TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Prieš keleivių vežėjus - mokesčiai ir nelegalai

2008 11 25 0:00
LŽ archyvo nuotrauka

Keleivių vežėjai neskuba branginti tarpmiestinio susisiekimo bilietų, mat baiminasi netekti dar daugiau keleivių. Tačiau ketinamas didinti PVM tarifas vežėjams nebepaliks kitos išeities.

Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija (VKEKK) leido keleivių vežėjams padidinti tarpmiestinio susisiekimo tarifus 4 ct/km. Tai - perpus mažiau, nei buvo prašiusi "Linava". Tačiau vežėjai guodžiasi, kad nukritus kuro kainoms nėra poreikio kelti bilietų kainas, o anksčiau patirtus nuostolius jie mėgins pasidengti turimomis lėšomis

Vežėjai teigia, kad žmonės Lietuvoje dabar taupo ne tik pirkdami mažiau prekių, bet ir rečiau važinėdami. Keleivių srauto sumažėjimas juntamas kelis pastaruosius mėnesius. Dėl to vežėjai nesurenka užtektinai lėšų, tačiau jie supranta, kad pabranginus bilietus dar labiau sumažėtų keleivių skaičius.

Keleivių vežėjai skundžiasi, kad valdžia pro pirštus žiūri į nelegalius vežėjus, "susirenkančius" legalių įmonių keleivius. Sąžiningai mokesčius valstybės biudžetui mokančios įmonės bijo pakliūti į dar sunkesnes sąlygas, kai suvienodintas PVM tarifas pakils iki 20 procentų. Pasak jų, taip vežėjai stumiami į bankrotą: kainų kėlimas tampa neišvengiamas, keleivių srauto praradimas - taip pat.

Branginti nenori

Druskininkų autobusų stoties vadovas Virgilijus Viščinis LŽ teigė, kad artimiausiu metu tarpmiestinio susisiekimo tarifų kelti neketina, nes baiminasi keleivių srauto sumažėjimo. "Tačiau jeigu PVM nuo 5 proc. bus pakeltas iki 20 proc., niekaip neišvengsime kainų kėlimo. Iš savo apyvartinių lėšų turėsime paimti 15 proc., kurių laisvų neturime - neišgyvensime", - prisipažįsta autobusų stoties vadovas.

V.Viščinio teigimu, keleivių srauto tyrimai rodo, kad kiekvieną kartą pakėlus bilietų kainas, keleivių srautas sumažėja, tačiau po kiek laiko vėl viskas stabilizuojasi.

Tai, kad artimiausiu metu neketina branginti tarpmiestinio susisiekimo bilietų, patvirtino ir Alytaus autobusų stoties direktoriaus pavaduotojas pervežimams Romualdas Varanauskas. Jis LŽ aiškino, kad taip stengiamasi išlaikyti keleivius. "Leidimo kelti kainas prašoma iš anksto, nes prireikus jo per savaitę niekas neduos. Per metus mes kainas keičiame ne daugiau kaip du kartus. Pastarąjį kartą kainas šiek tiek pakėlėme spalį, toliau žiūrėsime, kaip bus su PVM lengvata", - neslėpė jis.

Ignalinos autobusų stoties viršininkas Kęstutis Gaidelis LŽ aiškino, kad kol kas tarpmiestinių tarifų nekėlė, nes taikosi prie kitų miestų vežėjų. "Turime keturis reisus į Kauną mažais intervalais, jei mes vieni pabranginsime bilietus, su mumis niekas nevažiuos", - sakė jis.

Vietinių maršrutų Ignalinos rajono keleiviai moka 24 ct už kilometrą. Pasak K.Gaidelio, šis tarifas neseniai padidintas.

"Labai branginti bilietų negalime, nes prarasime ir paskutinius keleivius. Pagrindiniai klientai - mokiniai, kurie mus ir gelbsti. Vietinių keleivių - itin mažai. Kai perkeliamos poilsio dienos iš sekmadienio į pirmadienį, pravažiuojam tik "patikrinti", ar kaime vis dar stovi trobos. Išvažiuojam ir parvažiuojam tušti", - liūdnai juokavo stoties viršininkas.

