TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Populiarėjant internetui spartėja elektroninė prekyba

2007 01 04 0:00
Prognozuojama, kad pernai internetu Lietuvos vartotojai prekių ir paslaugų galėjo įsigyti už 130 mln. litų.
Nuotrauka: © "Lietuvos žinios"

Elektroninės prekybos įmonės dėl sparčiai didėjančio interneto vartotojų skaičiaus tikisi sulaukti daugiau užsakymų ir pagaliau gauti pelno

LŽ apklausti elektroninės prekybos rinkos dalyviai pritaria, kad menkas interneto vartotojų skaičius kurį laiką kliudė jai suklestėti, tačiau pastaraisiais metais situacija gerokai pasikeitė, taigi šis prekybos modelis turėtų tapti patrauklus ne tik Lietuvos, bet ir užsienio įmonėms.

Informacinių technologijų ir telekomunikacijų įmones vienijančios asociacijos "Infobalt" duomenimis, Lietuvos vartotojai jau pernai gana aktyviai internetu pradėjo pirkti aviabilietus, bilietus į renginius, knygas, užsisakyti kitas įvairias paslaugas. Dabar internetiniai prekeiviai dar tik skaičiuoja praėjusių metų pelną, tačiau prognozuojama, kad bendra elektroninės prekybos apyvarta šiais metais sieks apie 130 mln. litų.

Kaip ant mielių

Kai kurių bendrovių statistika rodo, kad vis aktyviau el. prekybos paslaugomis pradeda naudotis ir mažesniųjų miestų gyventojai. Interneto prekyvietės fotopigiau.lt vadovas Laimis Inokaitis, sako, kad šiam interneto projektui, kuris siūlo vartotojams gamintis pigesnes nuotraukas nei fotografijos salonuose, tėra tik pusantrų metų.

"Per metus pavyko pasiekti 110 proc. apyvartos plėtrą. Kol kas elektroninės prekybos pasiūla Lietuvoje yra labai siaura, tačiau juntame tendenciją, kad ir mažesnių miestelių gyventojai pradeda aktyviai naudotis mūsų paslaugomis", - aiškino Inokaitis.

Pasak jo, pernai didžiausią apyvartos dalį sudarė pardavimas Vilniuje (52,65 proc.), Kaune (19,77 proc.) Šiauliuose (6,89 proc.), Panevėžyje (3,73 proc.), Klaipėdoje (3,49 proc.). Kiti miestai užėmė tik 13,47 proc. rinkos, tačiau statistika rodo, kad juose pirkėjų skaičius gana sparčiai didėja. Pernai kiekvieną mėnesį buvo pastebima 10-15 proc. plėtra.

"Elektroninės prekybos paslaugų sparta miesteliuose mažesnė dėl interneto paplitimo, tačiau kaip tik čia ir yra potencialūs paslaugų vartotojai, nes prekių ir paslaugų pasiūla čia nėra tokia gausi kaip didžiuosiuose miestuose, o internetas suteikia galimybę visiems siūlyti vienodas paslaugas", - aiškino Inokaitis.

Tikisi pelno

dress.lt tinklalapio valdytojos bendrovės "EL style" direktorė Irma Labutienė mano, kad pastaruoju metu interneto vartotojai tampa drąsesni ir aktyvesni.

"Dar nėra nėra nė metų, kai veikia mūsų projektas, bet neabejoju, kad jau šiemet gausime pelno", - sakė Labutienė. Ji taip pat pabrėžė, kad drabužius internetu perka ne tik didžiųjų miestų gyventojai.

"Kartais tenka gauti užsakymų ir iš miesteliuose esančių gatvių, kurias sunku rasti žemėlapyje", - džiaugiasi Labutienė.

Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis, bendras interneto prieigos paslaugų abonentų skaičius pernai III ketvirčio pabaigoje sudarė 1,53 mln. abonentų ir per ketvirtį padidėjo daugiau kaip 6 procentais.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"