TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Prekes iš Lenkijos lietuviams pristato iki pat durų

2016 06 02 6:00
Maisto prekių lietuviai į Lenkiją dažniausiai važiuoja patys, tačiau, pirkdami specifines, didesnių gabaritų prekes, pasitelkia tarpininkus. Linos Mrazauskaitės nuotrauka

Jau kurį laiką daugybė Lietuvos gyventojų masiškai traukia į Lenkiją pigiau apsipirkti. Kiti patys nevažiuoja, bet vis drąsiau išbando ir tarpininkus, siūlančius iki pat durų atvežti įvairių prekių iš šalies kaimynės. Lietuviai iš lenkų perka viską: nuo gerokai pigesnių statybinių medžiagų iki laisvalaikio prekių.

Lenkijos zloto kurso svyravimai, viešojoje erdvėje pastaruoju metu ypač paaštrėjęs nepasitenkinimas dėl didelių kainų Lietuvoje, didesnė prekių pasiūla Lenkijoje ir kitos priežastys sukrutino šalies gyventojus: Lenkijoje apsiperka ne tik savarankiškai, bet ir pasitelkdami tarpininkus. Tokių paslaugų paklausai padidėjus, prekių gabentojų randasi vis daugiau, o konkuruoti tenka nepriekaištingai prisitaikant prie kliento poreikių.

Tarpininkai ne tik pristato prekes iš Lenkijos prie pat klientų durų Lietuvoje, bet ir derasi už juos su lenkų pardavėjais dėl mažesnių prekių kainų.

Siuntų iš Lenkijos užsakymų – dvigubai

Prekes iš Lenkijos į Lietuvą siunčianti bendrovė „Greitos siuntos“ fiksuoja akivaizdžiai išaugusį klientų susidomėjimą tokia paslauga. Robertas Borkowskis, bendrovės direktorius, skaičiuoja, kad šių metų pradžioje per mėnesį į bendrovę kreipdavosi apie 5–10 klientų. Po pusmečio jų padaugėjo dvigubai – dabar, anot pašnekovo, klientų per mėnesį sulaukiama 20–23, neskaičiuojant ypač smulkių užsakymų.

Pašnekovas neatmetė tikimybės, kad toks klientų augimas gali būti siejamas su gana smarkiai euro atžvilgiu atpigusiu zlotu. „Prieš kelerius metus išleidę 1000 eurų jūs galėjote įsigyti prekių už 3500 zlotų, o dabar jau galite nusipirkti už 4400 zlotų. Taigi skirtumas yra ryškus“, – teigė R. Borkowskis ir pabrėžė, kad tokia palanki situacija gali pasitaikyti kartą per kelerius metus.

Bendrovės vadovas taip pat sakė atkreipęs dėmesį, kad Lenkijoje, siekdami sutaupyti, jau apsiperka ne vien mažesnes pajamas uždirbantys lietuviai. Esą tokią išvadą galima padaryti iš lietuvių automobilių, stovinčių aikštelėse prie pamėgtų Lenkijos parduotuvių: anksčiau pašnekovas pastebėdavo senesnius automobilius iš Lietuvos, bet šiuo metu esą matyti ir naujų, prabangesnių. „Vadinasi, į Lenkiją atvažiuoja visų sluoksnių žmonių. Kam jiems išleisti daugiau Lietuvoje, jei pirkdami tą pačią prekę užsienyje gali smarkiai sutaupyti?“ – svarstė pašnekovas.

Tarpininkų paslaugų poreikiui didėjant, didėja ir pasiūla bei konkurencija – rinkoje, kaip patvirtino R. Borkowskis, randasi vis daugiau tarpininkų, padedančių lietuviams įsigyti prekių iš Lenkijos. Klientams, žinoma, nuo to tik geriau – tarpininkavimo paslaugų kainos mažėja, tarpininkai labiau linkę prisitaikyti prie klientų pageidavimų ir sąlygų.

Ir pigiau, ir įvairiau

Nors Lenkija, kaip kalbama viešojoje erdvėje, lietuvius masina mažesnėmis kainomis, tarpininkai teigia, kad bemaž tiek pat lietuvių kaimynų šalyje apsiperka ir dėl didesnės prekių pasiūlos.

„Lenkija yra didelė šalis, turi išplėtotą pramonę ir gamina labai daug gerų produktų, todėl kai kurie žmonės kreipiasi į tarpininkus, norėdami nusipirkti tai, ko nėra Lietuvoje“, – sakė R. Borkowskis.

Pavyzdžiui, kaip pasakojo jis, naujesnių ir retesnių automobilių savininkai Lietuvoje negali rasti naudotų reikiamų detalių. Tokiais atvejais net padengę gana dideles siuntimo išlaidas jie nusiperka būtiną prekę pigiau, nei ši kainuotų gamintojo specializuotuose servisuose.

