TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Pradedamas gaivinti Šventosios uostas

2011 02 15 0:00
Du dešimtmečius Šventosios uosto vizija braižyta popieriuje, o potencialūs jo naudotojai maitinti vien pažadais.
LŽ archyvo nuotrauka

Du dešimtmečius popieriuje braižyta Šventosios uosto vizija šį pavasarį išskleis pirmuosius matomus kontūrus. Į Klaipėdos statybų rinką atėję kaimynai latviai tikisi gauti užsakymų ir Šventosios uoste.

Šventosios uosto statybos darbai, kuriuos planuojama atlikti maždaug per šešerius metus, bus vykdomi etapais: pirmasis, "kosmetinis", kainuosiantis kelis milijonus, apims esamo uosto ribas upės žiotyse, antrasis - jam tikimasi gauti Europos Sąjungos paramos lėšų - naujo uosto statybą arčiau jūros. Anksčiau šiam projektui buvo numatyta iki 150 mln. litų parama, tačiau delsiant pradėti darbus rezervuoti pinigai nukeliavo kitur.

Konkursuose - aštri konkurencija

Nuo 2010 metų gruodžio 9 dienos Šventosios valstybinio jūrų uosto valdymo funkciją atliekanti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) po dvejus metus trukusių parengiamųjų darbų vasario 10 dieną pasirašė sutartį su bendrove "Hidrostatyba" dėl Šventosios valstybinio jūrų uosto pritaikymo mažiems laivams. "Hidrostatyba" yra sudariusi jungtinės veiklos sutartį su dar dviem partneriais - "Getelit" ir "Sweco hidroprojektu", nes užsakymas apima ne tik rangos darbus (inžinerinius tinklus, plaukiojančias prieplaukas), bet ir techninio projekto rengimą. Bendra sutarties objekto kaina - 2,948 mln. litų.

KVJUD direktorė Šventosios uosto reikalams Airida Čėsnienė LŽ sakė, kad nugalėtojo pasiūlyta kaina buvo perpus mažesnė negu pateikta trečiojoje vietoje atsidūrusios vokiečių kompanijos "Jozef Mobius", dirbančios Klaipėdos uoste. Antra liko šiemet į Klaipėdos uostą įsiveržusi bendrovė "Latvijas Tilti".

Šiuo metu yra pasibaigęs ir Šventosios uosto valymo konkursas, kuriame dalyvavo 4 įmonės, tarp jų - naujokė iš Latvijos. "Atėjo verslininkai, kurie niekada anksčiau pas mus nedirbo, ir pateikė labai geras kainas. Sudaryta preliminari eilė pasiūlymų, šiuo metu vyksta jų vertinimas. Pirmojoje vietoje atsidūrė Rygoje registruota hidrotechninių darbų įmonė BGS, antrojoje - Vidaus vandenų direkcija, trečiojoje - "Jozef Mobius". O "Hidrotechnikos" pasiūlymas atmestas kaip neatitinkantis privalomų reikalavimų. Galiu pasakyti, kad geriausio pasiūlymo kaina nuo brangiausio skiriasi 3 kartus, siekia maždaug 1,3 mln. litų", - pažymėjo A.Čėsnienė.

Numatyta, kad valant Šventosios uostą bus išsiurbta 66 tūkst. kubinių metrų smėlio. Per Klaipėdos uosto gilinimo konkursą mažiausia pasiūlyta kaina siekė 17 litų už kubinį metrą, o Šventosios uostą latviai sutiko išgilinti 5 litais už kiekvieną kubą pigiau. Minimaliomis sąnaudomis siekiama iki 3 metrų gylio išvalyti akvatoriją įplaukoje ir iki 2-2,5 metro - prie krantinių.

Ilgos procedūros

Netrukus uosto vadovybė ketina susitikti su gyvenvietės bendruomene, pristatyti savo darbų planus ir išgirsti žmonių nuomones bei pastabas. Kiek vėliau numatomas pokalbis su smulkiaisiais verslininkais ir potencialiais Šventosios uosto naudotojais, kurie iki šiol buvo maitinami vien pažadais.

Pasak uosto vadovybės, nelaukdama ES lėšomis finansuojamo projekto pabaigos (maždaug 2016 metų pradžios), uosto direkcija leis dalį Šventosios uosto laikinai pradėti naudoti jau šią vasarą. Iki birželio pabaigos rangovai pritaikys tam vakarinę ir dalį rytinės krantinės, įrengs plaukiojančias prieplaukas žvejybiniams bei pramoginiams laivams švartuoti.

Uoste numatoma įkurti pasienio kontrolės postą, tačiau iš pradžių KVJUD rekonstruos patikėjimo teise valdomus 2-3 buvusios poilsiavietės namelius ir sudarys minimalias sąlygas, atplaukus trečiųjų šalių pramoginiams laivams, atlikti reikalingas tikrinimo procedūras. Stacionarus pastatas iškils pastačius didįjį uostą.

Šiemet direkcijoje bus įsteigtas Šventosios uosto priežiūros operatoriaus etatas. Šis darbuotojas turės reikalingas ryšio priemones ir nuolat praneš kontroliuojančioms institucijoms apie atplaukiančius bei išplaukiančius laivus.

Pasak A.Čėsnienės, Priešgaisrinės priežiūros ir gelbėjimo tarnyba paprašė sklypo uoste gaisrinės depui. Sąlygos jam jau gautos, todėl Šventojoje atsiras ir ugniagesių.

Nors rangovai dar neišsėmė nė kaušo smėlio, KVJUD Šventosios uostui jau išleido nemažai pinigų. Klaipėdos universiteto mokslininkai už 364 tūkst. litų ištyrinėjo povandeninį ir antžeminį paveldą. Bendrovės "Geoprojektas" atliktas geologinis teritorijos projektas, kurį numatoma baigti šį balandį, KVJUD kainuos 6,5 mln. litų. Pernai gegužę pasirašyta 539 tūkst. litų vertės sutartis su Lietuvos energetikos institutu dėl Šventosios valstybinio jūrų uosto atstatymo poveikio aplinkai vertinimo. Darbai bus atlikti iki šių metų pabaigos.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"