TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Prancūzus nustebino šiauliečių zefyrai

2012 10 31 8:54
Vieną didžiausių pasaulyje maisto pramonės parodų Paryžiuje šiemet aplankė maždaug 150 tūkst. lankytojų. /LŽ archyvo nuotraukos

Vienoje didžiausių pasaulyje maisto pramonės parodų Paryžiuje lankytojai prancūzai "atrado" lietuviškus zefyrus. Tai šiek tiek nustebino net šių natūralių saldumynų gamintojus iš Šiaulių.

Spalio 21-25 dienomis tarptautinėje maisto produktų, gėrimų ir viešojo maitinimo parodoje "SIAL 2012" ("Salon International de l'alimentation") Paryžiuje prisistatė 32 Lietuvos bendrovės. Renginyje šįkart dalyvavo apie 6 tūkst. įmonių iš beveik 100 pasaulio šalių. Kas dvejus metus vykstanti paroda įvardijama kaip viena didžiausių maisto pramonės sektoriaus prekybos sandorių vietų ir viena geriausių vietų stiprinti bei plėsti savo verslą. Ją šiemet aplankė beveik 150 tūkst. lankytojų iš kone 200 šalių.

Paryžiaus parodoje šiemet ypač buvo gausu Lietuvos įmonių, atstovaujančių įvairioms maisto pramonės šakoms.

Ragavo ir gyrė

Atskirą stendą parodoje buvo įsirengusi Šiaulių cukrinės konditerijos produktų gamybos įmonė "Naujoji rūta".

Bendrovės komercijos direktorė Laima Verbošaitienė LŽ pasakojo, kad parodos lankytojams prancūzams ir užsieniečiams labiausiai patiko "Naujosios rūtos" zefyrai. "Tai mus nustebino. Atrodytų, sovietinis produktas, o padarė įspūdį. Prancūzai ragavo ir jiems patiko. Iš pradžių jiems atrodė, kad tai morengas, bet 30 proc. zefyro sudaro obuolių tyrė, tad prancūzams pasirodė labai įdomus natūralus produktas, kurį galėtų rekomenduoti net dietologai", - pasakojo komercijos direktorė.

Zefyrai - lengvas plaktinis produktas iš kiaušinių baltymų, cukraus, obuolių tyrės ir pektino. Šiauliečiai gamina zefyrus su vanilės, žemuogių, citrinų, kriaušių aromatu ir padengtus šokolado glaistu.

"Atrodo keista, kad europietį vilioja toks produktas. Pasirodo, per daug kukliai apie save galvojome. Zefyrų skonis jiems neįprastas, bet priimtinas. Taigi turime erdvės pamąstyti", - sakė L.Verbošaitienė.

Anot jos, tokioje parodoje kaip Paryžiaus "SIAL 2012" svarbios ne tik profesionalios pažintys, bet ir paprastų lankytojų atsiliepimai. "Įdomu pajausti, ką paprastas vartotojas valgytų. Rinką ištirti gali tik parodoje vaišindamas ir girdėdamas atsiliepimus. Mes, lietuviai, nedrįstame sakyti, kad neskanu, jeigu kas vaišina, o europiečiai rėžia tiesiai šviesiai. Tai toks yra rinkos tyrimas, - pasakojo įmonės komercijos direktorė ir patikslino: - Kaip ir kitose parodose, šioje siekiame didinti eksporto dalį. Europoje neturime stiprių prekės ženklų, todėl mums reikia rodytis tokiuose renginiuose. Dar prieš parodą išsiuntinėjame potencialiems klientams kvietimus aplankyti mūsų stendą."

"Naujosios rūtos" stende Paryžiuje - bendrovės komercijos direktorė L.Verbošaitienė ir Marketingo skyriaus viršininkas Aivaras Vyšniauskas.

"Naujoji rūta" eksportuoja 30 proc. produkcijos.

Šiauliečių saldumynai keliauja į Latviją, Vokietiją, Rusiją, Estiją, JAV, Didžiąją Britaniją ir kitas šalis.

25 proc. viso eksporto sudaro privataus prekės ženklo produkcija.

Šiaulių įmonė ketverius metus gamino karamelę vienai didžiausių Suomijos maisto pramonės korporacijų "Fazer".

