TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Reklaminiai SMS – nesibaigiantis galvos skausmas

2014 10 11 6:00
Baudos  už elektroninių ryšių priemonėmis brukamą reklamą kol kas  labai nedidelės. www.mobile-note.com nuotrauka

Nors reklamos siuntėjas privalo gauti vartotojo sutikimą, kad jo mobiliojo telefono numerį galima naudoti tiesioginės rinkodaros tikslais, tai vis dar dažnai daroma ne visai sąžiningai - reklamos pranešimus nuolat gauna jos nepageidaujantys telefonų savininkai.

Reklamuotis trumposiomis žinutėmis (SMS) verslui apsimoka, mat įrodyti pažeidimą sudėtinga, baudos už tai – juokingos, o SMS galima išsiųsti vos už 3 centus.

Vieni žmonės sulaukia vos keleto reklaminių SMS, o kiti negali jų atsiginti. Vis dėlto trumposiomis žinutėmis daugiau ar mažiau atakuojami beveik visi vartotojai. Tad daugeliui jų kyla pagrįstas klausimas: iš kur bendrovės gauna kontaktinius duomenis? Juk įmonės, teikiančios SMS reklamos siuntimo paslaugą, turi gauti vartotojo sutikimą.

Viskas yra įmanoma

LŽ kreipėsi į kelių SMS reklamos paslaugas teikiančių įmonių atstovus ir teiravosi, kaip galima būtų išsiųsti reklamines SMS žinutes daliai vilniečių ir pristatyti tariamai veikiančiame bare skelbiamas akcijas bei nuolaidas, nors kontaktinės duomenų bazės su mobiliųjų numeriais ir vartotojų sutikimų neturime.

Įmonės „Damona ir ko“ projekto smsbiuras.lt vadovas Justinas Petraitis išsyk pabrėžė, kad kontaktinės duomenų bazės ši įmonė pasiūlyti negali, tačiau esą gali „padėti ją susirinkti“. Kaip ji renkama? „Tiesiog internete klaustume žmonių, ar jie nori gauti jūsų reklamą, jie užpildytų formą, kur, tarkime, pareikštų norą gauti jūsų naujienas ar kokią nors informaciją. Taip, tai užtrunka, tačiau bet kam siųsti reklamą negerai, nes žmonės bus nepatenkinti. Taigi pirma reikia susirinkti duomenų bazę“, – nurodė J. Petraitis.

Jis sutiko, kad tai padaryti reikės laiko, vis dėlto - tai išeitis. „Jei jūsų tikslas - vilniečiai, gal kurie nors mūsų partneriai turi ką pasiūlyti. Pavyzdžiui, studentų atstovybės. Mes dirbame su visokiais žmonėmis, kurie renka duomenų bazes“, – paslaugą pristatė bendrovės atstovas.

Taigi, sukaupti kontaktinę duomenų bazę nėra sunku. Įmonei, norinčiai užsisakyti reklamos išsiuntimą SMS, gali talkininkauti pačios tiesiogine rinkodara užsiimančios bendrovės.

Pasiūlė vilioti internete

Mobiliųjų paslaugų teikimo platformos „Beedo“ konsultantė, pasiteiravus, kaip sukaupti potencialių vartotojų mobiliuosius numerius, išsyk pabrėžė, kad pirmiausia reikia gauti jų sutikimą. „Mes tegalime pasiūlyti registraciją SMS žinutėmis, kad duomenų bazę surinkti būtų paprasčiau. Pavyzdžiui, aktyvinti specifinį raktažodį, kurį reikėtų išsiųsti mobiliojo numerio turėtojui SMS žinute, tokiu būdu jis galės gauti kokias nors naujienas, pranešimus apie akcijas ir panašiai“, – aiškino „Beedo“ konsultantė.

