TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Privatizavimas paliks kaimą be autobusų

2008 12 15 0:00
Marijampolės autobusų parko direktorius A.Štaras teigė nemanąs, kad privatizavus
autobusų parkus išsiplės priemiestinių maršrutų geografija.
LŽ archyvo nuotrauka

Dalis Marijampolės apskrities savivaldybių žada privatizuoti paskutines savivaldybėms priklausančias įmones, pirmiausia - autobusų parkus. Atokių kaimų gyventojai baiminasi, kad visuomeninis transportas kelius į jų kaimus visai užmirš.

Marijampolės ir Vilkaviškio rajono savivaldybės jau yra aptarusios, kad artimiausiu metu reorganizuos joms priklausančius autobusų parkus. Nuo vežėjų bus atskirtos ir kaip savarankiškos įmonės įregistruotos abiejų miestų autobusų stotys. Keleivių vežimo paslaugas teikiantys autobusų parkai bus privatizuojami.

Savivaldybės nebenori dotuoti.

"Manome, kad keleivių vežimo paslaugas privatininkai geriau organizuoja nei savivaldybei priklausantis autobusų parkas. Tai jau įrodė praktika", - LŽ teigė Vilkaviškio rajono savivaldybės meras Algirdas Bagušinskas.

Anot jo, taip savivaldybė sieks išvengti kasmet autobusų parkui skiriamų tūkstantinių dotacijų. "Savivaldybė kasmet dengia dalį jų nuostolių. Visai neseniai skyrėme 100 tūkst. litų skoloms už kurą padengti. Ir taip kasmet. Atleidžiame nuo valstybinės žemės nuomos mokesčio ir kitaip lengviname jų dalią. Tačiau vis vien parkas dirba nuostolingai", - kalbėjo meras.

Be pelno šiais metais dirba ir Marijampolės autobusų parkas, kurį taip pat rengiamasi pertvarkyti. Pernai turėjęs ketvirtadalį milijono litų nuostolių, šiemet per 9 mėnesius jis patyrė daugiau kaip 300 tūkst. litų nuostolių. Tiesa, anot parko direktoriaus Algimanto Štaro, jei savivaldybė sumokėtų visas skolas, siekiančias 0,5 mln. litų, šiemet nuostolių nebūtų.

Pasak pasiūlymus dėl autobusų parko reorganizavimo rengusios Marijampolės savivaldybės Finansų ir biudžeto departamento direktorės Gražinos Rainienės, numatoma, išskaidžius autobusų parką, keleivių vežimu besirūpinančią bendrovę privatizuoti. Prie atskirtos autobusų stoties būtų prijungta šiuo metu autobusų parkui priklausanti turgavietė, kuri kas mėnesį bendrovei duoda per 30 tūkst. litų pelno. Tad iš jo būtų kompensuojami galimi autobusų stoties nuostoliai.

Už lėšas, gautas pardavus autobusų parką, Marijampolės valdžia žada rekonstruoti vos prieš kelerius metus pastatytą autobusų stotį. Mat apsižiūrėta, kad ji jau pernelyg maža, ypač dabar, kai per Marijampolę nusidriekė tarptautinių autobusų maršrutai. Keleiviams trūksta ne tik šiuolaikinių sanitarinių mazgų, bet ir naktį veikiančios bagažo saugojimo patalpos, kavinės. Neturi kur pailsėti autobusų vairuotojai.

Iš kaimo kulniuoja pėsčiomis

"Mes jau nebesitikime, kad į mūsų kaimą užsuks koks nors visuomeninis transportas. Buvo laikai, kai autobusas atvažiuodavo ir tris keturis kartus per dieną, o dabar jo nematome jau keletą dešimtmečių. Prieš keletą metų buvo bandoma atgaivinti maršrutą, bet atvažiavo tik kelis kartus, ir viskas", - vakar LŽ kalbėjo nedidelio Marijampolės savivaldybės Barštinės kaimo gyventoja Vida S.

Anot jos, jaunesniems ir savo automobilius turintiems kaimiečiams nukakti į Marijampolę ar seniūnijos centrą nėra sudėtinga - kaimas netoli magistralės "Via Baltica". Tačiau tiems, kurie neturi nuosavų automobilių ir yra senyvo amžiaus, sunku pėsčiomis kulniuoti ne vieną kilometrą iki artimiausios autobusų stotelės Sasnavos miestelyje.

"Gerai nors, kad sekmadieniais į kaimą atvažiuoja parapijos autobusas - susisodina senukus ir į bažnyčią nuveža, o po Mišių - parveža. Kitaip ir į bažnyčią ne visi pajėgtų nueiti", - teigė LŽ pašnekovė.

Tiek šio, tiek ir kitų nedidelių kaimų gyventojai neturi vilčių, kad privatizavus Marijampolės autobusų parką jų problemos sudomins privačius vežėjus. Mat keleivių būtų vos vienas kitas, tad maršrutai neatsipirktų.

Tą patį LŽ sakė ir Marijampolės autobusų parko direktorius A.Štaras. "Netrukus specialistai turėtų savivaldybei pateikti studiją, kurie priemiestiniai maršrutai tikrai yra būtini ir savivaldybė juos turėtų dotuoti, o dėl kurių turėtų būti palikta vežėjui apsispręsti. Nemanau, kad visi priemiestiniai maršrutai, kuriais dabar važinėja mūsų autobusai, bus pripažinti visuomenei būtinais. Todėl gali būti, kad kai kurių nebeliks. Ko gero, neverta tikėtis, kad į nuošalesnius kaimus, į kuriuos dabar autobusai neužsuka, jie užsuks privatizavus mūsų įmonę", - neslėpė direktorius.

Linkę pasimokyti iš kaimynų

Vienintelė Šakių rajono savivaldybė skaidyti savo autobusų parko ir jo privatizuoti neskuba. Pasak šio rajono mero Juozo Bertašiaus, nors autobusų parko veikla ir nuostolinga, tačiau jie linkę palaukti.

"Jau turime pavyzdžių, kaip nereikia skubėti. Buvo didelių norų privatizuoti greitosios pagalbos tarnybą. Tam nepritarėme ir šiandien mūsų tarnyba yra viena moderniausių Lietuvoje - ir naujų mašinų gauta per įvairius fondus, ir įranga nauja. Tie, kurie norėjo privatizuoti, įtariu, norėjo praturtėti kitų sąskaita. Tad šis pavyzdys mus dar sulaiko nuo skubotų sprendimų", - aiškino J.Bertašius.

Jis neslėpė, kad jei įmonės kolektyvas užsinorėtų privatizavimo, gal- būt savivaldybės taryba svarstytų, o kol to nėra - laukiama, kaip privatizuoti autobusų parkus seksis kaimynams.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"