TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Plėtros galimybių užsienyje žvalgosi 7 iš 10 šalies įmonės

2016 01 22 9:00
businessreviewaustralia.com nuotrauka

Lietuvos įmonės, galvojančios apie plėtrą užsienyje, dažniausiai dairosi į kaimynines Baltijos šalių rinkas, mažiausiai – į Afrikos žemyną.

Tai rodo „Swedbank“ užsakymu atlikta šalies verslo apklausa. Plėtros galimybės užsienio teritorijose domina daugumą (65 proc.) apklaustų Lietuvos įmonių. Aktyviausiai veiklos užsienyje galimybėmis domisi gamybos bei prekybos sektorių įmonės, taip pat jaunos mažiau nei penkerius metus veikiančios bendrovės.

„Naujų užsienio rinkų paieška Lietuvos verslininkams tapo ypač aktuali, kai mūsų gamintojams užsidarė Rusijos, o kartu su ja ir didžioji dalis Rytų rinkos. Įmonės buvo priverstos skubiai persiorientuoti ir ieškoti naujų eksporto krypčių. Šalies verslas dažniausiai rinkosi geriausiai pažįstamas rinkas – kitas Baltijos šalis, kuriose vyrauja panaši verslo kultūra, ir kurias sieja ekonominiai ryšiai“, – komentuoja „Swedbank“ Verslo klientų tarnybos vadovas Antanas Sagatauskas.

Pasak A. Sagatausko, rinktis Baltijos šalių rinkas yra ir paprasčiau, ir pigiau, nei rizikuoti bandant „iškirsti langą“ geografiškai ir kultūriškai nutolusioje šalyje. Kita vertus, reikia pripažinti, kad nedidelė Baltijos šalių rinka mūsų verslininkams yra patraukli ir dėl ekonominio potencialo. Šalių ekonomikos yra stabilios, o BVP augimas – didesnis nei kitose ES šalyse.

Plėtros galimybių Baltijos šalyse žvalgosi bemaž kas trečia (31 proc.) Lietuvos verslo įmonė. Antroje vietoje, kaip potencialios rinkos, dažniausiai buvo minimos Vakarų Europos šalys (19 proc.), po jų – Skandinavija ir Rytų bei Centrinė Europa (18 proc. ir 17 proc.).

Azija ir Šiaurės Amerika sulaukia menko Lietuvos verslininkų susidomėjimo – jose plėtros galimybių žvalgosi atitinkamai 4 proc. ir 2 proc. įmonių. Tarp mažiausiai lietuvius dominančių plėtros užsienio rinkose krypčių yra Afrikos šalys (0,7 proc.) ir Pietų bei Centrinė Amerika (1 proc.).

Tyrimo duomenimis, Skandinavijos bei Azijos rinkomis labiausiai domisi Lietuvos pramonės įmonės, Rytų ir Centrine Europa logistikos kompanijos, o Vakarų Europa, Šiaurės Amerika ir Afrika – telekomunikacijų ir informacinių technologijų verslai.

Pasak A. Sagatausko, papildomos motyvacijos paieškoms šiemet suteiks ir gerėjanti Lietuvos verslo finansinė padėtis. Praėję metai Lietuvos verslui buvo rekordiškai pelningi, įmonės sukaupė daug likvidaus turto, tad šiais metais turės spręsti, kur jį investuoti

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"