Ji pasiūlė informaciją skleisti ir internete – sukurti anketą, kurią užpildžius būtų galima gauti informaciją. „Jūs galite parašyti apie būsimas nuolaidas ar panašiai ir paprašyti, kad registruotųsi SMS ar e. paštu. Arba bare platinkite skrajutes“, – minėjo konsultantė. Taigi būdų surinkti informaciją – ne vienas.

Įklampina suktos sutartys

Algirdas Kunčinas, Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos vadovas, komentuodamas vartotojų nusiskundimus dėl tiesioginės rinkodaros, LŽ minėjo, kad jų gaunama nemažai. Vis dėlto, pasak tarnybos vadovo, dažnai įrodyti pažeidimą sunku.

„Reguliavimo problemų nėra. Bet norint atlikti tyrimą reikia žinoti, kada, kas, kaip ir kokio turinio SMS žinutę siuntė. Turime gauti visą informaciją, tik tada galime imtis tyrimo - kaip policija. Vis dėlto žmonės dažniau reaguoja į žodinius tiesioginės rinkodaros siūlymus – SMS mažiau trikdo privatumą. Dabar žodinių viliojimų sumažėjo, o SMS lieka“, – LŽ sakė A. Kunčinas.

Vis dėlto jis pripažino, kad didžiausias galvos skausmas vartotojui – kaip bendrovės, vykdančios tiesioginę rinkodarą, gavo jo telefono numerį ir sutikimą. „Tas sutikimas gauti reklamą labai dažnai išgaunamas teikiant kitas paslaugas, kurios žmogui tikrai reikalingos. Tarkime, žmogus pasirašo kokį nors pasiūlymą, jame tiesioginės rinkodaros pasiūlymas nebūna įtrauktas atskira eilute. Mes reikalaujame, kad jis būtų ne bendroje sutarties dalyje, o kad jį reikėtų pažymėti, pavyzdžiui, varnele. Bet dažnai būna, kad pasiūlymas į sutartį įtraukiamas be papildomo pasirinkimo. Tokiu atveju baudžiame ir surašome protokolą“, – kalbėjo Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos vadovas.

Lietuvos elektroninių ryšių įstatymas numato baudas už vartotojui brukamą reklamą. Tačiau jos – su tuo sutinka ir A. Kunčinas – nuo galimo pažeidimo neatgraso, mat siekia tik nuo 500 iki 1 tūkst. litų, už pakartotinius pažeidimus – nuo 1 tūkst. iki 2 tūkst. litų. „Baudos iš tiesų mažos. Be to, skiriamos fiziniams asmenims, ne juridiniam asmeniui. Būdavo, kad mobiliojo ryšio operatorius – didelė bendrovė – gauna 250 litų baudą. Tai jai nieko nereiškia“, – neslėpė A. Kunčinas. Jis viliasi, kad jau kitąmet bus priimtas Europos Sąjungos asmens duomenų apsaugos reglamentas, pagal kurį baudos gerokai padidės, be to, už elektroninių ryšių priemonėmis brukamą reklamą bus galima bausti ne tik fizinius, bet ir juridinius asmenis.

SKAIČIAI

Reklaminių SMS siuntimo paslaugas teikiančios įmonės skelbia, kad maždaug 80-95 proc. abonentų, gavusių žinutę, ją vis dėlto perskaito.

„Bitė Lietuva“ atliktos apklausos duomenimis, vidutinis vartotojas per mėnesį sulaukia bent 3 SMS, kuriose reklamuojamos įvairios prekės ar akcijos.

„Omnitel“ atlikto tyrimo duomenimis, informacija SMS žinutėmis vartotoją pasiekia beveik visada, mat 68 proc. vartotojų niekada neišjungia savo mobiliųjų telefonų.

SMS reklamos kaina už 1 SMS žinutę Lietuvoje svyruoja maždaug nuo 3 iki 7 centų. Kaina priklauso nuo užsakyto SMS kiekio, kai kuriose bendrovėse – ir nuo mobiliojo ryšio telefono operatoriaus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"