TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

"Rail Baltica" juda pirmyn

2010 06 10 0:00

Lenkijos, Lietuvos, Latvijos, Estijos ir Suomijos transporto ministerijų atstovai pasirašė memorandumą dėl projekto "Rail Baltica".

Pasirašydamos šį dokumentą Saragosoje, Ispanijoje surengtoje Europos Komisijos (EK) konferencijoje "TEN-T dienos 2010. Transeuropiniai transporto tinklai - ES pagrindinio tinklo kūrimas", šalys pareiškė savo politinę valią siekti tolesnės projekto pažangos ir numatė konkrečius kiekvienos jų įsipareigojimus šiam projektui įgyvendinti.

Lietuvai atstovavo susisiekimo viceministras Arūnas Štaras. "Tai reiškia, kad "Rail Baltica" projektas tęsiamas. Dabartiniame memorandume įvardijama, ką kiekviena valstybė darys", - teigė A.Štaras.

Lietuva šiuo memorandumu patvirtino savo įsipareigojimą atlikti visus projekto įgyvendinimo darbus, numatytus Neatidėliotinų veiksmų, kuriuos būtina atlikti įgyvendinant projektą "Rail Baltica", patikslintame plane, jį Vyriausybė patvirtino šių metų gegužės 12 dieną. Per konferenciją Lietuvos susisiekimo viceministras taip pat pasirašė susitarimą dėl Šiaurės matmens transporto ir logistikos partnerystės sekretoriato steigimo.

A.Štaro teigimu, įgyvendindama projektą daugiausia pasistūmėjo Estija. Už transportą atsakingas EK pirmininko pavaduotojas Siimas Kallas ir EK paskirtas projekto "Rail Baltica" koordinatorius Pavelas Telička, pritardami memorandumui, ragino pasirašiusias šalis įgyvendinti visas priemones, užtikrinančias projekto sėkmę. Taip pat projekto "Rail Baltica" partneriai kvietė EK ir projekto koordinatorių tęsti ES finansinę paramą toliau įgyvendinant projektą ir tokiu būdu prisidėti prie krovinių pritraukimo šiame strateginiame transporto koridoriuje.

Susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio manymu, "Rail Baltica" geležinkelis turėtų paskatinti žmones daugiau keliauti traukiniais. "Iš tikrųjų viskas priklauso nuo to, kaip greitai ir už kokią kainą galima traukiniu nuvykti į vieną ar kitą vietą. Tad jeigu mes užtikrinsime gana didelį greitį, mano galva, pasiekti Varšuvą, o iš Varšuvos - ir kitas Europos sostines tikrai bus kur kas paprasčiau važiuojant traukiniu negu automobiliu", - sakė E.Masiulis.

Lietuvoje nutiesti "Rail Balticą", dabartiniais skaičiavimais, kainuos apie 1,95 mlrd. litų. ES remiamam projektui iš Lietuvos biudžeto, planuojama, per kelis dešimtmečius bus skirta apie 770 mln. litų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"