TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Radijo taškas nutilti nenori

2010 11 04 0:00
Radijo taškas siurbia pinigus net iš tų gyventojų, kurie šio sovietinių laikų palikimo neturi.
LŽ archyvo nuotrauka

Sovietinių laikų atributas radijo taškas nenori apleisti rinkos. VšĮ "Teleradijo kompanija Hansa", nusipirkusi laidinio radijo tinklą, iki tol nemokamą paslaugą pavertė mokama ir nuolat brangstančia. Sostinės gyventojai piktinasi kone per prievartą brukama paslauga ir teigia mokantys už orą.

Vilniaus gyventojai piktinasi, kad net ir nesinaudodami laidinio radijo paslaugomis jie priversti už jas mokėti, arba privalo sumokėti paslaugų nutraukimo mokestį, nors šių paslaugų niekada negavo.

Neretai už laidinį radiją turi mokėti ir žmonės, kurie apskritai net neįtarė, kad tokia paslauga teikiama jų namuose.

Vilniaus Antakalnio mikrorajono gyventojas LŽ pasakojo, kad nusipirkęs šiame rajone butą po mėnesio gavo UAB "Antakalnio ūkis" komunalinę sąskaitą, kurioje buvo įrašytas ir nedidelis mokestis už laidinio radijo paslaugas, nors jis esą net nežinojo apie tokio radijo egzistavimą. Pasak vyriškio, kelis kartus jis šias sąskaitas apmokėjo, tačiau vėliau nusprendė nemokėti už orą ir parašė laišką VšĮ "Teleradijo kompanija Hansa" su prašymu nutraukti neva paslaugų teikimą motyvuodamas, kad neturi su jais sudaręs jokios sutarties ir tokio mokesčio jie negali imti, juolab kad ir realios paslaugos jis negauna. Tačiau minėtos įstaigos darbuotojai jam atrašė ir tikino, kad apmokėdamas jų pateiktas sąskaitas jis neva išreiškė norą sudaryti su jais sutartį, tad dabar jeigu nori nutraukti paslaugos gavimą, jis esą turįs dar sumokėti ir jos nutraukimo mokestį.

Kita LŽ skaitytoja pasakojo dar prieš kelerius metus mėginusi atsisakyti laidinio radijo paslaugos, mat atlikus remontą buvo panaikintas šio radijo taško lizdas. Tačiau kai moteris pradėjo aiškintis sutarties nutraukimo sąlygas, paaiškėjo, kad teks kviestis kažkokią specialią komisiją, kuri neva turės kažką nuspręsti. Ji teigė numojusi į tai ranka ir kiekvieną mėnesį tebemokanti neva už radiją apie 5 litus, nors jo nei klauso, nei turi.

Netikėta sąskaita už pusmetį

Vilniaus Fabijoniškių mikrorajone gyvenantis Apolinaras Kirvaitis LŽ pasakojo, kad labai nustebo gavęs VšĮ "Teleradijo kompanija Hansa" sąskaitą už neva suteiktas laidinio radijo paslaugas už pusę metų. Jis teigia, kad buvo įsitikinęs, jog paslaugos tiekimas buvo nutrauktas, mat tuos pusę metų radijas neveikė.

"Prieš gerą pusmetį mūsų namą prižiūrinti UAB "Fabeta" atsiuntė informaciją, kad nutraukia sutartį su VšĮ "Teleradijo kompanija Hansa", tad nuo šiol sąskaitoje nebenurodys už laidinį radiją teikiamos paslaugos mokesčio. Be to, nuolat ir per patį radiją sklido informacija, kad šios paslaugos nebeliks. Taigi kai radijas nustojo veikti, pamanėme, kad ta paslauga nebeteikiama. O po pusmečio tylos gauname sąskaitą už 6 mėnesius neva klausytą radiją", - dėstė jis.

Anot A.Krivaičio, pateikta suma nėra labai didelė - 34,65 litai už pusę metų, tačiau piktina tai, kad visus tuos mėnesius gyventojai nežinojo apie besikaupiančią skolą. Esą kai jis kreipėsi į įmonę su pretenzijomis dėl mokesčio už paslaugą, kurios negavo, įstaigos darbuotojai atsakė, kad jo radijas buvo paprasčiausiai sugedęs ir jis esą pats kaltas, kad nesikreipė iš karto.

"To laidinio radijo nesutvarkė iki šiol, tiesa, buvo atvykęs darbuotojas, pasikrapštė, bet garso signalas labai prastas. Neįmanoma klausytis. Pusę metų apsiėjau be šio radijo, nereikia man jo ir dabar, juolab kad turiu mokėti už vieną programą. O atsisakyti nėra paprasta, be to, jie dar reikalauja susimokėti apie 15 litų", - piktinosi vyriškis. Jis pažymėjo, kad anksčiau už šį radiją buvo 1 lito mokestis, tačiau jis nuolat brango ir dabar siekia apie 5 litus.

Pasak A.Kirvaičio, kiti kaimynai raštus dėl laidinio radijo siunčia įvairioms institucijoms mėgindami išsiaiškinti, ar šis paslaugos teikimas yra legalus ir ar jie privalo apmokėti gaunamas sąskaitas.

Kaip pažymėjo pašnekovas, net sąskaitos išsiųstos ne konkrečiam asmeniui - klientui, o butui, nes nutraukus tiekėjo sutartį su šio namo administratoriumi sutartys su gyventojais iš naujo nebuvo pasirašytos.

Sutartys privalomos

Kaip LŽ aiškino LR Ryšių reguliavimo tarnybos atstovė spaudai Rasa Karalienė, pagal mūsų krašte galiojantį Civilinį kodeksą paslaugos paprastai teikiamos sudarius atitinkamą sutartį dėl paslaugų teikimo. Esą šiose sutartyse turi būti numatyti susitarimai, sąlygos bei kainos tarp laidinio radijo paslaugų teikėjo ir gavėjo.

"Jeigu gyventojai nėra sudarę sutarčių dėl tokių paslaugų teikimo, tuomet kyla natūralus klausimas: kokiu pagrindu jie moka už laidinio radijo paslaugas? Turimomis žiniomis, laidinio radijo paslaugos teikėjas VšĮ "Teleradijo kompanija Hansa" atskirai su kiekvienu laidinio radijo paslaugos naudotoju paslaugų teikimo sutarties nesudarė, - dėstė ji. - Tačiau sutartys buvo pasirašytos su butų ir kitų patalpų savininkų bendrijomis arba gyvenamųjų namų administratoriais. Todėl gyventojai turėtų kreiptis į savo namo bendriją ar administratorių dėl laidinio radijo paslaugų."

Pasak R.Karalienės, turintieji nusiskundimų dėl teikiamų laidinio radijo paslaugų gali kreiptis į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą.

Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis, bendras laidinio radijo taškų skaičius 2010 metų antrojo ketvirčio pabaigoje sudarė 36,5 tūkst., iš jų 32,7 tūkst. skirta gyventojams.

Su VšĮ "Teleradijo kompanijos Hansa" vadovu LŽ nepavyko pasišnekėti apie gyventojų nusiskundimus bei sąlygas ir kainas nutraukiant paslaugų teikimą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"