TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Reklamos išlaidas didina nauji pasiūlymai

2014 05 19 6:00
Labiausiai didėjo mobiliojo ryšio operatorių, o mažėjo - mobiliojo ryšio telefonų reklamos biudžetai.  Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Nors reklamos apimtys šių metų pirmą ketvirtį padidėjo tik nežymiai, kai kuriuose sektoriuose išlaidos reklamai augo net 6 kartus.

Šių metų pirmąjį ketvirtį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, reklamos apimtys Lietuvoje padidėjo vos 1,7 procento. Labiausiai jos augo kino ir lauko reklamos kanaluose. Mobiliojo ryšio operatoriai šiemet ir toliau išlaikė lyderio pozicijas pagal išlaidas reklamai - jos skelbimo žiniasklaidoje išlaidos išaugo net 633 procentais. Šių metų pirmą ketvirtį reklamos žiniasklaidoje išlaidas taip pat padidino vitaminų ir maisto papildų grupės (57 proc.), prekybos centrų (53 proc.), greitųjų kreditų (46 proc.) reklamos užsakovai. Tuo metu labiausiai, iki 58 proc., mažėjo mobiliojo ryšio telefonų, taip pat lengvųjų automobilių (27 proc.) ir čiužinių (22 proc.) reklamos biudžetai. Tokius duomenis pateikė rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanija „TNS LT“.

Konkurencija neleidžia atsipūsti

„TNS LT“ reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė sakė, kad bendrovė „Bitė“ reklamos žiniasklaidoje biudžetus didino 144 proc. ir išsaugojo antrąją vietą didžiausių reklamos užsakovų sąraše. Pirmąją vietą šiame sąraše užėmė „Tele2“, kuri šį biudžetą didino 40 procentų. „Telekomunikacijos yra ir toliau išliks itin konkurencingu sektoriumi – tai jaučia visi, juk kainos Lietuvoje jau šiandien yra mažiausios ES, o paslaugų kokybė itin gera. Natūralu, kad sveika ir intensyvi konkurencija lemia ypač aktyvią rinkodarą“, - sakė Tomas Burovas, „Tele2” marketingo direktorius.

Kita vertus, kaip pažymėjo jis, šiandien visa telekomunikacijų industrija išgyvena pajamų mažėjimą, kurį lemia tiek įmonių tarpusavio kova, tiek Lietuvos bei ES rinkų reguliavimo institucijų sprendimai. Suprantama, kas šis mažėjimas lemia ir rinkodaros biudžetus.

„Ambicijų būti didžiausiu reklamos davėju neturime – tai natūrali mūsų intensyvaus verslo pasekmė, o ne veiklos tikslas. Todėl nesiimame spręsti, ar liksime didžiausiu – galbūt ilgainiui kitoje ūkio šakoje veikiančios įmonės taps aktyvesnės“, - teigė T.Burovas. Bendrovė neketina didinti reklamos biudžeto šiemet.

Ženkliai reklamos išlaidas didinusios bendrovės „Bitė“ rinkodaros direktorius Pranas Kuisys pažymėjo, kad reklamos kiekiai atspindi „Bitės“ paslaugų, pasiūlymų įvairovę, apie kurią per reklamą informuojami klientai. „Reklamos kiekis nėra tikslas – siekti turėti tam tikrą procentą reklamai išleidžiamų pinigų būtų klaidinga. Tai būtų neprotingas pinigų švaistymas, nekuriant vertės klientams“, - sakė jis, paklaustas, ar mobiliojo ryšio operatorių aktyvus viešinimasis turi įtakos reklamos išlaidoms. Anot jo, bendrovė ir ateityje žada kurti paslaugas, kurios užtikrins didesnį rūpestį klientais ir apie kurias toliau bus informuojami klientai. Tai, pašnekovo teigimu, ir lems reklamos biudžetus ateityje.

Ne kiekis, o kokybė

Nors šių metų sausio-kovo mėnesiais prekybos centrai reklamos žiniasklaidoje išlaidas didino 53 proc., o rinkos lyderis reklamai šiemet daugiau išlaidų neskyrė. Bendrovės „Maxima LT“ Įvaizdžio ir komunikacijos departamento direktorė Inga Romanovskienė sakė, kad šių metų sausio-kovo mėnesių suplanuotų reklamos biudžetų bendrovė nedidino. „Mes ir taip esame tarp reklamos rinkos lyderių. Tad dar labiau didinti reklamos biudžeto, kaip darė kiti rinkos dalyviai, mums nėra poreikio“, - teigė ji.

Pašnekovė taip pat pridūrė, kad reklamai skiriamų išlaidų bendrovė nedidino ir sąmoningai, siekdama pagrindinio tikslo, keliamo įmonės komunikacijai, – efektyvumo. „Jau kelerius metus siekiame kokybiškos ir efektyvios komunikacijos t.y. stengiamės komunikuoti tikslinei auditorijai, komunikuoti svarbiausius dalykus, ir, žinoma, išlaikyti geriausią išlaidų reklamai ir iš reklamos gaunamos grąžos santykį. Mūsų tikslas nėra eteryje tiesiog sukelti ir palaikyti „reklaminį triukšmą“, persotinant reklamos vartotojus tinklo reklama. Priešingai, norime, kad mūsų reklama būtų išgirsta tų, kuriems ji bus naudinga, ir įsidėmėta. Todėl siekdami reklamos efektyvumo stengiamės naudoti įdomesnius kūrybinius sprendimus, o ne tiesiog didinti išlaidas reklamos kanalams. Tokia strategija pasiteisina“, - paaiškino I.Romanovskienė.

Anot jos, didžioji komunikacijos dalis pastaraisiais metais nukreipta ne į žinomumo didinimą, o lentynose pasirodančias produktų naujienas, geriausius pasiūlymus. „Ne mažą reikšmę skiriame ir įmonės įvaizdžio bei reputacijos kūrimui: norime visuomenei pasakyti, jog „Maxima“ yra taikliai klientų poreikius siekiantis patenkinti parduotuvių tinklas, kur prioritetinis dėmesys skiriamas produkcijos šviežumui ir kokybei, apsipirkimo patogumui", - pabrėžė įmonės atstovė. Formuodama įvaizdį bendrovė taip pat siekia pabrėžti aktyvų dalyvavimą visuomeninėje ir socialinėje veikloje.

Prekybos tinklo "IKI" Viešųjų ryšių departamento vadovas Andrius Petraitis nurodė, kad per pirmąjį ketvirtį šio prekybos tinklo išlaidos reklamai didėjo apie 17 procentų. Tam daugiausia įtakos turėjo sausio mėnesį pirmąkart vykusi „Nuolaidynių“ kampanija, mat kitais mėnesiais investicijos į reklamą išliko tokios pat kaip ir prieš metus. "Manome, kad prekybos tinklų reklamos kiekį bendrai labiausiai didino šiemet atsiradę nauji dalyviai rinkoje, kurių anksčiau nebuvo", - sakė A.Petraitis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"