TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Prekybos tinklai kainų informacija nesidalija

2013 12 03 6:00
Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Internete palyginti prekių kainas konkuruojančiose e. parduotuvėse arba derėtis dėl galutinės kainos klientams siūlo ne vienas specializuotas portalas ir prekybininkas. Tuo metu didieji prekybos tinklai į šią akivaizdžią kainų kovą veltis vengia, tad prieš perkant prekę pagal geriausią kainą neretai tenka išnaršyti ne tik interneto platybes, bet ir parduotuvių lentynas.

Sumanę įsigyti brangesnį pirkinį vartotojai sėda prie kompiuterio ieškoti geriausios kainos pasiūlymo. Kainų palyginimo paslaugai paplitus internete padidėjo konkurencija tarp rinkos žaidėjų, didėja spaudimas dar labiau mažinti prekių kainas. Prekybininkai ėmė aktyviau stebėti konkurentų kainas, planuoti išskirtines akcijas. „Ši paslauga sujudino visą rinką ir paskatino pasitempti. Jei rinkos dalyvis taiko apgalvotą kainodarą, kainų palyginimo portalai jam tampa papildomu komunikacijos kanalu, kuris papildomai nekainuoja bei pritraukia naujų potencialių klientų“, - teigė Lietuvos elektroninės prekybos asociacijos prezidentas, bendrovės „Pigu“ vadovas Dainius Liulys.

Tuo tarpu pirkėjai, anot jo, tampa racionalesni: mažėja spontaninio pirkimo, nes prieš įsigydami produktą žmonės analizuoja kainas. O tai prekybininkus skatina dažniau rengti įvairiais akcijas ir koreguoti turimų prekių kainas. Tiesa, kainų revoliucijos, pašnekovo manymu, dėl to tikėtis neverta, nes prekybininkų, o ypač e. parduotuvių pelno maržos turi ribas. „Tačiau kainos turėtų mažėti“, - prognozavo jis.

Sustiprino pozicijas

Jurgis Gylys, e. parduotuvę Imk.lt valdančios bendrovės vadovas, patikino, kad lietuviai yra itin jautrūs kainai klientai. Dėl to, anot pašnekovo, ieškodami pigesnės prekės jie dažnai neskaičiuoja savo laiko ir kitų sąnaudų. „Kad pirkdamas 1000 litų vertės pirkinį sutaupytų 10 litų, lietuvis gali visą dieną važinėti po skirtingas prekybos vietas, deginti degalus, gaišti laiką ir pan. Tiesa, pastaruoju metu atsiranda daugiau klientų, kurie vertina savo laiką, patogumą bei patikimumą, ir kaina jiems nėra lemiamas veiksnys“, - teigė jis.

Pašnekovas įsitikinęs, kad klientų galimybė internete palyginti prekybininkų siūlomas kainas grynina kainodarą ir todėl yra naudinga vartotojams. Kita vertus, dėl išaugančios konkurencijos legaliai dirbančiam verslui esą tenka rungtis ir su neskaidriai dirbančiais prekybininkais. Šiuo metu e. parduotuvės Imk.lt prekių kainas palyginti su kitų e. parduotuvių kainomis galima portale Kainos.lt. Pašnekovas atskleidė, kad bendrovė taip pat planuoja tam tikrą bendradarbiavimą su specializuotu portalu PriceOn.lt. Paklaustas, ar visiems aiškiai matoma prekybininkų kainodara paaštrino konkurenciją, J.Gylys teigė, jog rezultatas veikiau priešingas – bendrovės pozicijos dėl to sustiprėjo.

Leidžia derėtis

E. parduotuvės, demonstruodamos savo pasiryžimą pasiūlyti geriausią kainą, nevengia ir derybų su vartotojais. Pavyzdžiui, Imk.lt klientui leidžia pranešti, jei jis tą pačią prekę kitoje prekybos vietoje rado pigiau, ir pasiūlyti priimtiną kainą. Tokia galimybe, anot J.Gylio, klientai naudojasi gana aktyviai ir motyvuotai, o e. parduotuvė visuomet pasistengia su gamintojų atstovais suderėti mažesnę kainą. „Tačiau norėčiau pabrėžti, kad stebuklų nebūna – kainos visur daugmaž panašios. Jei kainų skirtumas yra labai akivaizdus, iškart kyla įtarimas, ar prekė iš tiesų yra gera arba pardavėjas – patikimas“, - sakė pašnekovas.

J.Gylys neslėpė užmojų prekių kainas lyginti ir su tradicinių parduotuvių kainomis. 2011 metais "IMK LT" bandė tai daryti, portale greta savo siūlomų prekių dėdama nuotraukas su prekybos tinkluose taikytomis prekių kainomis. Tačiau sulaukta Konkurencijos tarybos (KT) baudos, nes, kaip teigiama KT nutarime, įmonė skleidė neleidžiamą lyginamąją reklamą - nuotraukose nenurodė, kada kainos užfiksuotos, arba užfiksavo praeityje taikytas kainas.

