TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Prekybos agentų skambučiai - ties išnykimo riba

2014 01 11 6:00
P.Kuisys pabrėžė, kad telerinkodaros paslaugas teikia ne tik mobiliojo ryšio operatoriai, bet ir kitos bendrovės, todėl naujas reguliavimas turėtų būti taikomas visiems.  LŽ archyvo nuotrauka

Ketvirtadienį Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) kreipėsi į judriojo ryšio operatorius - bendroves „Omnitel“, „Bitė Lietuva“, „Tele2“ - ir pasiūlė apsvarstyti galimybę nutraukti telerinkodaros paslaugas. Operatoriai kategoriškos pozicijos nesilaiko, todėl tikėtina, kad paslauga ateityje išnyks arba sulauks griežtesnės kontrolės.

Siūlymą savanoriškai nebeteikti telerinkodaros paslaugų RRT pateikė operatoriams po susitikimo, kuriame buvo aptariama bendrovės „Bitė Lietuva“ paslauga, informuojanti apie prekybos agentų skambučius, ir su ja susiję klausimai.

„Matydami, kad paslaugų teikėjų skambučiai, kuriais siekiama pervilioti vartotojus, yra aktuali problema, norime pasiūlyti visiems paslaugų teikėjams nutraukti telerinkodaros paslaugų teikimą. Paslaugos, kurios teisinis pagrindas kelia abejonių asmens duomenų apsaugos ir elektroninių ryšių aspektais, sustabdymas galėtų užkirsti kelią ir vartotojų nepasitenkinimui, ir kitoms su ja susijusioms problemoms“, – kalbėjo RRT direktorius Feliksas Dobrovolskis.

Operatorių nuomonės šiuo klausimu RRT lauks iki sausio 16 dienos.

Su siūlymu sutinka

F.Dobrovolskis sakė kol kas neturįs informacijos, ar kuris nors mobiliojo ryšio operatorius sutiko nebeteikti telerinkodaros paslaugų. Jis taip pat teigė negalįs įvertinti pirminės jų reakcijos.

Bendrovės „Bitė Lietuva“ rinkodaros direktorius Pranas Kuisys LŽ pažymėjo, kad telerinkodaros paslaugų reglamentavimas ir kontrolė iki šiol nepakankami, o klientai nėra nuo jų apsaugoti. Būtent tuo tikslu, kaip teigė jis, „Bitė“ ir sukūrė paslaugą, informuojančią klientus apie galimo prekybos agento skambutį. Todėl RRT iniciatyvai pritaria ir ją palaiko.

„Tiesa, kai kurios bendrovės labai aktyviai ir daug naudojasi telerinkodaros paslaugomis, todėl jų atsisakyti pavyks tik tuo atveju, jei tam pritars visi operatoriai. Jomis naudojasi ne tik mobiliojo ryšio operatoriai, bet ir kitokias paslaugas teikiančios bendrovės. Manome, kad telerinkodaros reglamentavimas ir priežiūra turėtų būti sugriežtinti ir joms“, - svarstė pašnekovas.

Pasak P.Kuisio, vertinant telerinkodaros paslaugų įtaką – ateinančius ir išeinančius skambučius, paslaugos sąnaudas ir kitus kriterijus, - jų atsisakymas „Bitei“ didelio poveikio neturės. „Apskritai tikėtina, kad telerinkodaros paslauga dažnais atvejais pažeidžia klientų interesus. Tai lėmė per mažai reglamentuojamos ir reguliuojamos paslaugos sparti evoliucija“, - pridūrė jis.

Bendrovė “Omnitel”, kaip sakė ryšių su visuomene vadovė Daiva Selickaitė, taip pat palaiko RRT iniciatyvą ir yra pasirengusi bendradarbiauti su valstybės institucijomis bei kitais operatoriais aptariant galimus sprendimus dėl telerinkodaros paslaugų.

Savavališkai neuždraus

Bendrovės „Tele2“ teisės ir reguliavimo direktorius Tadas Bukauskas pabrėžė, kad visi operatoriai nori informuoti vartotojus apie savo pasiūlymus, ir tai yra rinkos konkurencingumo dalis. „Jei telerinkodaros teisinė tvarka nepakankamai aiškiai reglamentuota ir vartotojai jaučia nepasitenkinimą, reikia susitarti, ką keisti, ir šių taisyklių visiems operatoriams laikytis“, - sakė jis. Pašnekovas užsiminė, kad bendrovė nutarė kurti darbo grupę pasiūlymams parengti. Į ją ketinama kviesti ir RRT bei Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos atstovus. „Į valstybės institucijų išsakytas pastabas ir siūlymus, be abejo, atsižvelgsime“, - patikino T.Bukauskas.

Paklaustas, ar sulaukusi prieštaringų nuomonių RRT gali pati uždrausti judriojo ryšio operatoriams teikti telerinkodaros paslaugas, tarnybos direktorius F.Dobrovolskis pažymėjo, kad veikiau siekiama priimti konstruktyvų, pozityvų sprendimą, paremtą geranoriškumo principu.

„Telerinkodara nėra RRT reguliavimo sritis. Ją pagal Elektroninių ryšių įstatymą prižiūri Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija. Neturėdami galių uždrausti teikti telerinkodaros paslaugas, tiesiog pasiūlėme jų atsisakyti. Juolab kad pagal įstatymą telerinkodaros paslaugos yra draudžiamos, jei nesama išankstinio žmogaus, kuriam jos teikiamos, sutikimo“, - paaiškino jis. Pašnekovas pridūrė, kad penktadienį Valstybinėje duomenų apsaugos inspekcijoje vyko susitikimas su visais operatoriais, per jį aptartas ir šis aspektas.

Iškėlė klausimą į viešumą

Telerinkodaros paslaugų klausimas tapo „karštu“ diskusijų objektu, kai liepos pradžioje „Bitė“ pirmoji ir kol kas vienintelė pasiūlė nemokamą paslaugą - informuoti klientus apie jiems skambinančius pardavėjus.

„Bitės“ paslauga sukėlė konkurentų nepasitenkinimą. Neva bendrovė stengiasi saugoti savo klientus nuo telefoninės rinkodaros skambučių, o pati jų neatsisako ir kitų operatorių klientams toliau skambinėja.

Gavusi skundų RRT atliko tyrimą ir gruodžio 17 dieną nurodė „Bitei Lietuva“ nedelsiant nutraukti informavimo paslaugą apie prekybos agentų skambučius. Tačiau bendrovė, atsižvelgdama į pastabas, paslaugą modifikavo ir toliau ją siūlo savo klientams.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"