TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Pirkti skatina nuolaidos "tik jums"

2012 11 27 6:16
Pirkėjas, perbraukęs per kompiuterinį terminalą lojalumo kortele, gaunali jam skirtų nuolaidų sąrašą. /Romo Jurgaičio nuotrauka  

Prekybos tinklai siūlo pirkėjams vis daugiau individualių nuolaidų. Lietuviai, palyginti su kaimynais, tokiais pasiūlymais domisi labiau.

UAB "Rimi Lietuva" mažmeninės prekybos tinklo "Hyper Rimi" parduotuvėse įrengė 51 kompiuterinį terminalą klientams. Pirkėjas, perbraukęs per jį lojalumo kortele "Mano Rimi", gali išsispausdinti jam skirtų nuolaidų sąrašą, sužinoti sukauptų pinigų likutį.

Šios įmonės viešųjų ryšių vadovė Raminta Stanaitytė-Česnulienė LŽ sakė, kad nuolaidos taikomos toms prekėms, kurių žmogus daugiausia yra nupirkęs su turima lojalumo kortele. "Pagrindinis šios naujovės tikslas - labiau priartėti prie kiekvieno pirkėjo. Juk vegetarui visiškai neįdomi informacija apie mėsos išpardavimą, o kanarėlių neauginančiam žmogui - žinia apie atpigusį paukštelių lesalą. Norime, kad mūsų lojalumo kortelė kuo nors išsiskirtų iš visos krūvos kortelių, kurių pilna dažno pirkėjo piniginėje", - kalbėjo ji.

Kaip teigė R.Stanaitytė-Česnulienė, sistema automatiškai apdoroja lojalaus pirkėjo apsipirkimo įpročius ir pagal tai parenka jam tinkamiausius pasiūlymus, todėl esą kuo daugiau ir dažniau žmogus naudojasi lojalumo kortele, tuo aktualesnius pasiūlymus gauna. Individualios nuolaidos formuojamos kas savaitę.

Asmeninės parduotuvės idėja

UAB "Rimi Lietuva" generalinis direktorius Christianas Wijkstromas paaiškino, kad pasirinkta technologinė priemonė padės sukurti tarsi po asmeninę parduotuvę kiekvienam pirkėjui. "Nors savo lojalumo kortelę išleidome paskutiniai rinkoje, mūsų gerai apgalvoti pasiūlymai išaugino didelį būrį lojalių klientų. Dabar atėjo laikas jiems padėkoti ir pateikti ką nors ypatinga", - dėstė generalinis direktorius.

Šiuo metu "Mano Rimi" lojalumo korteles turi apie 800 tūkst. vartotojų. Naujieji šių kortelių terminalai veikia ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje bei Estijoje, tačiau lietuviai išsiskiria iš kaimynų "kortelių braukymo" rekordu. "Šios idėjos rezultatai pranoko mūsų lūkesčius Lietuvoje", - neslėpė R.Stanaitytė-Česnulienė.

Siunčia laiškus

UAB "Maxima LT" atstovė ryšiams su visuomene Olga Malaškevičienė LŽ teigė, jog atsidėkodama lojaliems klientams bendrovė individualius pasiūlymus, parengtus atsižvelgiant į pirkimo istoriją, teikia jau daugiau kaip dvejus metus. "Kadangi žmonės perka skirtingas prekes, ir individualūs pasiūlymai būna skirtingi. Juos tinklo "Maxima" lankytojai dažniausiai gauna paštu arba išspausdintus ant papildomo kasos kvito. Rečiau - SMS žinute arba elektroniniu paštu. Šie pasiūlymai pasitvirtina, nes pirkėjai jais itin aktyviai naudojasi", - tikino O.Malaškevičienė.

"Norfos" prekybos tinklo atstovas spaudai Darius Ryliškis LŽ sakė, kad UAB "Norfos mažmena" planuoja kitąmet lojalumo kortelių savininkams pradėti teikti individualius pasiūlymus pagal dažniausiai jų perkamus produktus. "Šiuo metu svarstomi keli tokių siūlymų pateikimo pirkėjams būdai", - pridūrė jis.

Rinkodaros idėjos

UAB "Marketologai" vadovas Donatas Jonikas mano, kad bendrovės "Rimi Lietuva" idėja gera, bet prie jos reikėtų labiau padirbėti. "Esu išbandęs "Rimi" nuolaidų terminalą, tačiau teko nusivilti. Man kažin kodėl buvo siūloma pigiau pirkti sūrį, kurio visiškai nemėgstu. Man aktualių prekių nuolaidų terminalas neišspausdino ir kitą kartą. Susidariau įspūdį, kad kompiuteris pateikė kurią nors iš bendrų tinklo nuolaidų, o mano pirkinių istorija buvo panagrinėta paviršutiniškai. Taigi daugiau terminalu ir nebesinaudoju", - savo kritiškas pastabas išsakė rinkodaros specialistas.

D.Jonikas pažymėjo, kad technologiškai UAB "Rimi Lietuva" sprendimas yra brangesnis negu kitų prekybos tinklų, tad neaišku, ar pavyks padengti papildomas sąnaudas. Kitas klausimas - ar gausūs pensinio amžiaus pirkėjai naudosis terminalais, nes ir bankuose ne visi susigaudo, kurį mygtuką spausti. "Jeigu nuolaidos iš tiesų būtų individualizuotos, ši naujovė turėtų ir galėtų suveikti", - reziumavo jis.

Technologiškai įmanoma

Paklaustas, ar įmanoma kiekvienam iš 800 tūkst. klientų kas savaitę parengti individualų pirkimo pasiūlymą, UAB "Blue solutions" pardavimo ir verslo plėtros direktorius Marius Važgauskas atsakė, kad technologiniu požiūriu ši užduotis nesudėtinga. "Jeigu įmonė yra įdiegusi verslo analitikos įrankį ir turi galingą skaičiavimo techniką, kompiuteriams apskaičiuoti, kokius pirkinius dažniausiai renkasi kiekvienas iš 800 tūkst. klientų, - visai paprasta užduotis. Verslo analitikos programa gali analizuoti pirkėjo įpročius ne tik pagal mėgstamiausius produktus, bet ir pagal tai, kaip jo elgesį veikia sezoniškumas, atlyginimų mokėjimo diena, buvusios akcijos ir t. t", - aiškino informacinių verslo valdymo sistemų specialistas.

Jo manymu, verslo analitikos programos buvo pradėtos plėtoti tada, kai vienas užsienio prekybos centras apskaičiavo, kad penktadieniais vyrai dažniausiai perka alų ir sauskelnes. Prekybininkams išdėliojus sauskelnes šalia alaus, prekių apyvarta penktadieniais pakilo vidutiniškai 28 procentais.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"