TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Restoranų prabanga neįkandama

2012 03 09 7:38

Europos šalių aukščiausios klasės restoranai puoselėja tradicinę "žiemos savaitę" - per ją svetingai priima paprastus lankytojus, kainas sumažinę perpus. Lietuvoje tokių tradicijų prisijaukinti klientus nėra.

Kai draugei užsiminiau, kad ieškau pigaus meniu prabangiame restorane, ji su šypsena mestelėjo: "Jei rasi, pasakyk ir man." Tačiau prabangūs Lietuvos restoranai net niūriausiu ir tuščiausiu žiemos metu nenori europietiškai atsiverti paprastiems klientams, o verčiau pustuščiai laukia turtingųjų.

Kelionių ir konferencijų organizatorės UAB "Estravel" direktorė Žydrė Gavelienė pasakojo pati pietavusi itin aukštos klasės užsienio restoranuose ir už jų patiekalus mokėjusi 40-50 proc. mažesnę kainą negu įprastai.

Mat žiemą, ne turizmo sezono metu pigiau paskanauti gurmaniško maisto prabangioje aplinkoje dažnai siūlo ir Europos, ir Amerikos aukštesnės klasės restoranai bei viešbučiai. Paskelbę "žiemos savaitę" garsių vardų savininkai nesigėdydami plačiai išreklamuoja mažų kainų akciją ir laukia netradicinių klientų antplūdžio, kuris išvaduoja iš žiemos snaudulio komandą, pagyvina įmonės apyvartą, leidžia pasitikrinti meniu pozicijas ir privilioja vieną kitą potencialų klientą.

Ž.Gavelienė tikina, kad Lietuvoje taip pat galima rasti aukšto lygio maitinimo vietų, kur taikomos didelės nuolaidos. Tačiau tokios vilionės klientams esą rengiamos per šventes - tuo metu lietuviai dažniau įpratę susiburti namuose ir maitinimo įstaigos tiesiog merdi prieblandoje. Tamsius ir šaltus sausį ir vasarį restoranuose lankytojų sumažėja iki minimumo, bet atverti durų ir privilioti klientų jie nepageidauja.

Mėnesio "žvaigždė" ar "atvirų durų" dienos

Sostinės "Ida Basar" restorane, kurio darbuotojai vaišino Didžiosios Britanijos ir kitų šalių karalienes bei karalius, "žiemos savaičių" nebūna, bet kas mėnesį siūloma patiekalų, skirtų ne tik karaliams. "Dabar stintų mėnuo. Mes formuojame specialius mėnesio meniu. Į juos įtraukiame produktus, kurių gausu būtent tuo laikotarpiu. Tokių mėnesio patiekalų kainoms būna taikomos didelės nuolaidos, kad jie didesniam klientų būriui būtų prieinami. Agurkais kvepiančių stintų porcija mėnesį kainuoja vos keliolika litų. Gegužę atsiranda šparagai - tada siūlysime pigesnius šparaginius patiekalus, vėliau prasidės braškės, kitos uogos - bus galima paragauti desertų su jomis prieinama kaina", - atskleidė "Ida Basar" meniu sistemą verslininkas Vaclovas Kontrauskas, restorano "Ida Basar" generalinis direktorius ir vienas iš savininkų.

Jis prisipažino pats ne vienoje užsienio šalyje lankęsis prabangiuose restoranuose, kurie ne sezono metu siūlo klientams didelių kainų nuolaidų savaites. Anot jo, tai primena kažką panašaus į "atvirų durų" dienas, kurių metu kainos sumažinamos 25-30 procentų.

Prabanga - sąlyginė

Europos šalių karalius ir vadovus Vilniuje vaišinančio restorano "Stikliai" savininkas Aleksandras Ciupijus LŽ aiškino, kad prabanga garsėjančiam restoranui dar neprireikė tokių specialių akcijų klientams vilioti, bet jis leido suprasti, kad netolimoje ateityje pasijusti karaliais galės ir paprasti žmonės. "Tarp kitko, mes apie tai svarstome, dar nesame nusprendę, bet greičiausiai darysime tokias kainų akcijas, tik ne vasarą, aišku. Kodėl gi ne?" - suteikė vilties verslininkas.

