TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Pokalbis tas pats - sąskaita kita

2011 10 18 22:43

Ieškodamos palankesnių sąlygų biudžetinės įstaigos, kaip ir privatūs ar verslo klientai, migruoja iš vieno fiksuotojo telefono ryšio operatoriaus glėbio į kitą, o tai lemia, kad jiems tuo pačiu numeriu skambinantys gyventojai sąskaitas už telefoną gauna nevienodas.

Žmonės skundžiasi, kad jie kalbėdami vienodą laiko tarpą su kitais fiksuotojo ryšio vartotojais ne visuomet gauna vienodas sąskaitas.

Lietuvoje telekomunikacijų rinka liberalizuota jau beveik dešimtmetį, atsirado daugiau nei vienas fiksuotojo telefono ryšio paslaugų teikėjas, tačiau laidiniu telefonu kalbantis gyventojas vis dar įsitikinęs, kad kalba su kitu "telekomu", ir jam kyla klausimų, kodėl skambinant "tuo pačiu laidu" taikomi skirtingi pokalbių tarifai.

Migravo tūkstančiai

RRT duomenimis, šiais metais nuo liepos iki spalio mėnesio numerio perkėlimo paslauga pasinaudojo 1034 fiksuotojo ryšio abonentai. Iš viso nuo 2004 metų sausio iki dabar ši paslauga suteikta 20 tūkst. 416 fiksuoto ryšio naudotojams. Labiausiai abonentų sumažėjo TEO tinkle, o padaugėjo UAB "Nacionalinis telekomunikacijų tinklas", UAB "Mediafon", UAB "CSC telecom" tinkluose.

Ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus pavaduotojos Linos Rainienės teigimu, jeigu vieno operatoriaus klientas skambina į kito ryšio paslaugų teikėjo tinklą ir galbūt bus apmokestintas brangiau, prieš kvietimo signalą jis išgirsta įspėjimą - toninį signalą.

Tai reiškia, kad jo pokalbis bus apmokestinamas tokiu tarifu, koks yra nustatytas tarp jo naudojamo ir kito ryšio operatoriaus, be to, dažniausiai jis būna didesnis nei kalbantis su žmogumi, kuris naudojasi to paties ryšio operatoriaus paslaugomis.

"Atsiranda vis daugiau fiksuoto ryšio paslaugų teikėjų, pokalbių tarifai yra skirtingi, o prasidėjus abonentų migracijai į kitų paslaugų teikėjų tinklus skambinantiesiems aktualu iš anksto žinoti, kam priklauso telefono ryšio numeris, į kurį bus skambinama", - aiškino L.Rainienė.

Tie gyventojai, kurie nori sužinoti, kokiam ryšio operatoriui priklauso telefono numeris, informacijos gali susirasti RRT interneto svetainėje.

Kaina turi būti nurodyta aiškiai

Situacija fiksuotojo telefono ryšio rinkoje vartotojams leidžia keisti turimą operatorių, jeigu jų netenkina siūlomos sąlygos. "Lietuvoje šiandien yra ne vienas fiksuotojo ryšio paslaugų operatorius, kuris gali skirti numerius savo abonentams. Kiekvienas minėto telefono ryšio paslaugų gavėjas turi teisę pasirinkti bet kurį paslaugų teikėją, atsižvelgdamas į siūlomus mokėjimo planus, kitų teikiamų paslaugų kainas ir t.t. Atkreipčiau dėmesį, kad Elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklės įtvirtina operatorių (elektroninių ryšių paslaugų teikėjų) pareigą sutartyje, sudaromoje su abonentu raštu, arba paslaugų teikimo taisyklėse aiškiai nurodyti informaciją, susijusią su teikiamomis paslaugomis. Be kita ko, elektroninių ryšių paslaugų kainas, galiojančias sutarties sudarymo metu, įskaitant ir mokestį už pradinį prijungimą, paslaugų aktyvavimo mokesčius, periodinius ir kitus mokesčius, atsiskaitymo tvarką bei kainų keitimo sąlygas ir tvarką. Informacija apie operatorių teikiamų paslaugų mokesčius taip pat turi būti prieinama viešai - paslaugų gavėjų aptarnavimo centruose ir teikėjo interneto svetainėje - kiekvienam paslaugų gavėjui", - aiškino RRT direktoriaus pavaduotoja L.Rainienė.

Faktai

Nuo 2003 metų, kai Lietuvoje buvo liberalizuota telekomunikacijos rinka, krašte atsirado daugiau nei vienas fiksuotojo telefono ryšio paslaugų teikėjas. Tačiau atimti nemenką rinkos dalį iš buvusios vienintelės rinkos dalyvės TEO LT alternatyviems fiksuotojo ryšio operatoriams sekėsi sunkiai.

RRT duomenimis, antrąjį šių metų ketvirtį viešojo fiksuotojo telefono ryšio veikla krašte vertėsi 51 ūkio subjektas, 44 iš jų teikė tarptautinių pokalbių, 39 - nacionalinių pokalbių paslaugas.

Alternatyvių fiksuoto telefono ryšio paslaugų teikėjų užimama rinkos dalis, atsižvelgiant į skirtingus parametrus, kito nevienodai: pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvos rinkoje gauta 137,784 tūkst. fiksuotojo telefono ryšio pajamų, t. y. 11,07 proc. mažiau, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu. 9 proc. šių pajamų gavo alternatyvūs fiksuoto telefono ryšio paslaugų teikėjai (visi, išskyrus TEO LT).

Pirmąjį šių metų pusmetį fiksuotojo telefono ryšio rinką sudarė 737,9 tūkst. abonentų.

Alternatyviųjų teikėjų inicijuotų tarptautinių pokalbių rinkos dalis šių metų pirmąjį pusmetį siekė 41,3 proc. visų tarptautinių fiksuoto telefono ryšio pokalbių. O jų skambučių srauto į judriojo telefono ryšio tinklus dalis tuo metu siekė 19 procentų. Vietinių ir tarpmiestinių pokalbių srautas šių metų pirmąjį pusmetį sudarė atitinkamai 0,9 proc. ir 8,3 procento.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"