TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Prasideda metinių pokalbių sezonas: ko nori darbuotojai?

2016 01 05 14:50
LŽ archyvo nuotrauka

Sausį prasideda metinių pokalbių sezonas, kurių metu aptariami veiklos rezultatai, uždaviniai ateičiai, derinami darbdavio ir darbuotojų lūkesčiai. Tačiau tyrimo duomenys rodo, kad metinių pokalbių tam ne visuomet pakanka. Pavyzdžiui, tik 50 proc. darbuotojų Lietuvoje jaučia, jog aukščiausi vadovai suteikia aiškią veiklos kryptį ateičiai.

„Daugelyje Lietuvos organizacijų naudojamos darbuotojų veiklos valdymo sistemos, kuriose reikšmingą vietą užima metiniai pokalbiai, skirti darbuotojų veiklai ir jos rezultatams aptarti. Tokios sistemos diegiamos norint suformuoti bendrą darbuotojų ir darbdavių supratimą, kokių rezultatų ir kaip geriausiai reikėtų siekti. Jos taip pat padeda derinti ir valdyti organizacijos bei darbuotojų lūkesčius“, – sako Almanta Jakštaitė-Vinkuvienė, konsultacijų ir mokymo kompanijos „OVC Consulting“ partnerė ir įsitraukimo tyrimų vadovė.

Kaip rodo „Aon Best Employers program“ tyrimo duomenys, beveik dviem trečdaliams darbuotojų Lietuvoje aiškūs tiesioginio vadovo lūkesčiai ir keliami tikslai. O 5 iš 7 darbuotojų supranta, kaip jų asmeniniai darbo tikslai yra susiję su visos organizacijos tikslais.

Neišnaudotos progos

Vis dėlto, pasak A. Jakštaitės-Vinkuvienės, kiti rodikliai atskleidžia, jog metinių pokalbių suteikiamos galimybės Lietuvos įmonėse dažnai išnaudojamos nepakankamai.

„Tyrimų metu darbuotojų išsakyti pastebėjimai kelia klausimų ir apie tinkamą metinių pokalbių paskirties realizavimą, ir apie jų vedimo kokybę. Pavyzdžiui, tik 7 iš 12 darbuotojų mano, kad paskutinis jų veiklos metinis įvertinimas atspindėjo visų metų veiklą, ir vos daugiau nei pusė apklaustųjų teigia, jog vadovai įkvepia juos padaryti geriausia, ką gali. Tai, tikėtina, lemia faktas, kad tik 46 proc. darbuotojų sulaukia aiškiai išreiškiamo pripažinimo už savo indėlį siekiant organizacijos tikslų“, – sako A. Jakštaitė-Vinkuvienė.

Be to, vos daugiau nei pusė darbuotojų – atitinkamai 52 proc. ir 54 proc. – mano, jog darbe į jų nuomonę ir pasiūlymus atsižvelgiama, jog organizacijoje jie yra įtraukiami į savo darbui svarbių sprendimų priėmimą ir gali daryti jiems įtaką.

Nori kalbėtis dažniau

Tyrimų duomenys taip pat rodo, kad aiškios darbų ir tikslų krypties kai kurių organizacijų darbuotojai pasigenda ne tik per metinius pokalbius, bet ir per visus metus.

„Mažiau nei pusė – 47 proc. – darbuotojų teigia, kad tiesioginis vadovas visus metus su jais dalijasi atsiliepimais, padedančiais dirbti geriau ir efektyviau. Taip pat tik 42 proc. darbuotojų teigia, kad tai, kaip organizacijoje valdoma veikla, leidžia jiems maksimaliai prisidėti prie jos sėkmės. Tad čia kyla ir su vykdomo verslo dinamika, ir su organizacijų kultūra susijęs klausimas „Ar metiniai pokalbiai vis dar turėtų būti metiniai?“, – sako A. Jakštaitė-Vinkuvienė.

Pasak jos, veiksniai, kuriuos žmonės vertina kaip trukdančius produktyviai, savarankiškai ir efektyviai atlikti darbą, gali lemti darbuotojų įsitraukimo mažėjimą ir kelti iššūkių siekiant organizacijos tikslų. „Aon Best Employers program“ duomenimis, pastaraisiais metais vidutinis darbuotojų įsitraukimo lygis Lietuvoje siekia 47 proc.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"