TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Politikų simpatijos - "Memelio miestui"

2008 01 08 0:00
Klaipėdos politikų žvilgsniai nuo vieno upės kranto, kuriame sėkmingai ir sparčiai įgyvendinamas investicinis "Jūros vartų" projektas, nukrypo kito link.
Nuotrauka: © "Lietuvos žinios"

Uostamiestyje slopstantis statybų įkarštis naujų kvartalų iniciatorius verčia griebtis verslo gudrybių, kad projektas galėtų vadintis jūrinio miesto centru, o politikus įtraukia į neskaidrius žaidimus.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto (KVJU) generalinis direktorius Sigitas Dobilinskas ir uostamiesčio meras Rimantas Taraškevičius, prieš pat Naujuosius apsilankę Susisiekimo ministerijoje, valstybinės akcinės bendrovės "Smiltynės perkėla" valdybos pirmininkui Arvydui Vaitkui pareiškė norą keisti 2007 metų birželį priimtą Uosto plėtojimo tarybos nutarimą dėl naujos Senosios Smiltynės perkėlos vietos.

Pakeitė krantą.

Klaipėdos vadovai, atsižvelgdami į pritariančią "Smiltynės perkėlos" vadovo Algirdo Žukausko nuomonę, siūlo atsisakyti jau pradėto įgyvendinti plano keleivių prieplauką įrengti prie Kruizinių laivų terminalo, bendrovės "Klaipėdos laivų remontas" ribose. Esą piliavietės teritorijoje, miesto širdyje, ir taip bus gausu traukos vietų, todėl keltams tinkamesnė kita Danės upės pusė, savivaldybei priklausanti 26 krantinė.

"Žmonės įpratę eiti trumpiausiu keliu, o prieplauka 26-oje krantinėje - patrauklesnė. Be to, "Smiltynės perkėla" neturi garantijų, kad bendrovė "Klaipėdos laivų remontas" įrengs keleivių infrastruktūrą", - staigias permainas pagrindė R.Taraškevičius ir S.Dobilinskas. Jie ėmėsi žygių sukritikuoti pasiūlymą, kuriam dar visai neseniai visi pritarė.

Jį svarstant Uosto plėtojimo taryboje R.Taraškevičius, kaip teigiama susitikimo protokole, netgi agitavęs kuo skubiau iškelti kelto švartavimo vietą į 27 krantinę, kad nebūtų trukdoma Danės krantinių tvarkymo darbams. Be to, pasukamojo tiltelio ties Pilies uostu remontui šiais metais iš Europos Sąjungos lėšų skirta 800 tūkst. Lt.

Jei per metus ar dvejus nepasikeitė nei Danės vaga, nei marių vandens srovės, nei savivaldybės siekis upę užleisti pramoginiams laivams, lieka neaišku, kodėl Klaipėdos politikų žvilgsniai nuo vieno upės kranto, kuriame sėkmingai ir sparčiai įgyvendinamas investicinis "Jūros vartų" projektas, nukrypo kito link, šalia kurio dar tik numatoma projektuoti vadinamojo "Memelio miesto" pastatų kompleksą?

Rūpinasi žmonėmis

Bendrovės "Smiltynės perkėla" vadovas A.Žukauskas teigia jau užsitikrinęs žodinį A.Vaitkaus ir ministro Algirdo Butkevičiaus pritarimą perkėlą įrengti Šiaurės rage, o "Klaipėdos laivų remontą" kritikuoja. "Privati kompanija nori, kad Smiltynės perkėla keltųsi pas juos. Jiems reikia klientų, žmonės jiems nerūpi. Bet Susisiekimo ministerija neturi gavusi jokių savininkų įsipareigojimų, tai kodėl turėtų keltis?" - klausimu į LŽ klausimą apie pasikeitimų priežastis atsakė A.Žukauskas.

Paprašytas paaiškinti, kodėl prieš dvejus metus mąstė kitaip, jis tęsė: "Tada sutikome, nes ieškojome būdų, kaip greičiau išsikelti. Bet pasukamojo tiltelio problema nesprendžiama, tas tiltelis žmonėms - didžiulis nepatogumas. Šiaurės rage būsime nepriklausomi, savivaldybė už krantinę nebereikalauja, kaip seniau, jokių mainų. Be to, projektuotojai išaiškino, kad 26 krantinė keltams bus patogesnė."

Apie greitesnius terminus persikelti į naują vietą A.Žukauskas nesiryžo kalbėti. Įrengti krantinę vienoje ar kitoje Danės pusėje užtruktų tiek pat - ne trumpiau kaip metus. Be to, Šiaurės rago variantas, kaip yra nekart aiškinta svarstant klausimą uostininkų susirinkimuose, glaudžiai susijęs su savininkus kaitaliojančios "Laivitės" detaliuoju planu. Pastaruoju metu - su "Memelio miesto" savininkų projektu. O šis neatsiejamas nuo Naujosios Uosto gatvės sankryžos rekonstrukcijos ir gyvenamojo namo griovimo. Neabejojama, kad valstybės milijonais tvarkant privažiavimą prie Šiaurės rago sklandžiau klostytųsi ir "Memelio miesto" statybų reikalai.

