TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Prekybos tinklai vilioja pigiais gėrimais

2016 09 03 6:00
Visi pagrindiniai prekybos tinklai turi savo „firminius“ prekių ženklus, kuriais ženklinamos įvairios pigios prekės, žinoma, ir alus ir netgi stipresni gėrimai. "Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Didieji prekybos tinklai, kurių operatoriai pasirašė memorandumą dėl prekybos alkoholiniais gėrimais taisyklių sugriežtinimo, rugsėjo 2-osios rytą sutiko pasirengę ir susitelkę, tik kasininkėms teko su pirkėjais bendrauti aktyviau, tačiau prekybininkų skelbtas tikslas kol kas pasiektas tik iš dalies: prekybos tinklai ir toliau patys vilioja pirkėjus pigiausiais „firminiais“ gėrimais bei kainų nuolaidomis.

Penktadienį, pirmąjį prekybininkų memorandume numatytos „pasų kontrolės“ rytą, prie užvertų prekybos centro sostinės Pašilaičių „Iki“ durų lūkuriavo keli po blaivios rugsėjo 1-osios kažkodėl aiškiai pavargę vyriškiai. Vos durims prasivėrus, vienas atsiskyrė ir įsliūkino. Kiti nosies vidun nė nekišo: „Vis tiek neparduos. Tegu eina tas, kuris dokumentą turi“.

Nieko naujo. Kasdien taip – nėra reikalo ten būriais vaikščioti, bet šįsyk pasiunčiamas tik tas, kuris turi dokumentą – nors vienas vis tiek jį turi, juo labiau, kad jie pasiruošę kontrolei – žinios visada pirmiausia pasiekia tuos, kuriems labiausiai rūpi.

Po 3 minučių „pasiuntinys“ ramus atsinešė tris butelius „Cento“ vynelio ir skardinę tokiu pat prekės ženklo alaus. Penkiese kaip nors pasidalins.

Ryto ramybė

Nuo 8 valandos, kai prekybos centrai pradeda darbą, iki 11 val. prekybos salės apytuštės. Žmonės į krepšius dedasi kasdienius produktus, o į alkoholinių skyrių retas teužsuka. Čia pluša tik salės darbuotojai – baigia pildyti lentynas.

Kasininkai nuobodžiauja, bet jų šį kartą bent 2–3 kartus daugiau, negu įprastai ryte, kai užtenka ir vieno. Prekybos centrų vadovai aiškiai pasirengę galimiems netikėtumams.

Apie 9 valandą šiek tiek ilgesnės eilutės nutįsta tik prie didžiųjų prekybos centrų kasų, tačiau ne dėl to, kad perkantieji alkoholinius gėrimus privalo rodyti asmens dokumentus. Sostinės Ukmergės gatvės „Maximoje“ taip būna kasdien panašiu laiku, kai už pilnus maisto vežimėlius moka vis tie patys mažų kavinukių savininkai. Iš eilėje laukiančių šešių pirkėjų vienintelis pasiėmęs skardinę alaus. Jis dokumentą pasirengęs iš anksto.

Panašios nuotaikos ir sostinės „Mandarine“, kur įsikūręs „Rimi“. Už butelį sauso vyno norintis sumokėti vyriškis, paprašytas dokumento, „dėl mados“ bando reikšti pretenzijas, kad „užvakar to nereikėjo“, išgirdęs kasininkės „ne mes sprendžiam, tokia dabar tvarka“, nesiginčija ir parodo asmens kortelę. Jau prieš jį už prekes sumokėti pusamžė moteris apsidžiaugia radusi progą įsiterpti: „Prisigalvojo čia nesąmonių“, bet nesulaukusi pritarimo, apsisuka ir nueina savais keliais.

Įprastas praėjusio penktadienio ryto vaizdelis, kaip ir visuose prekybos centruose. „Štai mano dokumentas“, – sostinės BIG centre įsikūrusios „Maximos“ kasininkei į savo plikę baksteli kostiumuotas pokštininkas. „Tenka žmonėms paaiškinti, painformuoti. Kiti specialiai provokuoja. O juk jau savaitę kiekvienas prekių čekis buvo su didžiuliu šriftu išspausdinta informacija“, – „Lietuvos žinioms“ kalbėjo kasininkė.

Ramiai, be didesnių ginčų rytas bėgo visuose aplankytuose sostinės prekybos centruose. Gausiau pirkėjų apie 11 valandą buvo tik Jasinskio gatvės „Iki“, bet eilės ir čia tirpo akyse – kol bandelių su dešrelėmis ar picos užkandžių nusipirko šalia esančios kolegijos mokiniai.

Pasirengę ir kitaip

Iniciatyvą savo pavyzdžiu šturmuoti alkoholizmą Lietuvoje parodę prekybos centrai nenusiteikę šią žmonijos ydą naikinti su šaknimis. Netgi šiek tiek priešingai.

