TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Prezidentė Lietuvos ir Kazachstano traukinio projektą vadina globaliu perversmu

2011 10 06 15:20

Lietuvos prezidentė Dalia Grybauskaitė globaliu perversmu vežant krovinius pavadino konteinerinio traukinio tarp Lietuvos ir Kazachstano projektą, kurį ji ketvirtadienį aptarė su Kazachstano prezidentu Nursultanu Nazarbajevu.

Prezidentė pabrėžė, kad naujoji jungtis leistų tą patį atstumą įveikti tris ar keturis kartus greičiau ir ateityje sujungtų Klaipėdą su Kinija. Abu prezidentai tai paskelbė strateginiu projektu.

"Tikimės, kad naujoji jungtis tarp Klaipėdos ir Almatos bus įveikiama per dešimt dienų. Tai reiškia 3-4 kartus greitesnį tempą. Tai reikštų globalų perversmą vežant krovinius, nes tai jungtų Vakarus ir Rytus, o per Kazachstaną jungtų Klaipėdą su Kinija ateityje. Tai didžiausias pasiekimas šio vizito metu", - BNS telefonu iš Kazachstano sakė prezidentė.

Prezidentai paskelbė bendrą pareiškimą, kuriame pabrėžiamas ypatingas dėmesys transkontinentinio koridoriaus formavimui, tikimasi, kad tai prisidės prie sparčios logistikos infrastruktūros plėtros abiejose šalyse.

Lietuvos ir Kazachstano bendradarbiavimą geležinkelių ir kelių transporto bei aviacijos srityse ketinama aptarti ir per ketvirtadienį vykstantį susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio susitikimą su Kazachstano transporto ministru Beriku Kamalijevu.

"Prioritetinė Lietuvos ir Kazachstano bendradarbiavimo sritis - geležinkelių transporto projektai. Siekdami aktyviau dalyvauti vežant tranzitinius krovinius tarp Europos ir Azijos, svarstome galimybę organizuoti konteinerinio traukinio maršrutą tarp Klaipėdos uosto ir Almatos", - Susisiekimo ministerijos pranešime sakė E.Masiulis.

Pasak jo, planuojamas konteinerinio traukinio maršrutas tarp Lietuvos ir Kazachstano eitų per Baltarusijos ir Rusijos teritorijas, vėliau jis galėtų būti pratęstas iki Kinijos. Europos kryptimi per Klaipėdos uostą kroviniai būtų gabenami į Skandinavijos ir kitas šalis.

Rugsėjo pradžioje šį projektą jau aptarė Lietuvos ir Kazachstano vyriausybių dvišalė prekybinio ir ekonominio bendradarbiavimo komisija. Abiejų šalių geležinkelių įmonės ketina sudaryti bendrą darbo grupę, kuri spręs konkrečius projekto įgyvendinimo klausimus – traukinio kursavimo technologiją, kainas ir grafiką.

Organizuojant konteinerinio traukinio maršrutą tarp Klaipėdos ir Almatos ketinama pasinaudoti sėkminga Klaipėdą ir Iljičiovsko uostą (Ukraina) jungiančio projekto "Vikingas" patirtimi.

Dabar krovinių krovinių gabenimas iš Kinijos į Europą jūrų keliu užtrunka 40 dienų, paleidus šaudyklinį konteinerinį traukinį kroviniai Europą pasieks per 10 dienų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"