TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Prekė nepatiko – grąžink

2015 08 12 6:00
Internete reklamuojamos prekės gali ir apgauti Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Atidarius pakuotę ir nusivylus nusipirkta preke, visada galima ją grąžinti pardavėjui ir atgauti pinigus. Svarbiausia neuždelsti.

„Internetinėje parduotuvėje „Pigu.lt“ pirkau mikrobangų krosnelę, tačiau kitą dieną, atidaręs pakuotę, pastebėjau, kad ji su gamykliniu broku – prastai varstėsi durelės, – pasakojo LŽ skaitytojas vilnietis Bronius K. – Nedelsdamas kreipiausi į pardavėją, pareiškiau atsisakąs pirkinio ir pareikalavau grąžinti sumokėtus pinigus. Tačiau „Pigu.lt“ atstovas pareiškė, kad negalėsią patenkinti reikalavimo, nes įmonėje tokia tvarka: pirmiausia sudaroma komisija brokui nustatyti, o jei tai pasitvirtina, pirkinys vežamas į garantinę taisyklą, kur, jei daiktas remontuotinas, per 14–45 dienas sutaisomas ir grąžinamas pirkėjui. Aš pasakiau, kad pirkau naują, o ne remontuotą daiktą, o suremontuoto man nereikia. Turėjau kelti vėjus, kol pardavėjas sutiko per 7 dienas grąžinti pinigus. Beje, prie prekės nebuvo pridėta instrukcija lietuvių kalba. Sakė, kad gali išversti, pirkėjui pareikalavus.“

Tai tarsi neypatingas atvejis – ar retas esame patyrę panašių problemų paaiškėjus, kad įsigytas daiktas nėra visiškai toks, koks buvo reklamuojamas. Dažniausiai prekė pakeičiama į kitą arba grąžinami už ją sumokėti pinigai be kalbų. Tokie atvejai kaip aprašytasis neturėtų virsti kasdienybe, juolab kad pagal Europos Sąjungos (ES) Vartotojų teisių direktyvą pirkėjui nepatikusi prekė turi būti priimama be išlygų.

Teisus tik tas, kas žino

„Jeigu viskas buvo taip, kaip pasakojo pirkėjas, pardavėjas turėjo nesiginčydamas priimti prekę ir grąžinti visus už ją sumokėtus pinigus, – LŽ teigė Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Gaminių ir paslaugų priežiūros skyriaus vedėjas Arvydas Naina. – Jei prekė nebuvo sugadinta, sulaužyta paties pirkėjo ir atiduodama su originalia pakuote, kokių nors papildomų priežasčių nepatenkinti pirkėjo reikalavimų neturi būti.“

Tiesa, anot jo, pirmiausia pirkėjas turėtų pardavėjui pateikti rašytinį pareiškimą nurodydamas motyvus arba užpildytą sutarties atsisakymo formą, kurią galima rasti Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos internetiniame tinklalapyje: „Vadovaudamasis ES Vartotojų teisių direktyva, kurios nuostatos yra perkeltos į Civilinio proceso kodeksą bei Mažmeninės prekybos taisykles, pirkėjas per 14 dienų gali atsisakyti pirkimo sutarties netgi nurodydamas, kad prekė nepatiko dėl spalvos ar dėl to, kad tikėjosi gauti kitokią. Tačiau prekė turi būti nenaudota ir grąžinama originalioje pakuotėje.“

„Blogiausia, kad žmonės arba nežino savo teisių, arba pralaukia daugiau kaip 14 dienų, arba išmeta firminę pakuotę, – sakė inspekcijos atstovas. – Tačiau pardavėjas, nusistatęs pirkėjui nepalankias savas taisykles, jei tuo pažeidžiamos ES direktyvos nuostatos, turėtų būti baudžiamas.“

Anot A. Nainos, minėtai Lietuvos internetinės prekybos lyderei „Pigu.lt“ tokių bylų dar nebuvo iškelta. Inspekcijos duomenų bazėje yra užfiksuoti šiemet pirkėjų pateikti 1489 skundai, iš kurių 1021 pripažintas pagrįstu. Dėl internetinės prekybos kreiptasi 163 kartus, iš kurių 81 buvo pagrįstas. „Dažnai nepagrįstais pripažįstami skundai, susiję su prekių mechaniniu pažeidimu, tačiau dažniausia nepagrįstumo priežastis – pasibaigęs 14 dienų terminas“, – aiškino inspekcijos skyriaus vedėjas.

Jei į pardavėją raštu kreipiamasi nepraėjus 14 dienų, pardavėjas privalo pinigus grąžinti per 14 dienų nuo prašymo pateikimo. Kilus ginčui, vartotojas turi kreiptis į pardavėją ir šis per 10 dienų privalo atsakyti vartotojui nurodydamas atsisakymo priežastį bei kreiptis į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją.

Naudojimosi instrukcijos lietuvių kalba reikia pareikalauti, jei jos nėra įdėta pakuotėje. Rimti pardavėjai paprastai tokias instrukcijas įdeda. Paprastai lietuviškos instrukcijos nebūna tik tada, kai pardavėjas yra užsienyje. Dėl prekės kokybės defektų į pardavėją galima kreiptis dvejus metus.

Yra sąlygų

„Dar dažnai mūsų žmonės prekės naudojimo instrukciją pradeda skaityti tik tada, kai kas nors atsitinka. Tokiu atveju yra laikoma, kad prekė sugadinta dėl naudotojo kaltės ir ji atgal nepriimama“, – sakė A. Naina. Pardavėjas bus teisus, jei nepriims pažeistos mechaniškai (subraižytos, mechaniškai ar kitaip sugadintos) prekės arba atiduodamos atgal be originalios pakuotės. Sugadinta pakuotė nėra kliūtis.

Esama ir daiktų, kurių pardavėjas gali atgal nepriimti. Šiame sąraše yra tabakas ir tabako gaminiai, parfumerijos ir kosmetikos preparatai, fotografijos ir kinematografijos prekės, spausdintos knygos, kiti poligrafijos dirbiniai, audiniai, kiliminės grindų dangos, išskyrus kilimus ir kilimėlius, apatiniai drabužiai, kūdikių drabužėliai, pėdkelnės, kojinės ir puskojinės, liemenėlės, juosmenys, korsetai, perlai, brangakmeniai, taurieji metalai bei jų dirbiniai, išskyrus dirbtinę bižuteriją, mašinos ir mechaniniai įrenginiai, elektros mašinos ir įrenginiai, garso įrašymo ir atkūrimo bei televizijos vaizdo ir garso įrašymo ir atkūrimo aparatai, antžeminio transporto priemonės, laivai, valtys ir plaukiojantys įrenginiai, optikos, fotografijos, kinematografijos, matavimo, kontrolės, medicinos arba chirurgijos prietaisai ir aparatai, laikrodžiai, muzikos instrumentai, ginklai ir šaudmenys, baldai, patalynės reikmenys, šviestuvai, žaislai, žaidimai, išskyrus sporto ir meškeriojimo reikmenis, meno kūriniai, kolekcionavimo objektai ir antikvariniai daiktai.

Pasak A. Nainos, kilus nesutarimams tarp pirkėjo ir pardavėjo dėl prekės kokybės, pirkėjas turi savo reikalavimus pateikti pardavėjui raštu. Pardavėjui nevykdant pirkėjo nurodytų reikalavimų, nepateikus pirkėjui atsakymo arba pirkėjui nesutinkant su pardavėjo atsakyme pateiktais argumentais, pirkėjas dėl prekių kokybės įvertinimo gali kreiptis į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją arba Vartotojų teisių apsaugos tarybą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"