TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Reklamos rinkai žadamas 4,7 proc. augimas

2013 03 18 9:34
Reuters/Scanpix nuotrauka

Praėjusiais metais Lietuvos reklamos rinka paaugo 0,7 proc. Pernai išleistos lėšos reklamos rinkoje siekė 343 mln. litų. Šiemet reklamos rinkai prognozuojamas didesnis, iki 4,7 proc. augimas. Tai parodė rinkos tyrimų bendrovės TNS LT atliktas reklamos rinkos tyrimas.

Iš visų žiniasklaidos sričių interneto reklama, kuriai prieš metus ekspertai numatė apie 14 proc. augimą, šoktelėjo sparčiausiai. Jos didėjimas žymiai pranoko išankstines prognozes ir, lyginant su 2011 m., siekė 21,4 proc. Televizijos reklamos rinka pernai ūgtelėjo 1,2 proc., kuomet radijo ir žurnalų reklamos apimtys, lyginant su 2011 m., išliko nepakitusios. Atitinkamai 6 ir 13,5 procentų krito lauko ir vidaus reklama. Sąlyginai mažą dalį rinkos užimanti reklama kino teatruose filmų metu išaugo 40 proc. Jos pozicijos padidėjo nuo 1 iki 1,4  mln. litų.

 

Media priemonės

2011, mln. Lt

2012, mln. Lt

Pokytis 2012-2011

Dalis 2012

TV

162

164

1,2%

47,80%

LAIKRAŠČIAI

60

56

-6,7%

16,32%

ŽURNALAI

35

35

0,0%

10,20%

RADIJAS

27

27

0,0%

7,87%

LAUKO REKLAMA*

24

22,5

-6,3%

6,56%

INTERNETAS**

28

34

21,4%

9,91%

KINAS***

1

1,4

40,0%

0,41%

VIDAUS REKLAMA****

3,7

3,2

-13,5%

0,93%

Iš viso

340,7

343,1

0,7%

100,00%

Media priemonės

2011, mln. Lt

2012, mln. Lt

Pokytis 2012-2011

Dalis 2012

TV

162

164

1,2%

47,80%

LAIKRAŠČIAI

60

56

-6,7%

16,32%

ŽURNALAI

35

35

0,0%

10,20%

RADIJAS

27

27

0,0%

7,87%

LAUKO REKLAMA*

24

22,5

-6,3%

6,56%

INTERNETAS**

28

34

21,4%

9,91%

KINAS***

1

1,4

40,0%

0,41%

VIDAUS REKLAMA****

3,7

3,2

-13,5%

0,93%

Iš viso

340,7

343,1

0,7%

100,00%

„Šalies reklamos rinka praėjusiais metais išliko stabili. Sparčiausiai augantis žiniasklaidos kanalas – internetas – surinko didžiausią reklamos biudžetą per visus metus nuo pat šios medijos atsiradimo. Vertinant bendrą reklamos rinką, pernai kai kurie didieji tarptautiniai ir vietiniai reklamos užsakovai mažinogrossreklamos biudžetus, tačiau 2012 metais vykę svarbūs Lietuvai įvykiai – Seimo rinkimai, referendumas dėl Visagino atominės elektrinės uždarymo bei skaitmeninės televizijos įvedimas papildė žiniasklaidos kanalų pajamas“, – teigė tyrimų bendrovės TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

Pernai vienam gyventojui tenkantis reklamos žiniasklaidoje lėšų kiekis sudarė 114 litų, arba 8,6 proc. daugiau nei 2011 m.

TNS LT atliktos didžiausių žiniasklaidos planavimo agentūrų, reklamos davėjų, žiniasklaidos priemonių savininkų ir vadovų apklausos duomenimis, šiemet Lietuvos reklamos rinka turėtų augti 4,7 proc. Kaip ir kelis praėjusius metus reklamos rinkos ekspertai didžiausią augimą, t. y. 16,8 proc., žada interneto reklamai. Pasak specialistų, televizijos reklama turėtų didėti 4,4 proc., kino – 2,7 proc., lauko – 0,1 proc. Radijo ir žurnalų reklamoje ekspertai pokyčių neprognozuoja, kuomet laikraščių reklamos rinkai žadamas 8,8 proc. kritimas.

Vertinant atskiras veiklos kategorijas, dauguma reklamos rinkos specialistų geriausias perspektyvas 2013 metais numato bankų ir farmacijos sektoriams. Kuomet gaiviųjų ir alkoholinių gėrimų, saldumynų, konditerijos, kavos reklamos apimtys neturėtų keistis. Ekspertų nuomone, telekomunikacijų ir prekybos tinklų reklamos apimtys turėtų sumažėti.

*      įskaitant ir lauko vaizdo reklamą ir „Fillboard“ (reklamą ant degalinių degalų pylimo pistoletų)  reklamą

**    banerinė interneto reklama

***   kino reklama - reklama kino filmų metu

**** vidaus-TV reklama - ekranai prekybos centruose

TNS LT informacija

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"