TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Pirmasis modernizuotas manevrinis lokomotyvas

2007 12 22 0:00
Naujam gyvenimui atgimęs senasis lokomotyvas.
Nuotrauka: © "Lietuvos žinios"

"Lietuvos geležinkeliai", dukterinė UAB "Vilniaus lokomotyvų remonto depas" įmonė, pristatė pirmąjį modernizuotą manevrinį lokomotyvą.

Manevrinis lokomotyvas - tai lokomotyvas, skirtas vagonams stotyse ir privažiuojamuosiuose keliuose išvežioti ir surinkti, traukiniams išformuoti ir suformuoti. Be šio, atrodytų, kuklaus "darbininko" neįmanomas visų geležinkelių darbas.

Modernizacija.

Modernizuotas lokomotyvas, tarsi televizorius, gali būti valdomas distanciniu pultu. Tai pademonstravo susisiekimo

viceministras Česlovas Šikšnelis, nuotolinio valdymo pultu iš Vilniaus lokomotyvų remonto depo cecho išvaręs pirmąjį modernizuotą Lietuvoje manevrinį lokomotyvą, sveriantį 120 tonų. Po remonto ir modernizacijos šilumvežis tapo dvigubai pajėgesnis, o eksploatacijos išlaidos sumažėjo 70 procentų.

Prieškalėdiniu fejerverku ir spalvingu saliutu naujasis lokomotyvas išlydėtas į pirmąją kelionę. "Džiugu, kad Lietuvos geležinkeliai investuoja milžiniškas lėšas į infrastruktūros modernizavimą, personalo rengimą, geležinkelio transportu keliaujančių keleivių komforto didinimą. Tačiau pagrindinis įmonės gyvybingumo ir efektyvumo garantas - lokomotyvai, kuriuos atnaujina ir modernizuoja dabar jau ne užsienio specialistai, o įmonės "Vilniaus lokomotyvų remonto depas" inžinieriai ir meistrai", - sakė susisiekimo viceministras Česlovas Šikšnelis, sveikindamas AB "Lietuvos geležinkeliai" vadovus ir specialistus. Vilniaus lokomotyvų remonto depas yra bendrovės Lietuvos geležinkeliai dukterinė įmonė.

Lokomotyvas

Pasak AB "Lietuvos geležinkeliai" generalinio direktoriaus Stasio Dailydkos, modernizacijos metu pagerinami lokomotyvų techniniai rodikliai ir gerokai padidinamas jų patikimumas, pagerinamos aptarnaujančio personalo darbo sąlygos, sumažinamos eksploatacijos, techninės priežiūros ir remonto sąnaudos. Modernizuotas lokomotyvas sumontuotas taikant modulių bei šiuolaikinių agregatų ir mazgų integravimą. Jis galės traukti dvigubai sunkesnius sąstatus ir išvystyti 90 km/val. greitį. Šilumvežyje numatytas elektrodinaminis stabdys, automatinis ir tiesiogiai veikiantis pneumatinis stabdys, turintis elektroninį valdymą. Modernizuoti ir nauji lokomotyvai naudoja 30 proc. mažiau dyzelino tam pačiam darbui atlikti už senuosius. Lokomotyvo mašinisto darbo sąlygoms pagerinti valdymo kabinoje sumontuota klimato kontrolės sistema, šaldytuvas ir mikrobangų krosnelė. Kabinai šildyti žiemą įrengtas autonominis šildytuvas.

Kitais metais UAB "Vilniaus lokomotyvų remonto depas" numato modernizuoti dar 4 šio tipo lokomotyvus. Vieno lokomotyvo modernizacijos kaina - 3,6 mln. litų.

Laikui bėgant bus modernizuoti visi senieji lokomotyvai. Jie netrukus pakeis suporintus manevrinius šilumvežius, pagerins mašinistų darbo sąlygas, sumažins eksploatavimo ir remonto sąnaudas. Modernizuotasis lokomotyvas bus galingiausias iš visų šiuo metu AB "Lietuvos geležinkeliai" turimų manevrinių lokomotyvų.

Minėtasis lokomotyvas yra šešiaašis, turi elektrinę (AC/DC) pavarą, 1455kW galingumo vidaus degimo variklį "Caterpilar 3512" DI-TA". Jis skirtas sunkiems manevravimo darbams, maksimalus greitis - 90 km/val. Lokomotyvas sukonstruotas naudojant senojo manevrinio lokomotyvo ČME-3 pagrindinį rėmą ir važiuoklę. Jis yra modulinės konstrukcijos, turi panašią į bokštą mašinisto kabiną ir pažemintą kapotą.

Darbai ir planai

"Šiemet šalies geležinkelininkai pasiekė rekordą - iki metų pabaigos bus pervežta 53,2 mln. t krovinių. - Tai visų 12 tūkst. darbuotojų kolektyvo nuopelnas", - sakė AB "Lietuvos geležinkeliai" valdybos pirmininkė Liudmila Zumerienė.

Praėjusią savaitę AB "Lietuvos geležinkeliai" generalinis direktorius Stasys Dailydka ir Europos investicijų banko (EIB) viceprezidentė Eva Srejber pasirašė sutartį dėl paskolos, skirtos naujiems prekiniams lokomotyvams pirkti, padidinimo. 2006 metų birželio 16 dieną buvo pasirašyta sutartis dėl 43 mln. eurų (148,47 mln. litų). Dabar suma padidinta iki 64 mln. eurų (220,8 mln. litų). Sutartis pasirašyta palankesnėmis sąlygomis ir tai patvirtina, kad Europos investicijų bankas vertina AB "Lietuvos geležinkeliai" kaip patikimai dirbančią įmonę.

Visa 34 naujų prekinių lokomotyvų įsigijimo sutarties, pasirašytos 2005 metų liepą su "Siemens" AG Transporto sistemų grupe, suma - 123,25 mln. eurų (425,28 mln. litų). EIB suteikta paskola - 35 proc. sutarties sumos, likusi dalis (65 proc.) - AB "Lietuvos geležinkeliai" lėšos.

Į Lietuvą jau atkeliavo 3 lokomotyvai. Iki 2009 metų vidurio į mūsų šalį bus atgabentas ir paskutinis iš 34 "Siemens" lokomotyvų.

Modernūs "Siemens" dyzeliniai elektriniai lokomotyvai galės vežti 6000 t sąstatą (esami lokomotyvai veža 4000 t sąstatus). Šių lokomotyvų konstrukcinis greitis - 120 km/val., lokomotyvai bus 6 ašių, abiejuose galuose turintys valdymo kabinas ir 2000 kW galios dyzelinį variklį.

Lokomotyvą galės valdyti vienas mašinistas. Jo darbą palengvins bortinis kompiuteris ir diagnostikos sistema, kuria bus galima kontroliuoti visų sistemų darbą: variklio, traukos sistemos funkcionavimą.

Įsigijus lokomotyvų, padidės eismo saugumas, gerokai sumažės eksploatavimo sąnaudos. Naujieji 34 lokomotyvai pakeis šiuo metu naudojamus 64 pasenusius lokomotyvus, o jų eksploatavimo sąnaudos bus apie 40 proc. mažesnės. Lokomotyvai atitiks Europos Sąjungoje galiojančius oro taršos ir triukšmo reikalavimus.

"Siemens" lokomotyvai bus skirti sunkiasvoriams sąstatams vežti IX geležinkelių transporto koridoriumi. Jais per metus planuojama pervežti apie 40 proc. šiuo koridoriumi gabenamų krovinių.

Parengta bendradarbiaujant su AB "Lietuvos geležinkeliai"

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"