TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Prezidentė gyrė uostininkus

2011 07 22 0:00
Šalies vadovei padarė įspūdį kompanijos KLASCO trąšų sandėliai.
Vidos Bortelienės nuotrauka

Šalies vadovė Dalia Grybauskaitė vakar Klaipėdos uoste domėjosi strateginiais valstybės planais statyti suskystintų gamtinių dujų terminalą. Klaipėdiečiams ji negailėjo pagyrų dėl vadybos ir sugebėjimo įgyvendinti valstybės tikslus.

Prezidentė D.Grybauskaitė su Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD), uostamiesčio savivaldybės vadovais, susisiekimo ir energetikos ministrais, aplinkosaugos specialistais vakar apsilankė suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo projektą įgyvendinančioje bendrovėje "Klaipėdos nafta" ir AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanijoje (KLASCO).

Pramoginiu laiveliu "Venus S" nuplukdyta į pietinę akvatorijos dalį, prezidentė apžiūrėjo Kiaulės Nugaros salą - Energetikos ministerijos numatytą preliminarią SGD terminalo vietą. Ten sukurta visa reikalinga infrastruktūra, arčiausiai yra prisijungimo prie dujų vamzdyno vieta, geriausios galimybės technologiškai jį įrengti. Atidarius terminalą 2014 metais, bus pasiektas svarbiausias energetinės nepriklausomybės tikslas - Lietuva nepriklausys nuo vienintelio išorinio dujų tiekėjo.

Įstatymo neaplenksi

Pastaruoju metu D.Grybauskaitė kritikavo Vyriausybę dėl lėtų apsukų ir sakė, kad jos netenkina SGD terminalo projekto įgyvendinimo tempas. Atsižvelgdama į šalies vadovės nuomonę, Vyriausybė praėjusį trečiadienį SGD terminalą pripažino valstybinės reikšmės projektu. Tikimasi, kad toks statusas pagreitins terminalo statybą.

KVJUD generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas iš anksto, tačiau be reikalo, baiminosi, kad sulauks prezidentės pastabų. Premjero Andriaus Kubiliaus vadovaujama SGD terminalo projekto įgyvendinimo komisija, kuriai priklauso ir uosto vadovas, turėjo iki liepos 15 dienos perduoti visą Kiaulės Nugaros teritoriją uostui, bet užduoties neatliko.

"Verskis kaip nori - įstatymai nustato terminus. Iki liepos 15 dienos to nebuvo įmanoma padaryti. Valstybė nori greitai veikti, bet, deja, nėra sutvarkiusi viešųjų pirkimų ar teritorijų planavimo sričių įstatymų. Iš tiesų apmaudu, kad pats inicijuoji pasiūlymus ir pataisymus, o paskui gauni užkulisinių padaužymų per kuprą", -nuogąstavo uosto vadovas.

Tačiau D.Grybauskaitė, anot "Klaipėdos naftos" generalinio direktoriaus Roko Masiulio, "nieko nebarė". "Prezidentė pasakė, kad darbo tempas netenkina. Bet ji liko patenkinta tuo, kas vyksta dabar. Svarbiausia, kad eitųsi sklandžiai. Sunkiausia bus koordinuoti procesą, nes su juo susijusios daug institucijų", - aiškino R.Masiulis.

"Klaipėdos nafta" tik birželio 30 dieną pasirašė sutartį su vadovaujančia SGD terminalo projekto rengimo ir įgyvendinimo patarėja - tarptautine įmone "Fluor". Ji yra projektavusi Būtingės naftos terminalą. "Klaipėdos nafta" numato, kad patarėjas kartu dirbs ketverius metus ir rengs projekto techninį planą, padės išrinkti technologijas, gaus privalomus leidimus, spręs projekto saugumo, navigacijos ir kitus su projekto techniniu įgyvendinimu susijusius klausimus. Patarėjas taip pat prižiūrės projekto techninius dalykus iki terminalo veiklos pradžios - 2014 metų pabaigos.

Numatoma, kad terminalas galėtų būti plaukiojantis, maždaug 2 mlrd. kubinių metrų dujų metinio pajėgumo, o jo vertė gali siekti iki milijardo litų. Energetikos ministras Arvydas Sekmokas sako, kad jis bus pigesnis - apie 200 mln. eurų (690 mln. litų). Konsultantai, R.Masiulio manymu, kainuos perpus pigiau, nei yra nusistovėjusi užsienio praktika - kokius 4-5 proc. projekto vertės.

