TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Receptas – katei, pakuotė – šeimininkui

2013 09 14 6:00
Šiuo metu Gargžduose gaminamas 11 rūšių 4 prekės ženklų drėgnas kačių ėdalas ir maišeliai jam pakuoti. Vidos Bortelienės (LŽ) nuotrauka

Jeigu vyktų Europos kačių sostinės rinkimai, Gargždai galėtų tikėtis nugalėtojo titulo ne tiek dėl šiemet miesto centrą papuošusios katino skulptūros, kiek dėl pagrindinės pramonės šakos.

Rugsėjo 29-ąją Gargžduose vyks tradicinė Gyvūnų dienos šventė, o gyvūnų ėdalo fabriką Lietuvoje valdanti pasaulinė korporacija „Mars“ kaip ir kasmet rengs produkcijos degustaciją. Bendrovės „Mars Lietuva“ vadovai teigia, kad beveik visi 800 įmonės darbuotojų taip pat laiko gyvūnėlių, ne vienas jų - paimtą iš gyvūnų prieglaudos katę. Darbe per pertraukas apie gyvūnus esą daug kalbama.

Paklausa keičiasi

Naujas gyvūnų mitybos produktas kelią į rinką skinasi sunkiau nei žmonėms skirtas maistas, nes paklausa atsiranda po dvigubos atrankos: pirkėjo ir vartotojo. Konkurencija čia didžiulė. „Geriau, kai konkurentas kvėpuoja į pakaušį, nei bėga priekyje“, - apie verslo varžybas kalba vienos didžiausių šios korporacijos įmonių „Mars Lietuva“ vadovė Aušra Žemaitienė. Įmonės produktų reklama emocinę įtaigą grindžia moksliniais, ekonominiais ir socialiniais tyrimais apie sudėtį, rinkos perkamąją galią ir geografinius žmonių mitybos įpročius.

Daug daržovių vartojantys pietų kraštų gyventojai mano, jog to paties nori ir jų auginami gyvūnai, net katės, kurios iš prigimties yra mėsėdės. Visiškai priešingas Rusijos gyventojų pasirinkimas: šie yra mažiau išrankūs ir perka savo augintiniams ėdalą, turintį kuo mažiau augalinių priedų. Lietuvoje pasirinkimą dažniausiai lemia kaina.

Anglijos „Waltham“ gyvūnų augintinių mitybos tyrimų centras, bendradarbiaujantis su korporacija „Mars“, jau beveik 50 metų padeda kurti paklausius produktus. Pavydėtinas dėmesys gyvūnų ėdalo receptūrai ir sanitarinei gamybos kontrolei pagrįstas verslo nauda. Pasak bendrovės „Mars Lietuva“ gamybos vadovo Vinco Augaičio, šiuo metu Gargžduose gaminamas 400 rūšių 4 prekės ženklų drėgnas kačių ėdalas ir maišeliai jam pakuoti. Per 20 įmonės veiklos metų produkcijos įvairovė išsiplėtė nuo 10 iki 200 receptūrų.

Kai 1993 metais maisto gyvūnams augintiniams gamintojai tik įžengė į Lietuvą, Klaipėdos mėsos fabriko cechuose tuometinė jos pirmtakė įmonė „Master Foods“ gamino dešrą šunims. Po korporacinių permainų ir produkcijos perskirstymo tarp 7 Europos fabrikų „Mars Lietuva“ gamina ėdalą katėms. Lietuviai pripažinti efektyviausiai diegiantys naujoves pasaulinėje kačių ėdalo asortimento rinkoje, todėl ceche, sumažinus laikomos produkcijos plotą 4 kartus, atlaisvinta vietos naujai gamybos įrangai. Šiuo metu turimos aštuonios linijos sukasi visu pajėgumu.

Populiarėja 50 gramų

“Mars Lietuva“ jau dukart didino ėdalo gamybos linijų kiekį. Per metus fabrikas pagamina 80 tūkst. tonų ėdalo gyvūnams, kuris beveik visas eksportuojamas į 32 pasaulio rinkas. Baltijos šalyse lieka mažiau nei vienas procentas lietuviškos produkcijos. Tačiau čia esą didžiausia prekybos plėtros galimybė, nes specialiu ėdalu gyvūnus šeria dar tik iki 20 proc. kačių šeimininkų. Daugiausia „Mars Lietuva“ ėdalo, net 40 proc., iškeliauja į Didžiosios Britanijos rinką, kur dėl mokslininkų rekomendacijų baigia išnykti tradicija šerti gyvūnus maistu nuo žmonių stalo.

„Praėjusi vasara buvo pirmoji, kai dirbome ne trimis kaip anksčiau, o keturiomis pamainomis, atostogų žmonės ėjo tik po 2 savaites. Visoje korporacijoje mes vieninteliai gaminame 50 gramų pakuotes, o jų populiarumas šiltuosiuose kraštuose didėja, ypač Italijoje. Žmonės savo gyvūnams, kaip ir sau, kaskart nori šviežio maisto. Pasaulyje tik Tailande yra dar viena įmonė, kuri tiekia 45 gramų pakuotes Japonijos rinkai. Anksčiau gaminome net 600 gramų maišelius, dabar – 100 ir 50 gramų. Bet mažinant pakuotes vienetų skaičius didėja, o tonažas net mažėja“, - pasakojo A.Žemaitienė.

Pasak V.Augaičio, Lietuvos fabrikas vienintelis korporacijoje savo produktams gamina maišelius, todėl pakuočių pardavimas kitiems fabrikams kasmet didėja. Šiemet jų bus pagaminta 4 tūkst. tonų. Viena linija suformuoja 280 maišelių per minutę, kita – 400. Pastaruoju metu eksportas sudaro 50 proc., todėl numatoma statyti dar dvi maišelių linijas. „Maišelių rinka pastaruosius 12 mėnesių augo labai gerai, paklausa daug didesnė negu prieš 3-4 metus, ypač daug parduodame 50 gramų pakuočių. Ir tai nauja mūsų įmonės stiprybė“, - apie verslo perspektyvą sakė gamybos vadovas. „Mars Lietuva“ produkcijos pardavimas nusistovėjo - apie 460 mln. litų per metus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"