Prasidėjusių akciją „rodyk pasą“ parduotuvių alkoholinių gėrimų skyriuose visų rūšių produktų kainų etiketės raudonuoja: „Akcija“. Ypač pamaloninami taurių stipriųjų gėrimų mėgėjai. „Rimi“ viskį parduoda 30 proc. pigiau, „Iki“ – 20 proc. pigiau brendį. „Maximoje“ – trečdaliu pigesnis romas ir mažiau – kai kurių kitų pavadinimų stiprieji gėrimai.

Nepaleisti ištikimiausių alkoholinių gėrimų skyrių lankytojų visi pagrindiniai prekybos tinklai stengiasi ir tradicinėmis priemonėmis – jie turi savo „firminius“ prekių ženklus, kuriais ženklinamos įvairios pigios prekės: pieno produktai, fasuoti miltiniai gaminiai ir, žinoma, alus ir netgi stipresni gėrimai.

Tiems, kurie parduotuvėje ieško kainos, o ne kokybės, matyt, sunkoka atplėšti akis nuo lapute papuošto užrašo „Gudrus būdas apsipirkti“. Taip iš tolo vilioja būtent alkoholio skyrių prekės su „firminiais“ ženklais.

Šios prekės iš tiesų pačios pigiausios tarp analogų. Antai „Iki“ tinkle puslitris „firminio“ šio tinklo ženklu pažymėto „Cento“ alaus, už kurį „pigiau nebūna“, priklausomai nuo stiprumo ir taros, kainuoja 38–43 centus, litrinis – 65 ir 85 centus. Be to, „Iki“ tinklas turi ir savo „Cento“ ženklo vynelį, kurio puslitris tekainuoja 99 centus, taip pat – „Cento“ alkoholinį apelsinų arba greipfrutų kokteilį – po 1,25 euro už litrą.

Tik „Rimi“ prekybos tinkle parduodamo jam priklausančio ženklo alus „Walter“ kainuoja 37–43 centus už puslitrį, litras – 66 ir 85 centus.

Tinklo „Maxima“ puslitrinis ir litrinis alaus butelis „Optima linija“ – tiek pat, kaip ir „Norfos“ tinko siūlomas nuosavo ženklo alus „N“ . Taigi, prekybos tinklų nuosavų ženklų gėrimai – pigiausi.

Būtų sunku prekybos centrus kaltinti kokiais, atsiprašant, karteliniais susitarimais, nors skirtingų pavadinimų tos pačios paskirties pigiausių prekių kainos visuose centruose identiškos. Sudėtingiau yra tai, kad jų etiketėse nurodomas gamintojas tas pats: „Lietuva“.

„Lietuvos žinioms“ paprašius pakomentuoti privačių prekių ženklų būtinumą ir efektą, atsiliepė tik „Norfos“ atstovas spaudai Darius Ryliškis: „Šiais ženklais žymimos didžiausią paklausą turinčios prekės. Nors yra ir išimčių, privačiais prekių ženklais pažymėta produkcija gali kainuoti iki 20 proc. mažiau.“ Mat, kaip aiškina prekybos tinklo operatorės atstovas, privačiomis etiketėmis pažymėtų prekių rinkodaros priemonių sąnaudos yra mažesnės (pavyzdžiui, mažiau reikia reklamuoti).

„Skirtingos prekių ženklų linijos yra skirtos skirtingiems pirkėjams. Privačiais prekės ženklai pažymėtos produkcijos paklausa yra daugmaž nusistovėjusi“, – teigė D. Ryliškis.

Kitų tinklų atstovai penktadienį nekomentavo pigiausių savo prekių ženklų būtinybę ar bent jais pažymėtų pigiausių alkoholinių gėrimų sąsają su deklaruojama kova prieš alkoholinių gėrimų vartojimą.

Padėtis su išeitimis

Ramus rytas prekybos centruose dar nereiškia tokios pat ramybės po pietų, kai susirenka didžiausia pirkėjų masė, ir alkoholinių gėrimų pirkėjai pradeda kelti rūpesčių jau ne tik kasininkams, bet ir strigsiančiose eilėse laukiantiems blaivininkams. Kol kas prekybos centrų vadovai neatskleidžia, kaip bandys įveikti nepatogumus, bet tikėtina, kad teks atskiras kasas skirti ne tik „Mažyliams“, „Ekspres“ pirkėjams, bet ir perkantiems „su alkoholiu“ arba „be alkoholio“.

Didžiausių prekybos centrų lankytojai, kaip ir tikėtasi, gali nelaukti, kol bus tikrinami jų dokumentai, ir nevaržomi svaigalų nusipirkti greta – nei tuose pačiuose pastatuose greta prekybos centrų kasų veikiančiose vynotekose, nei pilstomo alaus parduotuvėlėse pirkėjų tapatybė netikrinama.

Kaip „Lietuvos žinioms“ sakė „Solo-Vynotekos“ kasininkas, „negalime parduoti tik nepilnamečiams ir tik suabejoję dėl amžiaus pareikalaujame parodyti asmens dokumentą, o kiti gali rodyti pasą, jeigu nori“.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"