Išgirdo naujieną

"Klaipėdos laivų remonto" direktorius Alvydas Butkus LŽ sakė, kad praėjusią savaitę į KVJU direkciją vykęs tartis įprastu klausimu, dėl jachtų uostelio tvarkymo eigos. Tačiau pasitarimas, kuriame dalyvavo meras ir A.Žukauskas, buvęs rimtesnis.

"Pokalbio tema, kad Smiltynės keltų vietą tikslinga įrengti ne mūsų teritorijoje, o Šiaurės rage, man buvo netikėta. Iki tol žinojau, kad direkcijos specialistai krantinę projektuoja, nes šių metų direkcijos biudžete tam skirta pinigų. Girdžiu, neva iš bendrovės savininkų nesulaukta garantijų, kad įmonė pastatys keleivių salę ir kitus mums perduotoje schemoje pažymėtus statinius. Bet keltų prieplauka prie 27 krantinės numatyta mūsų teritorijos specialiajame plane, tik jis dar nepatvirtintas Vilniuje, ir miesto bendrajame plane. Mes pasiūlėme idėją ir jos neatsisakome. Šiemet miestui atversime visą teritoriją, atsiras naujų takų, o tiltelį numatome sukioti pagal keltų grafiką. Žmonių grūstis prie tiltelio pernai susidarė tik per Jūros šventę. Argumentas - neva kitoje Danės pusėje keltams geresnės hidrometeorologinės sąlygos audrų metu - abejotinas. Prieš keletą metų atlikta mokslininkų studija jau atsakė, kad per audras Šiaurės ragas taip pat nesaugus. Tas variantas buvo atmestas", - pasakojo patirtus netikėtumus A.Butkus, rodydamas seniau "Smiltynės perkėlos" rašytus dokumentus. Juose teigiama, kad pavasario ir rudens potvynių metu keltų švartavimas Šiaurės rage gali būti neįmanomas.

Ministerija svarstys

A.Vaitkus tikino, esą susitikimo su klaipėdiečiais prieš Naujuosius metus priežastis jam taip pat buvusi netikėta. "Aš ministrui perdaviau, kad kilo nauja idėja, kad įvertinsime pasiūlymą dėl kitos keltų švartavimo vietos ir techninę situaciją "Klaipėdos laivų remonte". Klaipėdiečių mintys - tai lyg garsus pamąstymas, pagrindas diskusijai. Tas, kuris kalba apie greitus sprendimus - gerokai viršija savo įgaliojimus. Jokios skubos iškelti Smiltynės perkėlos keltus tikrai nėra", - glaistydamas situaciją kalbėjo šios bendrovės valdybos pirmininkas.

Paklaustas apie santykius su "Memelio miesto" savininkais A.Vaitkus prisipažino prieš šventes sulaukęs vieno jų, Ovidijaus Bartkaus, sveikinimo skambučio. Su "Kretingos grūdų" ir kitų žemės ūkio bendrovių savininku, aktyviai įžengusiu į Klaipėdos nekilnojamojo turto rinką, kalbėtasi, kaip vyksta planavimas ir kiti teritorijos parengimo statyboms darbai.

"Nieko nedetalizuota, aš pats užsiminiau apie savivaldybės norus iškelti Smiltynės prieplauką į Šiaurės ragą, jis žadėjo apie tai pamąstyti", - sakė A.Vaitkus.

Keltais domisi

Nors O.Bartkus pokalbyje stengėsi įteigti, kad jis nesigilina į Smiltynės keltų dislokacijos reikalus, tačiau negalėjo nuslėpti savivaldybės prielankumo "Memelio miesto" planams ir noro, kad keltai plauktų iš šiaurinės pusės.

"Aš nei prieš, nei už, kad prie mūsų atsirastų Smiltynės keltų prieplauka, esu ne specialistas. Ji mūsų planams netrukdo. Nieko tokio, kad anoje pusėje buvo pradėtas projektavimas. Abu krantai identiški, perkelti projektą nieko nekainuoja. Anoj pusėje nėra keleiviams praėjimo, o šiaurinė - laisva, patogesnė. "Memelio miestas" - bendras savivaldybės ir mūsų projektas, nes kuriame naujo miesto centro plėtros modelį. Prieš metus miesto taryba palankiai sutiko mūsų viziją, šiais metais pradėsime rengti detalųjį planą. Pagal sutartį laivų remonto įmonė privalo išsikelti iki gegužės 1 dienos. Teritorijoje prie marių per ateinančius metus numatome pastatyti ne tik gyvenamųjų ir komercinės paskirties namų, bet ir visuomeninės paskirties objektų, pavyzdžiui - muzikos koncertų centrą, nes salių mieste laibai trūksta. Kadangi vis tiek palei upę bus pėsčiųjų alėja, galėtų būti ir keltų prieplauka. Žinoma, gerai, jei atsiras naujas žmonių traukos šaltinis. Bet logiška, kad jei į Šiaurės ragą nepersikels Smiltynės keltai, tai pas mus gali atsirasti ir privati keltų prieplauka", - samprotavo verslininkas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"