TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Reiklūs klientai verčia įmones pasitempti

2015 02 10 11:15
Verslo konsultantų teigimu, komandos formavimo renginiai – prevencinė priemonė, padedanti didinti komandos atsparumą.  LŽ archyvo nuotraukos

Anot verslo konsultantų ir specialistų, Lietuvos įmonės noriai investuoja į savo darbuotojus. Jos yra linkusios skirti dėmesio bei lėšų komandos formavimo ir stiprinimo renginiams. Kalbinti specialistai pastebi, kad vartotojai tapo reiklesni ir išrankūs. Šias paslaugas teikiančios įmonės turi pasitelkti visiškai naujas priemones, kad patenkintų savo klientų poreikius.

Komandos formavimo renginių poreikiui įtakos turi ne tik komandos sveikata, bet ir rinkos situacija. Verslo valdymo konsultacijų ir mokymų įmonės „OVC Consulting“ konsultantė Viktorija Matusevičiūtė tvirtina, kad 2009–2012 metų laikotarpyje buvo jaučiamas diržų susiveržimas, tačiau po krizės rinka atsigavo. „Šiandien pastebime, kad noras daryti komandos formavimo renginius nemažėja, tačiau keičiasi formos poreikis. Į mus besikreipiančios įmonės yra išbandžiusios daug veiklų ir renginių, tad ieško naujų potyrių, originalių veiklų, unikalių sprendimų. Jaučiame tendenciją, jog komandos nebenori vien rimtų seminarų ar vien pramoginių renginių. Svarbu, kad komandos formavimo veiklos būtų ne tik smagi patirtis, bet ir ilgalaikė nauda“, – teigia V. Matusevičiūtė.

Svarbūs poreikiai

„OVC Consulting“ konsultantė V. Matusevičiūtė sako, kad yra stengiamasi komandos formavimo renginiuose išlaikyti balansą tarp ilgalaikio rezultato veiksmų bei naujos veiklos. „Komandai naujas patyrimas, iššūkis, išbandymas yra gera erdvė ir galimybė komandos įgūdžiams, komandinio darbo, komunikacijos įgūdžiams ugdyti, kolegų santykiams stiprinti. Ar komandą reikia stiprinti paprastai nesimato, kol viskas sekasi gerai. Ar žmonių grupė iš tikrųjų yra tvirta, galime pamatyti tik jai susidūrus su tam tikrais sunkumais ir iššūkiais. Mūsų praktika rodo, kad komanda sėkmingai įveikusi iššūkius tvirtėja, susitelkia“, – pasakoja pašnekovė.

Edmundas Pučkorius.

Jau šeštus metus komandos formavimo renginius organizuojančio nuotykių parkų tinklo UNO Parks projektų vadovas Edmundas Pučkorius pritaria, kad klientai tampa vis reiklesni. „Akivaizdžiai yra matomas klientų poreikio pokytis. Iš įmonių gauname labai individualių ir unikalių prašymų. Kiekvienai organizacijai turime pasiūlyti skirtingas ir originalias komandos formavimo veiklas. Mūsų veiklos pradžioje įmones tenkindavo mūsų paruoštas paketas – standartinės, įmonėms skirtos pramogos. Šiandien taip nebėra ir kiekvienas klientas ateina patirti tik išskirtinių pojūčių“, – pastebi E. Pučkorius.

Kada (ar) reikalingas komandos formavimas?

VU Filosofijos fakulteto Klinikinės ir organizacinės psichologijos katedros docentė Dalia Bagdžiūnienė atkreipia dėmesį, kad komandos formavimo renginiuose reikėtų atsižvelgti ne tik į komandos, bet ir į visos įmonės keliamus tikslus. „Tai padaryti nėra lengva, nes vienoje įmonėje gali būti daug komandų, kurios dirba remdamosi skirtingais darbo principais – bendravimo kultūra, darbų pasiskirstymais, hierarchine tvarka. Komandinio darbo pagrindinis principas yra bendradarbiavimas, pagalba vienas kitam. Kolegos siekia bendrų tikslų ir nuolat juda šia linkme“, – teigia doc. D. Bagdžiūnienė.

„OVC Consulting“ konsultantė V. Matusevičiūtė pabrėžia, kad komandos formavimo suvokimas organizacijoje priklauso nuo jos brandos ir kultūros. Anot jos, komandos formavimo renginiai – gera prevencinė priemonė, padedanti interaktyvia forma ir saugioje aplinkoje didinti komandos atsparumą. Pašnekovė įvardina bendrumo jausmą, komandinio darbo nuostatas bei komunikaciją, kurie yra gerinami šių renginių metu. UNO Parks projektų vadovas E. Pučkorius pritaria, kad bendros emocijos žmones itin suartina. „Laipiojimas medžiuose ir rungčių įveikimas yra labai gera komandinė veikla. Būnant pušų viršūnėse žmonės patiria itin stiprias emocijas – adrenaliną, azartą, baimę, pasididžiavimą savimi, pergalės norą ir jos siekimą. Kai žmonių grupė vienu metu patiria šias emocijas, tarp jų atsiranda tarpasmeninis ryšys, bendri prisiminimai. Nepamirškime labai svarbaus faktoriaus – jiems yra smagu. Teigiami jausmai, iššūkiai, kartu pasiektos pergalės komandą tarsi „sulipina“, – teigia pašnekovas.

Viktorija Matusevičiūtė.

Svarbiausia – ilgalaikis rezultatas

Verslo įmonių konsultantė V. Matusevičiūtė tvirtina, kad nuo įmonės priklauso, kokio rezultato yra siekiama. „Pramoginiai renginiai labiau orientuoti į pačią veiklą ir trumpalaikį, smagų patyrimą. Komandos formavimo seminaruose daugiau dėmesio skiriama patirčiai perkelti į darbines situacijas, jai įprasminti, įgūdžiams lavinti. Kompleksiniai komandos stiprinimo sprendimai orientuoti į ilgalaikį nuostatų ir elgesio pokytį bei tęstinį jo palaikymą“, – aiškina pašnekovė.

Doc. D. Bagdžiūnienė pabrėžia kelis svarbiausius aspektus komandos formavimo renginiuose – vadovavimą, lyderystę bei komandos struktūrą. „Komandos formavimo pagrindiniai principai yra bendradarbiavimas, tarpusavio pagalba. Kaip suprasti bendrus tikslus, kaip komunikuoti – tai dalis komandinio darbo procesų, kurie taip pat svarbūs komandos formavimui“, – tvirtina pašnekovė.

E. Pučkorius teigia, kad jų siūloma paslauga – laipiojimas medžiuose – yra patraukli šiandienos klientui. „Įmonėms pabodo standartiniai sprendimai, to paties formato renginiai, todėl yra reikalaujama naujo patyrimo ir patirties. Užduotys medžiuose ir ant žemės žmonėms kelia dar nepatirtas emocijas, duoda ilgalaikę naudą komandoms. Šį sezoną laukiame dar įdomesnių prašymų iš įmonių ir esame pasiruošę viskam“, – sako pašnekovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"