TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Prieš pirkdami lietuviai kruopščiai ištiria produktą internete

2013 11 27 12:42
Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

„Google“ pristato vartotojų elgsenos tyrimą „Consumer barometer“, atliktą bendradarbiaujant su tyrimų kompanijomis „IAB Europe“ ir „TNS Infratest“. Šio tyrimo tikslas – pateikti įžvalgų apie vartotojų elgesį ir apie tai, kaip vartotojai naudojosi internetu rinkdami informaciją apie ketinamas įsigyti prekes bei paslaugas.

Tyrimas, suteikiantis verslui galimybę sužinoti, kaip vartotojai prieš priimdami sprendimą pirkti ieško informacijos internete arba naudodamiesi kitomis priemonėmis, atliktas pasinaudojus reprezentatyvios, daugiau nei Lietuvos 2000 interneto vartotojų, apklausos būdu. Buvo tirtos 36 skirtingos prekių ir paslaugų kategorijos, suskirstytos į septynis sektorius: mažmeninė prekyba, elektronikos prekės ir telekomunikacijų paslaugos, bakalėja ir sveikatos apsauga, automobiliai, pramogos, kelionės, finansai ir nekilnojamasis turtas. Tyrimo dalyvių buvo klausiama ,kaip jie rinko informaciją bei kuo grindė savo sprendimą pirkti prekes ir paslaugas, kurias jie įsigijo per pastaruosius 12 mėnesių.

Vytautas Kubilius, Baltijos šalių „Google“ verslo plėtros vadovas sakė: „Tyrimas atskleidė, kad internetas Lietuvoje yra labai svarbus veiksnys, vartotojams padedantis priimti sprendimą pirkti prekes ar paslaugas visos septyniose produktų grupėse. Net 75 proc. interneto vartotojų prieš pirkdami internete ieškojo informacijos apie ketinamas įsigyti prekes ir paslaugas: tai yra – taip elgėsi netgi daugiau vartotojų nei Jungtinėje Karalystėje, laikomoje geriausiai išvystyta el. komercijos rinka Europoje. Joje taip pat elgėsi 69 proc. vartotojų (informacijos apie ketinamas įsigyti prekes ir paslaugas internete ieškojo 73 proc. estų ir 69 proc. latvių). Net tais atvejais, kai prekė ar paslauga būdavo įsigyjama tradicinėje parduotuvėje, 49 proc. Lietuvos interneto vartotojų nurodė informacijos apie būsimus pirkinius ieškoję internete. Analogiškai elgėsi tik 28 proc. Jungtinės Karalystės vartotojų. Tai yra aiškus signalas, kaip svarbu Lietuvos verslui būti internete, nes būtent tai suteikia galimybę bendrauti su savo klientais bei teikti jiems informaciją apie prekes ir paslaugas, kurios jie ieško.“

Pasak V.Kubiliaus, tyrimas taip pat parodė, kad interneto vaidmuo yra lemiamas neti tose kategorijose, kuriose aiškiai dominuoja pirkimas tradicinėse parduotuvėse. Pavyzdžiui, nepaisant to, kad dauguma vartotojų mobiliuosius telefonus įsigyja bei paslaugų teikimo sutartis pasirašo apsilankę salonuose (atitinkamai 87 proc. mobiliųjų įrenginių pirkėjų ir 64 proc. sutarčių), 42 proc. mobiliųjų telefonų pirkėjų ir 53 proc. sudariusiųjų paslaugų teikimo sutartis nurodė informacijos ieškoję tik internete. Tai dar kartą akivaizdžiai patvirtina, kad Lietuvos pirkėjai yra įpratę ir turi užtektinai įgūdžių ieškoti informacijos bei pirkti internete, todėl el. komercijos plėtra bei matomumas internete turėtų būti vieni svarbiausių Lietuvos verslo prioritetų. Plačiai paplitusi nuomonė, jog interneto rinkodaros priemonėmis naudotis verta tik tiems, kurie prekes ar paslaugas parduoda internete, visiškai nebeatitinka šių laikų realijų: „Consumer Barometer“ tyrimo duomenys akivaizdžiai rodo, kad taip manantys verslininkai akivaizdžiai praranda galimybę pasinaudoti didžiausiais interneto teikiamais pranašumais.

Net 27 proc. Lietuvos interneto vartotojų (tai yra - 73 proc. bendro gyventojų, vyresnių nei 16 metų, skaičiaus) perka prekes ar paslaugas internete, tačiau elektroninė komercija akivaizdžiai dominuoja kai kuriose prekių ar paslaugų grupėse: Lietuvos interneto vartotojai internetu įsigyja net 77 proc. laisvalaikio skrydžių bilietų, 70 proc. atvejų internetu rezervuoja viešbutį.

Thomas Utzingeris, „Google“ tyrimų vadovas, taip pat teigė: „Tyrimo rezultatuose rasite ir daug duomenų, kokiais įrenginiais naudojasi bei informacijos ieško Lietuvos vartotojai. Akivaizdu, kad gana dažnai informacijos ieškoma naudojantis mobiliaisiais įrenginiais. 35 proc. Lietuvos gyventojų jau naudojasi išmaniaisiais telefonais (atitinkamai 34 proc. ir 38 proc. Latvijoje ir Estijoje). Tai yra beveik perpus rečiau nei Jungtinėje Karalystėje. Ten šis rodiklis siekia net 62 proc., tačiau net 9 proc. vartotojų, prieš ką nors pirkdami, informacijos ieško būtent mobiliuoju telefonu (taip elgiasi 8 proc. JK, 5 proc. Estijos ir 6 proc. Latvijos interneto vartotojų).

„Šis tyrimas suteikia galimybę verslui surinkti daug tikrai vertingos informacijos. Pavyzdžiui, sužinoti, apie kuriuos produktus dažniau informacijos ieškoma internete, o apie kuriuos – kitomis priemonėmis; kaip vartojai naudojasi savo išmaniaisiais telefonais, o kaip - nešiojamaisiais ar planšetiniais kompiuteriais, kokių produktų ieško naudodamiesi vienais ar kitais įrenginiais. Šiuolaikiniame pasaulyje tokia informacija, leidžianti suprasti, kaip interneto vartotojai ieško informacijos ir kuo grindžia savo sprendimus, yra be galo svarbi, nes ji suteikia verslui galimybę geriau patenkinti šių savo vartotojų poreikius“- apibendrino T.Utzingeris, „Google“ tyrimų vadovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"