TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

"Rail Balticos" statybos pradžią žymės simbolinė vagono ašis

2007 07 24 0:00
"Rail Balticos" statybos pradžią žymės prie Mockavos geležinkelio stoties pastatytas simbolinis paminklas - ant pabėgių užkelta vagono ašis.
Autoriaus nuotrauka

Nuo šiol atvykstančiuosius geležinkeliu į Lietuvą iš Lenkijos per Mockavos pasienio postą pasitiks ne tik pasienio tarnybų pareigūnai, bet ir paminkline lenta tapusi geležinkelio vagono ašis, žyminti "Rail Balticos" geležinkelio statybos pradžią.

Atminimo lentą prie Mockavos geležinkelio stoties atidengė Lietuvos susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius ir Lenkijos transporto viceministras Boguslawas Kowalskis, vakar Lenkijoje prasidėjusio Lietuvos ir Lenkijos delegacijų susitikimo vadovai.

Per dvi dienas truksiantį susitikimą, vykstantį tiek Lenkijoje, tiek Lietuvoje, aptariamos automagistralės "Via Baltica" problemos bei tariamasi dėl veiksmų koordinavo rengiantis europinės vėžės geležinkelio "Rail Baltica" statybai.

Anot A.Butkevičiaus, dabar jau nediskutuojama apie tokio geležinkelio būtinumą, o tariamasi, kaip geriau pasiruošti būsimiems darbams.

Lietuva iš Europos Sąjungos transeuropinių tinklų (TEN-T) fondo "Rail Balticos" ruožo nuo valstybės sienos projektavimui jau yra gavusi apie 7,5 mln. litų. Dar beveik tiek pat numačiusi skirti ir pati valstybė. Netrukus bus paskelbtas projektavimo darbų konkursas. Iš tarptautinio TEN-T fondo tolesniems darbams Lietuva dar tikisi gauti daugiau kaip 230 mln. litų.

"Nutiesti naują "Rail Balticos" ruožą ir rekonstruoti senąjį geležinkelį, kad juo traukiniai galėtų važiuoti ne mažesniu nei 120 km/h greičiu, o naujai įrengtame ruože iki Kauno - net 160 km/h greičiu, reikia kaip galima greičiau, nes lėšų "Rail Balticos" geležinkeliui vėliau gauti gali būti sunkiau", - teigė A.Butkevičius.

Ministro nuomone, Lietuva spartesniam šio projekto įgyvendinimui lėšų net galėtų skolintis iš Europos bankų, nes dabar yra susiklosčiusios kaip tik palankiausios sąlygos įgyvendinti daug metų brandintą projektą. Be to, jau yra ir tam tikras įdirbis - numatyta, kad Lenkijos ir Lietuvos valstybių sieną kirtęs europinės vėžės geležinkelis netoli Mockavos, vėliau suks link Marijampolės, kur ties Baraginės gyvenviete bus įrengta krovinių perkrovimo stotis. Toliau eis Kauno link, tačiau ties kuria vieta jis priartės prie šio miesto, dar nėra apsispręsta.

A.Butkevičiaus teigimu, dabar vyksta derybos su Lenkijos transporto ministerijos pareigūnais ir dėl galimo bendro krovinių bei keleivių vežimo operatoriaus parinkimo, nes, ko gero, nei viena Lietuva, nei viena Lenkija nesugebėtų užtikrinti tinkamos naujos trasos apkrovos. Kaip tik dėl to yra sudaromos dvišalės ekspertų grupės, kurios analizuos galimybę steigti tokį operatorių.

"Jei mums pavyktų nors 10 procentų "Via Baltica" vežamų krovinių nukreipti į geležinkelį, jau būtų nemenkas laimėjimas", - sakė Lietuvos susisiekimo ministras, džiaugdamasis, kad pagaliau pavyko su Lenkijos vadovais rasti bendrą kalbą dėl ne vienus metus Lietuvoje brandinto europinės vėžės geležinkelio projekto.

Į Mockavą iš Lenkijos atvykęs kaimyninės šalies transporto viceministras B.Kowalskis teigė, kad, nors dar jų šalyje tebevyksta diskusijos, kuriomis vietovėmis turėtų būti tiesiamas geležinkelis, tačiau 2 ruožų, tarp kurių yra ir ruožas nuo Suvalkų iki Lenkijos ir Lietuvos valstybių sienos, projektavimo darbams pinigai jau gauti. "Reikia pasistengti, kad šiuo geležinkelio ruožu "pajudėtų" ir krovinių srautas, nes, suprasdami Lietuvos situaciją, lėšas šiam ruožui tiesti "permetėme" iš kitų projektų", - sakė jis.

B.Kowalskis teigė tikįs, kad pradėjus įgyvendinti projektą "Rail Baltica" bus atgaivintas ir tiesioginis keleivių susisiekimas tarp abiejų šalių sostinių - Vilniaus ir Varšuvos.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"