, išdėliojamos vizualiai panašios prekės, kurioms kainos nuolaida netaikoma, gali suklaidinti vartotoją dėl ypatingo kainos pranašumo ir paskatinti jį priimti tokį sprendimą dėl sandorio, kurio jis kitomis aplinkybėmis nebūtų priėmęs.

Įvertinusi faktus ir UAB „Rimi Lietuva“ raštu pateiktus paaiškinimus, VVTAT konstatavo, kad bendrovė pažeidė Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo nuostatas, tai yra jos veikla neatitiko verslininkui keliamų profesinio atidumo reikalavimų bei iškreipė arba galėjo iškreipti vartotojų ekonominį elgesį pasirenkant jiems tinkamiausią prekę. Bendrovei skirta 5 tūkst. litų bauda.

Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymas draudžia tokią veiklą. Klaidinančiais veiksmais laikomas apgaulingos informacijos pateikimas apie produkto kainą ar jos apskaičiavimo būdą arba ypatingą kainos pranašumą, kai vartotojas gali būti ar yra skatinamas priimti tokį sprendimą dėl sandorio, kurio jis kitomis aplinkybėmis nebūtų priėmęs. Už nesąžiningą komercinę veiklą komercinės veiklos subjektams VVTAT pagal savo kompetenciją gali skirti nuo 1 tūkst. iki 30 tūkst. litų baudą.

„RIMI Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė „Lietuvos žinioms“ tvirtino, kad skirtingai kainuojančios prekės minėtoje parduotuvėje į vieną krūvą buvo sudėtos per klaidą. „Labai atsiprašome savo klientės už suklaidinimą ir šią mūsų darbuotojų žmogišką klaidą. Parduotuvės darbuotojai netyčia sumaišė pakuotes ir papildė akcijos atsargas salėje ne to svorio kavos pakuotėmis“, - teigė G. Bielskytė.

Netyčia ir tyčia

Netyčia ar sąmoningai nuolaidas dažnai apgaulingai žymi ir kiti prekybos tinklai. Neretai akcijas žymintys reklamos karuliai prie prekių pritvirtinami, o kasos kvite nurodoma įprastinė pardavimo kaina. Prekybos tinklai paprastai tai aiškina pardavėjų užmaršumu ar „žmogiškomis“ klaidomis.

Kita LŽ skaitytoja pasakojo, kad „Iki“ parduotuvėje Vilniuje pirko „Merrild Classic“ kavą, ties kuria užkabintas raudonas akcijos karulis skelbė, kad 250 gramų pakuotė su nuolaida kainuoja 7,99 lito. Tačiau kasos kvite už šią prekę buvo nurodyta įprastinė kaina - 8,99 lito. „Iki“ Viešųjų ryšių departamento vadovas Andrius Petraitis tikino, kad "tokias klaida lemia žmogiškasis faktorius". Neva tuo atveju akcija jau buvo pasibaigusi, bet nebuvo nuimtas akciją žymintis reklaminis karulis.

Tačiau vienos „Iki“ parduotuvės neprisistačiusi darbuotoja (vardas ir pavardė redakcijai žinomi - red.) LŽ pasakojo, kad šiame tinkle kartais akciją žymintys reklaminiai karuliai prie lentynų iškabinami, o kai kurios akcijos prekės jose neišdėliojamos, neva tuo gali būti siekiama parodyti, jog prekybos tinkle kainų nuolaidos prekėms taikomos, bet akcijos prekių pirkėjams neva neužteko.

Gaudo nuolaidas

Kai kurias prekes, pasak prekybininkų, be nuolaidų iš viso sunku įsiūlyti vartotojams. Kai šių metų pavasarį staiga nuo 10 iki 40 proc. pakilo natūralios maltos kavos kaina, šiam produktui taikomų nuolaidų iš karto padaugėjo.

Pardavėjai neigė, kad parduoti gerokai pabrangusią kavą dažnai pavykdavo tik tada, kai taikyta nuolaida. Tačiau tokius įtarimus netiesiogiai patvirtino Statistikos departamento duomenys. „Nors matome, jog kava brangsta, bendra statistika rodo, kad ji pinga. Tai lemia didžiųjų prekybos tinklų taikomos nuolaidos“, - LŽ sakė pavardės nenorėjusi minėti Statistikos departamento darbuotoja.

Vis dėlto pardavėjai neneigia, kad akcijų metu vasarą kavos buvo perkama daugiausia. „UAB „Norfos mažmena“ atstovas Darius Ryliškis sakė, kad nuolaidos kavai dažniausiai siekia iki 30 proc. įprastinės kainos. Šiame tinkle, anot jo, apie 25 proc. pieno produktų parduodami taikant nuolaidą, o alkoholinių gėrimų – net 80-90 procentų. „Išvada viena – pirkėjai yra mažiausiai lojalūs alkoholiniams gėrimams. Perka, jeigu taikoma nuolaida“, - aiškino D. Ryliškis.

„Maximos“ prekybos tinkle bakalėjos prekių pardavimas taikant nuolaidą sudaro šiek tiek daugiau nei pusę bendro bakalėjos prekių pardavimo. "Kas antra bakalėjos prekė parduodama taikant nuolaidą. Didžiausią akcinių pardavimų kiekį bakalėjos grupėje sudaro proginiai saldumynai, antroje vietoje - cukrus, o trečioje – kava ir kakava", - LŽ sakė "Maximos LT" komunikacijos vadovė Renata Saulytė. Pieno prekių, kurioms taikomos kainos nuolaidos, pardavimas prekybos tinkle "Maxima" sudaro maždaug pusę bendro pieno produktų pardavimo. Didžiausią akcinių pardavimų kiekį pieno grupėje sudaro sviestas, antroje vietoje - įvairūs sūriai, o trečioje – varškės produktai.

Iš Statistikos departamento skelbiamo 100 pagrindinių vienarūšių vartojimo prekių ir paslaugų kainų sąrašo rugpjūčio mėnesį, palyginti su liepa, daugiausia pabrango malta natūrali kava – 14,6 proc., apelsinai – 9,8 proc., o atpigo baltagūžiai kopūstai – 35,6 proc., bulvės – 34,6 proc., pomidorai – 30,4 proc., žaliosios vynuogės – 22,1 proc., burokėliai – 18,5 proc., svogūnai – 16,8 proc., plautos morkos – 13,5 procento.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"