Prekes iš Lenkijos į lietuvių namus pristatančio puslapio Jumper.lt vadovas Andrius Mikuta sakė kol kas negalintis išsamiai komentuoti paklausos pokyčių, mat bendrovė ką tik atnaujino veiklą. Tačiau jis pastebėjo, kad šiuo metu apie pusę Lenkijoje perkamų produktų sudaro tai, ko nėra Lietuvoje, o kitą pusę – produktai, kurie žmones domina dėl mažos kainos.

„Prekių atgabenimo užsakymai, kuriuos gauname, dabar yra labai įvairūs – negalėčiau net išskirti vienos ryškios prekių grupės. Lenkijoje užsakoma daug laisvalaikio prekių, drabužių, lauko baldų, interjero dalykų, įrankių“, – pasakojo A. Mikuta.

Pašnekovas paaiškino, kad bendrovė buvo sustabdžiusi veiklą tam, kad persikeltų į sandėlį prie pat Lietuvos sienos ir prekių atvežimas klientams kainuotų pigiau. Prieš tai bendrovė veikė tik porą mėnesių, tačiau tendencija esą buvo panaši: pusę užsakomų prekių klientai pirko Lenkijoje, nes nebuvo jų pasiūlos Lietuvoje.

„Manau, reikia kokio pusmečio ar visų metų, kad išryškėtų tendencija, ką dažniau žmonės perka atsisiųsti į Lietuvą, nes gabentų prekių įvairovė buvo labai didelė. Manome, kad mūsų pirmieji klientai pirko labiau dėl įvairovės nei pigumo“, – sakė jis.

„Naudokitės krintančiu zloto kursu – per vieną mėnesį zlotas euro atžvilgiu atpigo 3,25 proc., – agituojama Jumper.lt puslapyje. – Naudokitės Lenkijos tiekėjų perkamąja galia ir milžiniška Lenkijos pardavėjų konkurencija, dėl kurios jų kainos visada bus mažesnės nei Lietuvoje.“

Tiesa, „Lietuvos žinioms“ A. Mikuta pažymėjo, kad ne visos prekės Lenkijoje pigesnės nei Lietuvoje – ne lenkų gamybos prekės gali ir nenudžiuginti mažesne kaina.

Tarpininkas derasi dėl kainų

Kiekvienas prekes atgabenančių tarpininkų klientas pasirenka priimtiniausią paslaugos tipą: kai kuriems prekės reikia kuo greičiau, kiti nori sutaupyti, treti pageidauja už prekę sumokėti ją atsiimdami. R. Borkowskis kaip savo konkurencinę stiprybę įvardija pristatymą laiku ir derybas su pardavėjais dėl kainos.

„Tarkime, vienas mano klientas norėjo nusipirkti Lenkijoje pagamintas grindų plyteles voniai. Jos perkamos tiesiai iš gamintojo be jokios mažmenininkų maržos. Aš pats nuvažiavau į fabriką ir susitariau su gamintoju, kad jis man parduotų pigiau, t. y. už didmeninę kainą. Aišku, paėmiau iš užsakovo tam tikrą tarpininkavimo mokestį, tačiau jis yra daug mažesnis nei mažmenininko marža“, – aiškino R. Borkowskis.

Kaip sakė pašnekovas, jis mieliau tarpininkauja klientams, perkantiems didesnes prekes: automobilių dalis, apdailos plyteles, kitas apdailos ir statybines prekes. Šioms prekėms pristatyti reikia didesnio automobilio, kartais net vilkiko, todėl privatūs žmonės kreipiasi į tarpininkus.

„Užsakydami tokias prekes žmonės siekia sutaupyti ne 100 ar 200 eurų, o dar daugiau, nes kainų skirtumas Lietuvoje ir Lenkijoje siekia ir 10–20 kartų“, – sakė jis.

Pigesnius maisto produktus, anot R. Borkowskio, gyventojai Lenkijoje dažniausiai tebeperka nuvykę į šią šalį savarankiškai.

Tuo metu Lietuvos pašto duomenimis, per pastaruosius dvejus metus gaunamųjų registruotųjų pašto korespondencijos siuntų iš Lenkijos srautas kito nežymiai. 2014-aisiais buvo gauta 3 proc. daugiau pašto siuntų nei 2013 metais, tuo tarpu pernai iš Lenkijos gauta 1 proc. mažiau siuntų nei 2014 metais.

Tačiau Valstybinė mokesčių inspekcija nurodo, kad kurjerių veikla besiverčiančių asmenų daugėja.

Asmenys, vykdę kurjerių veiklą pagal individualios veiklos pažymą*

MetaiAsmenų skaičius
2014398
2015469
2016 (iki birželio 1 d.)579

* Kita pašto ir pasiuntinių (kurjerių) veikla.

Šaltinis: Valstybinė mokesčių inspekcija

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"