TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Prekes čiupinėja parduotuvėse, perka internete

2014 05 20 6:00
Vartotojai dažniausiai mažmeninės prekybos parduotuvėse bando ir įvertina elektronikos prekes, o paskui jas perka internetu. Alinos Ožič (LŽ) nuotrauka

Ar kada nors lankėtės parduotuvėje vien tam, kad apžiūrėtumėte ir išbandytumėte jus dominančią prekę, o grįžę namo įsigijote ją pigiau internetu? Jeigu taip elgiatės, esate naujo stiliaus pirkėjas - tokių kaip jūs dabar daug.

Šiam Vakaruose itin paplitusiam apsipirkimo būdui nukaltas angliškas terminas showrooming, dar neturintis lietuviško atitikmens. Nors nežinia, kaip tai vadinti, pardavėjų nuomone, šis reiškinys jau labai populiarus ir Lietuvoje, jis net kelia grėsmę mažmeninei prekybai.

Į parduotuvę – kaip į parodą

Anglišku žodžiu showrooming apibūdinamas reiškinys, kai vartotojai užeina į tradicines parduotuves, apžiūrinėja, čiupinėja ir išbando prekes (taigi, tai lyg žvalgytuvės), o paskui jas įsigyja internetu. Tai bloga žinia miesto centruose įsikūrusioms batų, drabužių, elektronikos, buitinių prekių parduotuvėms ir knygynams bei didesniems prekybos centrams - mat į juos pirkėjai ateina kaip į parodą, neketindami nieko pirkti. „Pirkėjai užsuka į parduotuvę, pasivaikšto, apsižvalgo, grįžta namo ir gerokai pigiau perka internetu, pavyzdžiui, naują fotoaparatą ar vaizdo kamerą. Kartais net iš to paties mažmeninio pardavėjo“, - plintantį reiškinį apibūdina rinkos specialistai.

Interneto sprendimų kompanijos „Full Proof“ tyrimo duomenimis, praėjusių Kalėdų laikotarpiu taip apsipirko 25 proc. Jungtinės Karalystės pirkėjų. Rinkos tyrimų bendrovė TNS skelbia, kad pasaulyje šitaip dabar perka trečdalis vartotojų. „2013 metų apklausos duomenimis, 73 proc. JAV respondentų prisipažino, kad per pastaruosius 6 mėnesius pirko prekes showrooming būdu“, - rašo interneto enciklopedija „Wikipedia“.

Kai kurie ekspertai prognozuoja, kad naujasis pirkimo būdas kelia grėsmę tradicinėms parduotuvėms. Oponentai atkerta, jog tradicinėse parduotuvėse patyrę pardavėjai konsultantai gali vartotojui suteikti vertingų patarimų, o jose įgytoms prekėms pasiūlyti geresnę garantinę priežiūrą bei galimybę nekokybiškas prekes grąžinti ar pakeisti.

Lietuviškai dar nepavadino

„Mūsų žiniomis, terminas showrooming Lietuvoje atitikmens dar neturi. Tačiau manome, kad netrukus jis bus sugalvotas“, - LŽ sakė didžiausio Lietuvoje elektroninės prekybos tinklo Pigu.lt generalinis direktorius Dainius Liulys. Jo teigimu, naują pirkimo būdą renkasi ne tik daugelio pasaulio šalių, bet ir Lietuvos pirkėjai. „Normalu, kad dalis e. parduotuvių pirkėjų, prieš įsigydami norimą prekę internetu, pageidauja ją paliesti ir įsitikinti, ar ji tikrai atitinka jų lūkesčius. Dalis pirkėjų visada nori tiksliai žinoti, už ką moka pinigus“, - tvirtino D. Liulys.

Pigu.lt žiniomis, dažniausiai žvalgytuvių būdu perkami kvepalai, kosmetika ir drabužiai bei avalynė. „Norėdami įsigyti naujus kvepalus, kurių anksčiau nėra pirkę, žmonės nori juos pauostyti ir įsitikinti, ar kvapas tinka bei patinka. Panašiai ir su drabužiais ar avalyne: pirkėjams svarbu žinoti, ar prekė reikiamo dydžio, ar drabužis gražiai guls, ar batai nespaus“, - svarstė pašnekovas. D. Liulys teigė žinąs, kad ir dalis Pigu.lt klientų perka po žvalgytuvių. „Manome, kad toks pirkimo būdas būdingas pradedantiesiems pirkti internetu“, - sakė jis.

Verslininkas skeptiškai vertino prognozes, kad naujas pirkimo būdas ilgainiui taps populiaresnis. „Pirkėjai vis labiau pasitiki interneto parduotuvėmis ir jose pateikiama informacija. Esame tikri, kad tradicinės parduotuvės išlaikys savo pirkėjų būrį, tiesiog jų skaičius mažės“, - kalbėjo jis.

Mato dvipusį eismą

Mažmeninės prekybos tinklo „Topo centras“ viešųjų ryšių atstovė Lina Mažeikienė sakė Lietuvoje pastebėjusi showrooming pirkėjus, kuriuos girdėjo vadinant apžiūrinėtojais. "Šio reiškinio mastą sunku įvertinti dėl „dvipusio eismo“ - vieni klientai apžiūri prekę internete, o perka parduotuvėje, kiti – priešingai. Atėję į parduotuvę žmonės jau būna pasidomėję preke internete - taigi, kliento kelionė į „Topo centrą“ prasideda internetinėje parduotuvėje. Į tai atsižvelgdami stengiamės internetinėje parduotuvėje pateikti išsamią ir aktualią informaciją“, - teigė ji.

L. Mažeikienės nuomone, naujas pirkimo būdas populiarės – tai rodo užsienio patirtis, tačiau dėl to tradicinės parduotuvės neišnyks. Ji teigė, kad „Topo centras“ neskirsto pirkėjų į interneto ir parduotuvės lankytojus. „Visus šiuos pirkėjus vadiname multikanalo (multi-channel) dalyviais“, - sakė ji.

Tradicinės knygos žavesys

Didžiausią interneto knygyną Knygos.lt valdančios bendrovės “VIPsupply“ direktorius Paulius Virbickas mano, kad kai kurios mažmeninės prekybos parduotuvės jau seniai virto salonais, kur prekė tik apžiūrima. „Labai patogu apžiūrėti šaldytuvą, o tada jį nusipirkti internetu: kurjeris ir atveš tiesiai į namus, ir sumokėsi šimtu kitu mažiau. Vartotojams įtaką daro kaina. O dalis parduotuvių, pavyzdžiui, automobilių buvo ir liks tik salonai“, - svarstė jis.

P. Virbicko nuomone, nauju būdu labiausiai perkama buitinė technika. „Bet neatmesčiau ir knygų. Tikrai labai daug žmonių į fizinius knygynus eina kaip į saloną - apžiūri, pačiupinėja, paskaito. O tada perka knygas internetu“, - įsitikinęs jis.

Pašnekovas prisipažįsta ir pats taip darantis. „Dar nesu knygos pirkęs tradiciniame knygyne, nors užsuku ten kas antrą dieną, - šypsojosi jis. - Vis dėlto, manau, niekas negali atstoti malonumo užeiti į tikrą parduotuvę, kuri suteikia spontaniško apsipirkimo pasitenkinimą.“ P. Virbickas skeptiškai vertina prognozes, kad tradicinės parduotuvės miestų centruose išnyks: „Lietuvoje matau priešingą tendenciją - miestų centruose kuriasi jaukūs butikai, atsigauna prekyba, kuri pastaruoju metu buvo išsikėlusi į prekybos centrus.“

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"