TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Reklamuotis internete ne tik madinga, bet ir naudinga

2006 07 22 0:00
Šiandien, kai vartotojai vis daugiau laiko praleidžia virtualioje erdvėje, sulaukiama ir internetinės reklamos užsakovų dėmesio.
LŽ archyvo nuotr.

Šalyje populiarėjant internetui reklamos užsakovai vis dažniau jos pageidauja virtualioje erdvėje. Nors interneto reklamos industrija Lietuvoje dar atsilieka nuo vakarietiškos, naujovės greitai prigyja ir čia.

Per pastaruosius metus didžiausią šuolį reklamos rinkoje padarė interneto reklama. Rinkos tyrimų bendrovės "TNS Gallup" duomenimis, vien pernai investicijos į ją padidėjo daugiau kaip 70 proc. ir pasiekė 8 mln. litų.

Vis dėlto Lietuvoje, kaip ir pasaulyje, tradicinė reklama neužleidžia savo pozicijų internetinei. 2005 metais reklama televizijoje ir laikraščiuose, "TNS Gallup" skaičiavimais, sudarė apie 72 proc. visos reklamos rinkos. "Pirmiausia reklamą televizijoje ir laikraščiuose brangiau pagaminti, todėl investicijos yra didesnės, - vardija to priežastis reklamos agentūros "Videvita" projektų vadovas Robertas Maliauka. - Be to, retai kuri įmonė nori vien internetinės reklamos. Dažniausiai tai būna tik kampanijos dalis".

Per metus "Videvita" sulaukia kelių dešimčių klientų pageidavimų reklamuotis internete. Anot Maliaukos, tokią reklamą paprastai renkasi didelės įmonės arba į tikslinę jaunimo auditoriją nusitaikę verslininkai.

Madinga tapo naudinga

Vien internetine reklama besiverčiančios bendrovės "Trade Doubler" direktorius Renatas Jakubonis rinkos šuolį aiškina interneto vartotojų gausėjimu. "Žmonėms jis tampa kasdienybe, o tai traukia įmones", - mano Jakubonis.

Interneto reklamos apimtis didėja ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje. Sulėtėjimo šioje srityje nelaukiama dar ilgai. "Atsiranda brandos elementų - kuriamos tuo užsiimančios įmonės, taikomos naujausios technologijos, - LŽ pasakojo Jakubonis. - Iš pradžių turėti reklamą internete firmoms buvo prestižo reikalas. Dabar tai ne tik madinga, bet ir naudinga, nes jaučiama, kad didėja pardavimas".

Reklama pasauliniame tinkle siūlo tai, ko negali duoti jokia kita reklamos rūšis, - grįžtamąjį ryšį. Naujausios technologijos leidžia nustatyti tikslų skaičių žmonių, mačiusių reklamą, atvertusių reklaminį skydelį ir to įtaką pardavimui.

Svarbiausia - interaktyvumas

"Kiek leidžia technologijos, tiek galime padaryti. Nesame kvailesni už užsieniečius", - didžiuojasi internetinės reklamos kūryba besiverčiančios įmonės "IM Partner" direktorius Martynas Keleras.

Populiariausias Lietuvoje internetinės reklamos būdas - reklaminiai skydeliai ("banners" - ang.). Taip pat sparčiai plinta išsiplečiantys reklaminiai skydeliai ("floating banners") bei bėgančios eilutės ("scrollbars"). Lietuvoje, kaip ir pasaulyje, jau nebemadingi iššokantys langai ("pop-ups"). Jie labai erzina vartotojus ir yra blokuojami naujesnių interneto naršyklių.

Pagaminti paprasčiausią, visiškai nesudėtingą reklaminį skydelį be jokių triukų kainuoja 300-400 litų. Už sudėtingesnį gali tekti mokėti ir iki 1000 litų.

"Svarbiausia - įtraukti vartotoją, - LŽ aiškino Keleras. - Jei reklama bus nuobodi, ji neturės poveikio". "IM Partner" direktorius kaip pavyzdį pateikė skydelius, iš kurių galima siųsti nemokamas SMS žinutes, taip pat interaktyvius žaidimus ar testus.

Neišnaudotos galimybės

Anot Kelero, viena didžiausių problemų Lietuvoje - lėtas interneto ryšys. "Galėtume sukurti įspūdingą reklaminį skydelį per visą langą, tačiau ilgiau reikėtų laiko atidaryti puslapį. Užsienyje toks dalykas jau įmanomas", - sakė jis.

"Videvitos" projektų vadovas Maliauka teigė, jog Lietuvoje neišnaudojamos ne tik interneto reklamos galimybės, bet ir mobilusis ryšys. Kaip pavyzdį jis pateikė vieną užsienyje matytą projektą. Nusiuntęs SMS žinutę žmogus gali gauti MMS žinutę ir nuotrauką iš interneto kameros tam tikroje miesto vietoje ir spręsti, kokia eismo situacija tam tikroje gatvėje. Paslauga nemokama, bet prie MMS yra prierašas: "Šią paslaugą jums teikia..."

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"