TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Prognozė: gyventojų išlaidos alkoholiui didės

2007 01 26 0:00
Gyventojai daugiau alkoholinių gėrimų pradėjo pirkti Lietuvai įstojus į Europos Sąjungą.
LŽ archyvo nuotr.

Strateginių rinkos tyrimų kompanijos "Euromonitor International" prognozėmis, Lietuvos alkoholinių gėrimų rinka per artimiausius penkerius metus ir toliau plėsis, o 2011 metais alkoholio pardavimas pasieks 6,1 mlrd. litų. Labiausiai didės degtinės, sidro, viskio pardavimas.

Teigiama, kad Lietuvoje alkoholio pernai buvo parduota 404,2 mln. litrų, arba 6,9 proc. daugiau nei 2005 metais. Dar sparčiau lyginamuoju laikotarpiu šalyje kilo alkoholio pardavimas vertine išraiška - 10,1 proc., iki 4,5 mlrd. litų.

Didėjančios vartotojų pajamos, palanki įstatyminė bazė bei sparčiai besivystanti mažmeninės prekybos rinka - pagrindiniai veiksniai, darantys įtaką kone visų alkoholio rūšių rinkos plėtrai.

"Euromonitor" tyrimas rodo, kad lietuvių išlaidos alkoholiui itin padidėjo pradėjus kilti pragyvenimo lygiui po 2004 m., Lietuvai tapus ES nare. 2005 m. lietuviai alkoholiniams gėrimams vidutiniškai išleisdavo po 778 litus - 35,7 procentų daugiau nei 2001 m., kuomet vartotojo išlaidos alkoholiui sudarė 569 litus. Vien praėjusiais metais vartotojų išlaidos alkoholiui vidutiniškai padidėjo 5,69 proc., palyginti su 2005 m.

Pastebimas ne tik lietuvių išlaidų alkoholiui, bet ir jo suvartojimo didėjimas. Remiantis "Euromonitor" duomenimis prognozuojama, kad 2011 m. vienas lietuvis vidutiniškai išgers 150 litrų alkoholinių gėrimų (pernai - 119 litrų).

"Euromonitor" ekspertų teigimu, sidro, alkoholinių kokteilių, vyno rinkos plėtrą skatino vartotojų posūkis prie lengvesnių gėrimų. Pavyzdžiui, 2006 m. sidro rinka plėtėsi net 46,7 proc. sparčiau nei praėjusiais metais. Teigiama, kad gamintojų rinkai pristatomi nauji produktai bei inovacijos skatina ir tradiciškai populiarių alaus bei degtinės pardavimo didėjimą.

Štai pernai alaus rinka padidėjo 1,6 proc. ir sudarė 1,4 mlrd. litų. Tarp spirituotų gėrimų greičiausiai didėjo viskio ir degtinės pardavimas - 20,4 proc., palyginti su praėjusiais metais (iki 30 mln. litrų).

Viskio rinkos plėtrą - net 49,3 proc. - ekspertai pirmiausia sieja su krintančiomis kainomis ir dėl to padidėjusiu vartojimu. "Euromonitor" duomenys rodo, jog brendžio bei konjako kategorija yra vienintelė, kuri praėjusiais metais sumažėjo (palyginti su 2005 metais - 12,9 proc.).

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"