„Problema yra tai, kad internete visos kainos yra transliuojamos, o surinkti prekybos tinklų taikomas kainas yra sudėtingas techninis uždavinys. Tradiciniai prekybos tinklai nėra tuo suinteresuoti – juk dauguma prekių dėl veiklos specifikos internete kainuoja mažiau nei tradicinėse parduotuvėse“, - paaiškino jis.

Sulaukė pasisekimo

J.Laneckis: "Didžiąją dalį kainų renkame "rankiniu būdu". Su mažesniais tinklais turime tiesiogines sąsajas – jiems pakeitus kainas, mes jas gauname automatiškai.“ / LŽ archyvo nuotrauka

Šiuo metu pasitikrinti tradicinių prekybos tinklų siūlomas kainas gyventojai gali bendrovės „PriceOn“ tinklalapyje arba atsisiuntę jos mobiliąją programėlę. Taigi galima nagrinėti didžiųjų prekybos tinklų „Maxima“, "Iki", „Rimi“, „Norfa“, „Prisma“ bei keleto mažesnių prekybos tinklų kainodarą. „Turėjome idėją žmogui suteikti galimybę visas kainas surasti vienoje vietoje. Nusprendėme pradėti nuo sudėtingiausio uždavinio – palyginti tradicinėje prekyboje siūlomų kasdienių prekių kainas, juolab kad kol kas per 97 proc. gyventojų išlaidų susižeria tradicinė, o ne e. prekyba. Norėjome pažiūrėti, ar paneigsime mitą, kad lyginti varškės kainą, norint sutaupyti 2 centus, yra nesąmonė, ar pritrauksime vartotojų“, - pasakojo bendrovės vadovas Jurijus Laneckis. Rezultatai, kaip patikino pašnekovas, gerokai pranoko lūkesčius. Per šiuos metus lankytojų srautai portale kas mėnesį augo vidutiniškai po 50-60 procentų. Mobiliąją programėlę yra atsisiuntę apie 125 tūkst. gyventojų, o prie tinklalapio per mėnesį prisijungia apie 200 tūkst. gyventojų.

Baigia derybas

Bendrovė „PriceOn“ jau pritraukė naujų investicijų ir žada tolesnę plėtrą - vasarį į kainų palyginimo sistemą ketinama įtraukti vaistų, buitinės technikos prekių kainas. Be to, iki šiol skeptiškai dėl kainų palyginimo nusiteikę prekybos tinklai jau tampa šiek tiek nuolaidesni. „Kai kūrėme sistemą, kaip ir tikėjomės, rinkos dalyviai, ypač didieji prekybos tinklai, buvo nelinkę mums teikti savo kainų, nors jos yra viešos. Todėl didžiąją dalį kainų renkame "rankiniu būdu". Su mažesniais tinklais turime tiesiogines sąsajas – jiems pakeitus kainas, mes jas gauname automatiškai“, - pasakojo J.Laneckis.

Šiuo metu, kaip teigė jis, baigiamos derybos dėl kainų informacijos su dviem didžiaisiais prekybos tinklais. „Beveik visi rinkos žaidėjai, netgi didžiausi, kainas nustato pagal tai, kas vyksta rinkoje, ir tai daro remdamiesi mūsų portalu. Niekas nenori išsišokti, nes žino, kad kainas bus galima palyginti“, - aiškino jis.

Nenori dirbti kitų naudai

Bendrovės „Norfos mažmena“ atstovas spaudai Darius Ryliškis LŽ teigė, kad įmonė neturi planų bendradarbiauti su „PriceOn“ ar kitais prekių kainas lyginančiais portalais. Jis pabrėžė, kad nei prekybos tinklas, nei tokio pobūdžio portalai negali internete nuolat ir objektyviai pateikti prekių kainų, nes siūlo apie 20 tūkst. skirtingų pavadinimų prekių, tad užfiksuoti jų kainų pokyčiams, pasak jo, "reikėtų pasamdyti armiją naujų darbuotojų“. „Savo sąskaita auginti kitų verslą nematome prasmės. O jie patys operatyviai surinkti informacijos nesugeba ir nesugebės, nes kainos sparčiai keičiasi, be to, yra daug papildomų niuansų, pavyzdžiui, su lojalumo kortele gaunamos nuolaidos, taip pat akcijos“, - aiškino D.Ryliškis.

Raminta Stanaitytė-Česnulienė, bendrovės "Rimi Lietuva" atstovė spaudai, pabrėžė, kad ši bendrovė nedraudžia savo pirkėjams rinkti ir lyginti kainų, jei tai daroma asmeniniais tikslais. „Tačiau jei kas nors renka informaciją apie kainas ir lygina jas komerciniais tikslais, siekia gauti komercinės naudos sau - tai jau verslo subjektų santykiai, kurie aptariami atskirai. Norime pabrėžti, kad dirbame pirkėjams, o ne kitoms verslo kompanijoms", - sakė ji.

Tuo metu prekybos tinklo „Iki“ viešųjų ryšių vadovas Andrius Petraitis pabrėžė, kad kainos yra viešos, tad jų palyginimo prekybos tinklas nesibaimina, netgi priešingai. „Žinome, kad mūsų tinkle kainos yra vienos geriausių visoje rinkoje“, - teigė jis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"