Pasitikėjimas

"Galime ir dabar pasigirti, kad kelerius metus gaminome karamelę tokiai stipriai skandinavų įmonei. Vadinasi, "Fazer" mumis pasitikėjo, esame kokybiška įmonė. Tai tarsi mūsų vizitinė kortelė. Žinoma, privataus prekės ženklo produkcija pigesnė, iš jos įmonė mažiau uždirba, bet juk Lietuvoje saldumynų gamintojams jau ankšta. Mūsų saldainiai "Meška šiaurėje" - tikrai stiprus prekės ženklas Lietuvoje, tačiau kitur jis nieko nesako. Gal jis bus atpažįstamas Izraelyje, bet tikrai ne Vokietijoje. Todėl maža įmonė privalo būti lanksti", - teigė L.Verbošaitienė.

Paryžiaus parodoje "Naujosios rūtos" produkcija susidomėjo Moldova, Azerbaidžanas, kontaktai užmegzti ir su Rytų, ir su Vakarų klientais. "Kaip pasiseks, sunku nuspėti, nes rezultatai išaiškėja dirbant jau praėjus parodai. Būna, kad užmezgi begalę kontaktų, o rezultatas minimalus. O kartais kontaktų randi minimaliai, bet paskui iš jų atsiranda vienas puikus, naudingas įmonei kontraktas", - aiškino L.Verbošaitienė.

32 prisistatymai

"Naujosios rūtos" komercijos direktorei šioje parodoje didžiausią įspūdį padarė tai, kad į ją atvyko net 32 Lietuvos įmonės, o štai latvių - vos trys, estų - irgi panašiai. "Daugelis parodos lankytojų atkreipė dėmesį, kiek daug joje lietuvių", - teigė šiaulietė.

Lietuvos nacionaliniame stende, kurį kartu su dalyvėmis įrengė Lietuvos žemės ūkio ir maisto produktų rinkos reguliavimo agentūra, savo produkciją pristatė alaus, sidro ir alaus kokteilių gamintoja "Švyturys-Utenos alus", Kauno sausų pusryčių ir užkandžių gamintoja "Naujasis Nevėžis", duonos ir pyrago gaminių bendrovė "Gudobelė" iš Alytaus, agentūra "Lithuanian and Food Market".

Taip pat pristatytos UAB "Ekofrisa" ekologiškos kruopos ir produktai iš grikių lukštų ir reklaminė medžiaga apie įmonių "Amber pasta", "Selita ir Ko" produkciją.

Kitos įmonės parodoje taip pat įsirengė atskirus stendus. Įmonių grupė BIOVELA pristatė aukščiausios kokybės vytintus, šaltai rūkytus, karštai rūkytus, virtus, marinuotus, konservuotus ir kitų kategorijų mėsos gaminius. "KG Group" įmonės Vilniaus paukštynas ir Kaišiadorių paukštynas demonstravo šviežius kalibruotus vištienos produktus, dešras, dešreles, kepsnelius ir naują žiemos sezono marinuotų produktų liniją "Pasaulio virtuvės".

Parodoje produkciją pristatė ir naujus ryšius mezgė gėrimų gamintojai "Vilniaus degtinė" ir "Volfas Engelman", vaistažolių produktų įmonė "Švenčionių vaistažolės", pieno produktų bendrovės Vilkyškių pieninė ir "Žemaitijos pienas", šaldytų kulinarinių pusgaminių įmonė "Liūtukas ir Ko", valgomųjų ledų gamintoja "Dione Dairy Ice Cream" ir kitos Lietuvos maisto maisto pramonės įmonės.

Skaičiai (šaltinis: www.sialparis.com)

Spalio 21-25 dienomis Paryžiuje paroda "SIAL 2012" sulaukė 5,9 tūkst. dalyvių iš 100 šalių.

Vieną didžiausių pasaulyje maisto pramonės parodų šiemet aplankė maždaug 150 tūkst. lankytojų - beveik 10 proc. daugiau nei 2010 metais.

Maždaug 63 proc. parodos svečių sudarė užsieniečiai iš 200 valstybių.

Kas dvejus metus vykstanti maisto produkcijos paroda "Salon International de l'alimentation" (SIAL) rengiama nuo 1964 metų.

Eksportas (šaltinis: Statistikos departamentas)

Maisto pramonės produkcija įvardijama kaip perspektyviausias lietuviškos kilmės prekių eksporto į Prancūziją sektorius.

Per šių metų septynis mėnesius eksporto apimtis į šią šalį siekė daugiau kaip 108 mln. litų.

Gaminių iš mėsos, žuvies, vėžiagyvių ir moliuskų išvežta už 41,9 mln. litų, pieno ir pieno produktų - už 18,6 mln. litų, mėsos ir jos pusgaminių - už 18,4 mln. litų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"