Tuo metu sostinės aukštos klasės restorano "La Provence" savininkas Arūnas Oželis atvirai užtikrino, kad jo restorane savaitę trunkančių "žieminių" kainų akcijų nebus. "Jeigu palygintumėte užsienio prabangių restoranų ir mūsų kainas, suprastumėte, kad mūsų prabanga nėra brangi. Tas įsivaizdavimas, kad į Lietuvą atvažiavus viskas turi būti puse kainos, yra vėjai. Mokame už produktus tiek, kiek visame pasaulyje, o pinigų iš kliento paimame perpus mažiau. Pavyzdžiui, degustacinio meniu, kai žmogui siūloma valgyti tiek, kiek telpa, kaina gerame užsienio restorane prasideda nuo 120 eurų, o pas mus - nuo 100 litų žmogui. Ta prabanga sąlyginis dalykas - kitam ir 200 litų nėra daug", - aiškino kainos ir nuolaidų prasmę A.Oželis.

Sostinės viešbučio "Ramada" restorano maisto ir gėrimų vadovas Marius Šiškauskas taip pat atviravo, kad neva nėra iš ko daryti pusės kainos nuolaidų. "Mes bet ko neperkame, ingredientų netaupome, o produktai yra labai brangūs, patiekalų savikaina didelė, todėl kosminio uždarbio negauname ir neišeina padaryti akcijų. Aš pats niekada nemačiau aukšto lygio restorane skelbimų apie kainų akcijas. Juk paprastai juos lanko klientai, kuriems kainų nuolaidos nerūpi. Nuolatiniams restorano lankytojams mes duodame nuolaidų korteles, suteikiančias 10-20 proc. nuolaidas", - dėstė M.Šiškauskas. O "Ramados" viešbučio bare, pasak jo, kainų akcijų esą netrūksta - jos taikomos dienos pietums, "laimės" dienoms ir valandoms, kai kuriems gėrimams, patiekalams ir kt.

Baugina įvaizdis

Vilniuje tik gruodį rotušėje vietoj prabangios maitinimo įstaigos atsidariusio šviežių žuvų restorano "Žuvinė" administratorius Vitalijus LŽ tikino, kad čia kainos žmonių negąsdina, tad ir nuolaidų akcijų rengti neva neverta. "Pas mus nebijo lankytis ir vidutines pajamas turintys žmonės, nes gali rinktis pigesnį, bet kokybišką patiekalą. Gal tik šios vietos įvaizdis yra išlikęs prabangus - juk tame pačiame pastate vyksta sostinės Vienos balius. Tačiau pas mus patiekalas gali kainuoti ir mažiau nei 20 litų, lankytojai gali gauti 6 proc. nuolaidą visiems patiekalams. O mėgstamiausi patiekalai kainuoja 35-40 litų. Jau pritraukėme nuolatinių klientų žuvies mėgėjų, kuriems nuolaidų kortelės suteikia 10 proc. nuolaidą", - apie jokią "žiemos savaitę" nė kalbėti nenorėjo pašnekovas.

Kaune veikiančių "Perkūno namų" rinkodaros vadybininkė Indrė Gustaitė taip pat neslėpė, kad mados rengti perpus pigesnio meniu savaites žiemą restorane nėra. "Pas mus akcijos vyksta mėnesius - praėjusį mėnesį buvo specialus prancūziškas meniu mažesnėmis kainomis, dabar prasidėjo Čilės mėnuo", - pasakojo ji. Anot jos, specialūs mėnesio patiekalai yra daug pigesni, palyginti su bendru meniu. "Ši  skirtingų mėnesių tradicija pasitvirtino ir mes jos laikomės", - sakė "Perkūno namų" atstovė.

Nuolaidos nepradžiugino

Viešbučio "Palangos vėtra" restorano gamybos vedėja Giedrė Rubinaitė LŽ pasakojo, jog surengė savotišką "žiemos" akciją - per grupinių pirkimų portalą pardavinėjo 50 litų vertės restorano kuponus, už kuriuos vienam žmogui buvo siūloma vaišintis įvairiais patiekalais su didele kainos nuolaida. Šiuos kuponus internetu įsigijo apie 160 klientų.

"Ta kainų akcija mums buvo nenaudinga, galime kalbėti tik apie minusą, nes patiekalų savikaina viršijo kuponų kainą, taigi naudos buvo tik iš reklamos. Visą savaitę dirbti už pusę kainos būtų tikrai nuostolinga, kad ir žiemą. O vasarą ir šiaip turime pakankamai darbo. Dabar tik savo įprastas akcijas rengiame, pavyzdžiui, vieną savaitę 20 proc. nuolaidą taikome itališkai virtuvei, kitą - išskiriame jūros gėrybes, suteikdami tokią pat nuolaidą", - pasakojo G.Rubinaitė.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"