TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Rekonstruos „Klaipėdos naftos“ krantines

2016 09 01 6:00
Naftos terminalo krantinės bus rekonstruojamos kitąmet. Vidos Bortelienės (LŽ) nuotrauka

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos užsakymu rengiamas 1–2 krantinių pritaikymo 17 metrų akvatorijos gyliui projektas. Tikimasi, kad krova didės.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) baigia modernizuoti visą krantinių liniją. Šiemet permainos planuojamos bendrovės „Klaipėdos nafta“ krantinėse. Modernizuodamas infrastruktūrą Klaipėdos uostas rengiasi didinti konkurencinį pranašumą

Išgilins iki 17 metrų

Naftos produktai – tradicinis Klaipėdos uosto krovinys, o naftos terminalas – plačiai žinomas. Įgyvendinus planuojamus projektus, artimiausiais metais „Klaipėdos nafta“, KVJUD įsitikinimu, pereis į naują konkurencinį lygį ir galės didinti naftos krovos mastą.

Šiuo metu KVJUD užsakymu yra rengiamas 1–2 krantinių rekonstrukcijos techninis projektas. Jos pastatytos dar 1963–1964 metais. Nors rekonstrukcija labai laukta, tačiau ilgai teko diskutuoti, kaip statybų metu organizuoti gamybą.

„Džiaugiamės radę bendrą sutarimą su „Klaipėdos nafta“ dėl būtinybės iš esmės rekonstruoti krantines. Mes siekiame sudaryti sąlygas strateginės svarbos įmonei, kuri ne tik užsiima tranzitu, krova, bet ir užtikrina energetinį saugumą“, – pabrėžia Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

Pasak A. Vaitkaus, vienas pagrindinių uždavinių – netolimoje ateityje rekonstruoti įplaukos kanalą ir pasiekti jame 17 metrų gylį. Todėl KVJUD tikslas yra naftos terminalui sudaryti sąlygas pilti į tanklaivius daugiau produktų. „Ne paslaptis, kad dabar tanklaiviai šioje bendrovėje negali būti pripilti pilni, iš Klaipėdos jie vyksta papildomo kiekio į gretimus uostus. Įgyvendinus tiek mūsų, tiek bendrovės planuojamus projektus bus maksimaliai išnaudojami uosto parametrai, o dėl šių pokyčių neabejotiną naudą pajus ir valstybė“, – teigia A. Vaitkus.

KVJUD numato, kad statybos įmonei netrukdys. Krantinių rekonstrukciją planuojama atlikti keliais etapais, darbus vykdant taip, kad nebūtų trikdoma krova. Tikimasi, jog pirmasis darbų etapas prasidės kitais metais. Atlikus rekonstrukciją ir pailginus krantines „Klaipėdos nafta“ vienu metus galės priimti ir krauti nebe du, o tris tanklaivius.

Kels konkurencingumą

„Klaipėdos naftos“ generalinis direktorius Mantas Bartuška teigia, kad įgyvendinus projektus bendrovė įgis konkurencinį kokybinį pranašumą tarp kitų Baltijos uostų terminalų, turės galimybę didinti naftos produktų krovą.

„Aštrėjant konkurencijai tarp uostų, kurie priima naftos produktus, greitai keičiantis technologijoms ir uostuose esančiai pramonei išgyvenant transformaciją, labai svarbu vieninteliame Lietuvos uoste sukurti tinkamas sąlygas priimti talpesnius laivus. Aplinkinių Baltijos šalių uostų krantinių gylis yra didesnis ir dėl šios priežasties dalis krovinių nukeliauja į konkurencinius uostus“, – sako M. Bartuška.

„Klaipėdos naftos“ terminaluose Klaipėdoje ir Subačiuje, kur laikomos valstybės degalų atsargos, perkrautų naftos produktų kiekis per 7 mėnesius šiemet priartėjo prie 5 mln. tonų, o tai yra net 28 proc. daugiau nei praėjusiais metais.

Krova, bendrovės teigimu, išliko stabili dėl užtikrinto naftos produktų tiekimo iš Mažeikių „Orlen Lietuvos“ gamyklos bei skirtingų Baltarusijos klientų.

Bendrovės valdomame suskystintųjų gamtinių dujų terminale dujų priimta trečdaliu daugiau nei pernai – per 7 mėnesius išdujinta ir patiekta iš viso 10,2 mln. MWh gamtinių dujų.

Atplaukė naujas SGD krovinys

Trečiadienį į Klaipėdą atplaukė naujas Norvegijos koncerno „Statoil“ suskystintų gamtinių dujų (SGD) krovinys. Puslapio marinetraffic.com duomenimis, dujovežis „Arctic Discoverer“ į Klaipėdos uostą atplaukė apie 11 val. Klaipėdos SGD terminalo operatorės bendrovės „Klaipėdos nafta“ atstovė Indrė Milinienė anksčiau teigė, kad jis atgabena apie 140 tūkst. kubų dujų. Tai – jau dvyliktas „Statoil“ krovinys šiemet. Šiais dujiniais metais, kurie baigiasi rugsėjį, turėtų atplaukti dar vienas dujovežis. „Statoil“ dujas perka dujų prekybos bendrovės „Litgas“ ir „Lietuvos dujų tiekimas“ (LDT) bei Jonavos AB „Achema“.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"