Klesti nelegalūs vežėjai

Vilniaus autobusų stoties generalinis direktorius Arūnas Indrašius LŽ sakė, kad patirtą milijoninį nuostolį dėl stipriai pabrangusio kuro įmonė mėgins padengti pati, tad artimiausiu metu tarpmiestinių bilietų kainos kilti neturėtų. "Tačiau jei valdžia priims sprendimą padidinti PVM, mes turėsime branginti bilietus 15 procentų", - užtikrino įmonės generalinis direktorius.

Jo teigimu, aplink stotį zujantiems nelegaliems vežėjams Vyriausybė sudaro geresnes sąlygas, nes šie nebaudžiami nemoka mokesčių. "Nors teismas buvo nusprendęs, kad prie stoties tokie vežėjai negali stovėti ir siūlyti žmonėms savo paslaugų, tačiau niekam tai nerūpi. Dauguma jų dirba net ir neturėdami verslo liudijimų. Mums, sąžiningai mokantiems mokesčius į valstybės biudžetą, dar pakels mokesčius, o tie, kurie užsiima nelegalia veikla - veikia laisvai. Prašymas nustatyti didesnį tarifą buvo išprovokuotas kilus sąmyšiui dėl gerokai padidėjusių degalų kainų. Tačiau dabar matome, kad padėtis stabilizuojasi ir kol kas nėra poreikio kelti kainas", - patikino jis.

Apie nelegalius vežėjus pasakojo ir K.Gaidelis. "Keleivius "vagia" ir nelegalūs vežėjai, kurie nuosavais automobiliais surenka žmones tiesiog iš stotelių prieš pat atvažiuojant autobusui. "Su šia problema mes beviltiškai kovojame jau seniai. Pranešėme ir mokesčių inspekcijai, ir policijai. Tačiau sugauti nelegalai jiems aiškina, kad neva paveža savo giminaičius ar draugus ir už tai pinigų esą neima. Kartą pavyko ir patiems tokį sugauti, kreipėmės į teismą, tačiau ten mums pareiškė, kad turi būti įrodyta sistema - esą reikia sugauti 3-4 kartus tą patį pažeidėją! O kas juos gaudys?", - skundėsi K.Gaidelis.

Važinėja tuščiais autobusais

Anot K.Gaidelio, autobuso vairuotojas, nuvažiavęs 140 kilometrų, parveža 7 litus, surinktus už bilietus. "Dabar kone kiekviename kaime net prie sukrypusių namelių stovi po 3 mašinas. Reikalai pajuda, kai "Sodra" moka pensijas - tada sulaukiam daugiau keleivių. Anksčiau per šventes veždavome pilnus autobusus, į kuriuos tilpdavo 100 keleivių. Dabar autobusai didesni - telpa 200 žmonių, bet važinėjam visai tušti", - teigė jis.

K.Gaidelis sakė, kad, savivaldybės prašymu, įmonė nuostolingų reisų nenaikina, ir autobusai važinėja net ir į atokiausius kaimus. "Juk atsiranda kokia močiutė ar senelis, kuriuos reikia pavėžėti iki miestelio, todėl savivaldybė mūsų prašo, kad nepaliktumėme žmonių bėdoje, net jei keleivių važiuoja tik vienas ar du. Jei savivaldybė neremtų, tai jau praeitą pusmetį būtume bankrutavę. Pastarąjį ketvirtį buvome skolingi 180 tūkst. litų už degalus, savivaldybė skyrė 70 tūkst. litų ir dar žada metų gale paremti", - skaičiavo K.Gaidelis. Pašnekovas įsitikinęs, kad Ignalinos ir kitų šalies keleivių vežėjų finansinė padėtis itin pasunkėjo dėl labai sumažėjusio keleivių skaičiaus. "Turėtume tiek pat keleivių kaip anksčiau, nereikėtų dotacijų prašyti",- apibendrino jis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"