TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Prie uosto vartų neliks laivų kapinyno

2006 10 09 0:00
Iš Roterdamo į Klaipėdą atplaukęs jūrinis kranas laivų likučius turėtų iškelti šią savaitę.
Autorės nuotrauka

Iškelti Klaipėdos uosto vartuose nuskendusių laivų liekanas kainuos daugiau kaip 7 mln. litų

Šiomis dienomis Iš Olandijos atplaukęs didelės galios jūrinis kranas iškels visas prie Klaipėdos uosto vartų susikaupusias laivų nuolaužas, primenančias prieš daugelį metų nutikusias ekologines katastrofas.

Pasak Klaipėdos valstybinio jūrų uosto (KVJU) direktoriaus infrastruktūrai Algirdo Kamarausko, rangovinės organizacijos "Garant" narai spėja, kad po vandeniu jau supjaustytų laivų dalys svers 2,5 tūkst. tonų. Didžiausia iškelta laivo korpuso dalis svėrė 500 tonų. Pagal sutartį metalo laužas priklauso jį iškėlusiam rangovui.

Kamarausko teigimu, hidrotechniniai darbai kainuos per 7 mln. litų, bet tai kone perpus mažiau nei planuota. "Pagal sutartį su Pasaulio banku dėl paskolos uostų vartų rekonstrukcijai išlaidas laivų likučiams iškelti vertinome 13 mln. litų, tačiau tiek skolintis tikrai neprireiks", - prognozavo Kamarauskas. Jo teigimu, kranas nuolaužas iškels per savaitę, o po vandeniu laivus pjaustyti reikėjo ne vieną mėnesį.

Prieš keletą metų rekonstruojant Klaipėdos uosto vartus prie šiaurinio molo buvo iškeltos nuskendusio krano dalys, tačiau liko tanklaivio liekanos. Tam reikėjo didelės kėlimo galios plaukiojančio krano.

Uosto vartuose per pastaruosius du dešimtmečius įvyko trys didelės avarijos. Netoli šiaurinio molo 1981 metais katastrofą patyrė tanklaivis "Globe Assimi". Įgula buvo išgelbėta, bet visas Klaipėdos naftos eksporto bazėje pakrautas krovinys (16,5 tūkst. tonų mazuto) ištekėjo ir išsisklaidė uoste, šiaurinėje Kuršių marių dalyje ir jūros pakrantėje bei ant kranto, maždaug 70 kilometrų ilgio ruože. Specialistų skaičiavimu, nuostoliai gamtai tuo metu sudarė maždaug 800 mln. dolerių.

1988 metais Klaipėdos uosto prieigose nuskendo Rytų Vokietijos sausakrūvis laivas "Rudolf Bernstein". 1994 metais avariją patyrė plaukiojantis kranas SPK-15.

Laivų kapinynas buvo mėgstama žvejų ir smalsuolių vieta, nors laipioti molo akmenimis draudžia uosto taisyklės.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"