Finansuotų "Klaipėdos nafta"

Po susitikimo su uostininkais prezidentė buvo gerai nusiteikusi ir žurnalistams kalbėjo, kad Klaipėdos uostas labai svarbus šalies ekonomikai, todėl ypatingas dėmesys turi būti skiriamas visiems čia vykdomiems projektams. Uosto plėtros planų neturi stabdyti biurokratiniai suvaržymai. Prezidentė teigė esanti tikra, kad projekto vykdymo tempas nesikeis ir po būsimų Seimo rinkimų. "Mano kadencija dar tęsis, aš stengsiuosi projektą prižiūrėti. 2014 metais terminalas turi būti. Manęs netenkino tempas, nes dvejus metus darbai buvo apleisti, o dabar jie atrodo visai gerai. Klaipėdos uosto savivaldybė prieš kelias dienas patvirtino naujus detaliuosius planus, tai buvo jos "namų darbai". Jų bus ir daugiau", - tikino D.Grybauskaitė.

Ji sakė uostamiestyje pamačiusi labai gerai besitvarkančius žmones. "Noriu pasidžiaugti, kad Klaipėdos miesto administracija, uosto ir "Klaipėdos naftos" vadovybė savo darbą atlieka gerai. Klaipėda pagal svarbumą yra antras Lietuvos taškas, visos institucijos, ypač valstybės įmonės, susikalba ir supranta, kas yra labai svarbu visai Lietuvai. Kalbėjome apie dujų terminalą. Dėl jo vietos turėsime apsispręsti atsakingai, padarę poveikio aplinkai tyrimą. Bet kuriuo atveju neturime žaloti savo gamtos. Bet nepamirškime, kad strateginis interesas - dujų tiekimo saugumas. Tai reiškia, kad reikia alternatyvos "Gazprom". Projektas nėra brangus, visos šalys pasistato iš savo lėšų. "Klaipėdos nafta" gali finansuoti beveik 80 proc. projekto vertės iš savo arba skolintų lėšų, finansų klausimas čia nėra lemiamas", - kalbėjo prezidentė.

Pasak jos, jokia UNESCO organizacija dar nėra nieko paskelbusi dėl būsimo terminalo, yra tik UNESCO Lietuvos komisijos pareikštų tam tikrų nuogąstavimų. "Norėčiau, kad niekas Kuršių nerija nespekuliuotų, negąsdintų nei savęs, nei kitų. Tik tuomet, kai tyrimas rodys, kad Nerijai poveikis bus nedidelis, bus pasirinkta terminalo vieta. Yra dvi alternatyvos - Kiaulės Nugaros sala ir Būtingė. Statybos Būtingėje būtų brangesnės, be to, ilgiau vyktų. Tačiau abi reikia tirti. Net jeigu tyrimas parodytų, kad Kiaulės Nugaros sala yra tinkama vieta, vėliau, perspektyvoje, plečiantis uostui ir didėjant krovai, reikėtų galvoti apie terminalo perkėlimą į Būtingę. Bet tai tolima perspektyva", - mano D.Grybauskaitė.

Užsuko į sandėlius

Be energetinių reikalų, prezidentė domėjosi ir Baltarusijos trąšų krovos dinamika, susitiko su KLASCO kolektyvu. Kompanijos savininkas Bronislovas Lubys ir generalinis direktorius Audrius Pauža jai aprodė sandėlius, kuriuose kaupiamos įvairios trąšos, tarp jų - ir baltarusiškos. Šalies vadovei įspūdį padarė sandėliuose sukaupti trąšų kalnai, kurie palyginti su pajūrio smėlio kopomis. A.Pauža papasakojo, kad trąšų terminalas netrukus bus plečiamas naujais sandėliais, o grūdų terminalo plėtra jau beveik baigta - nauji sandėliai įvairioms nedidelėms grūdų partijoms laukia naudo derliaus krovinių. KLASCO krantinėje D.Grybauskaitė buvo pakviesta į laivą ekskursijai po uosto akvatoriją. Vizito pabaigoje, šalies vadovė susitiko su laivų statytojais ir susipažino su Vakarų laivų gamyklos laimėjimais rinkoje.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"