TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Revoliucijos "Ikea" nesukels

2013 08 08 6:00
S.Besagirsko teigimu, kiekvieną į šalies rinką įsiliejantį rimtą žaidėją lydi diskusijos apie milžiniškus pokyčius, kurie taip ir neįvyksta. Ritos Stankevičiūtės nuotrauka

Rugpjūčio 14 dieną pradėsianti veikti švedų milžino „Ikea“ parduotuvė Lietuvoje kursto diskusijas apie neva galimus baldininkų bankrotus ir mažėsiančias kainas. Tačiau analitikai tokias šnekas vertina gana skeptiškai. Jų manymu, ryškesnę neigiamą įtaką pajus nebent pigią, tačiau kokybės stokojančią produkciją siūlantys baldų pardavėjai.

„Revoliucijos rinkoje ar pražūtingo poveikio nebus“, - naujo rinkos žaidėjo įtaką įvertino Kauno regiono smulkiųjų ir vidutinių verslininkų asociacijos vadovas Giedrius Romeika. Jis neabejojo, kad iš pradžių į parduotuvę smalsuoliai plūs, tačiau vėliau rinka esą nusistovės.

Lietuvos pramonininkų konfederacijos Ekonomikos ir finansų departamento direktoriaus Sigito Besagirsko teigimu, lietuviai linkę sureikšminti kiekvieno naujo stambaus žaidėjo atėjimą. Tačiau iš tiesų esą nė karto nebūta taip, kad naujas rinkos dalyvis išties apverstų ją aukštyn kojomis. „Nemanau, kad „Ikea" neigiamai paveiks kitus rinkos žaidėjus – tiesiog padidės konkurencija ir natūraliai kas nors iš rinkos pasitrauks. Bet tai bus neryškus procesas – baldų gamintojai ar pardavėjai nepuls bankrutuoti“, - patikino pašnekovas.

Privers specializuotis

S.Besagirsko manymu, „Ikea" pasirodymas Lietuvoje pirmiausia paveiks aiškios specializacijos neturinčius, pigesnių baldų pardavėjus ir gamintojus. Mat „Ikea“ produktai yra palyginti pigūs ir nepriklauso itin kokybiškų produktų segmentui.

„Tačiau būtent tokio produkto Lietuvai, t. y. vidutines ir mažesnes pajamas gaunančioms šeimoms, ir reikia. Tie, kurie orientuojasi būtent į šią rinką, pajus gana didelę konkurenciją. Tuo tarpu siūlantieji išskirtinio dizaino, taip pat prie žmogaus individualių poreikių pritaikytus produktus jus mažesnę „Ikea" įtaką arba jos iš vis nepajus“, - prognozavo jis.

Anot pašnekovo, labiausiai nukentės nedidelės baldų parduotuvės, importuojančios baldus iš Lenkijos ar kitų šalių ir siūlančios nebrangią, tačiau taip pat ne itin kokybišką produkciją. Mat „Ikea“ greičiausiai pasiūlys daug aukštesnę kokybę už tą pačią kainą. Todėl, jo manymu, smulkieji prekybininkai turėtų šiek tiek specializuotis, koreguoti kainas arba gerinti aptarnavimą.

Baldininkų nerimą dėl „Ikea“ atėjimo į Lietuvą teigė pastebėjęs ir įmonės „Adeo Web“ direktorius Paulius Nagys. Anot jo, likus keliems mėnesiams iki šio tinklo parduotuvės atidarymo baldininkai sujudo – ėmė teirautis, kiek kainuotų sukurti e. parduotuvę. „Pastebėjome užklausų dėl e. parduotuvių bangą. Ji nėra didelė, nes Lietuvoje daug baldininkų dirba tinklui „Ikea“. Susidomėjimo sulaukėme iš savo nišos neradusių baldų perpardavinėtojų ir tik Lietuvoje prekiaujančių ar brangią lietuvišką produkciją siūlančių baldininkų. Tačiau tai yra gana trumparegiškas požiūris, veikiau blaškymasis prieš susiduriant su nenugalima jėga. Imtis papildomų veiksmų būtų konstruktyvu likus dvejiems metams iki parduotuvės atidarymo. Labai keista, kad jie taip vėlai susirūpino“, - sakė P.Nagys.

www.ikea.com.lt nuotrauka

Didesni prekybininkai išsilaikys

Tuo metu didieji baldų prekiautojai, kaip pastebėjo specialistai, didelio nerimo nejaučia ir jausti neturėtų. Mat jie gali nesunkiai konkuruoti su "Ikea" tiek kainų, tiek kokybės atžvilgiu. „Kad ir koks "Ikea" prekybos centras būtų didžiulis, jis bus tik vienas. O baldų pirkėjų yra daug visuose šalies miestuose. Įvertinus transportavimo ir degalų išlaidas, labai pigus baldas nebebus toks pigus, pavyzdžiui, Skuodo ar dar labiau nuo Vilniaus nutolusio miesto gyventojui“, - aiškino G.Romeika. Jo manymu, „Ikea“ bumas pirmiausia bus pastebimas Vilniaus, taip pat Kauno apylinkėse, tačiau laikui bėgant nuslūgs.

Pašnekovo manymu, vietiniai baldų pardavėjai, siūlantys nacionaliniu mastu žinomus prekės ženklus, taiko gana žemas kainas, todėl gali drąsiai konkuruoti su „Ikea“ produkcijos kainomis. „Be abejo, iš pradžių sujudimas bus. Tačiau atmetus „Ikea“ įvaizdį ir nematerialiuosius gyventojų lūkesčius baldų kainų lygis nacionaliniu mastu veikiančiuose prekybos centruose yra priimtinas. Tuo labiau kad šie prekybininkai puikiai importuoja baldus iš Lenkijos, Ukrainos ir kitų šalių, kur kainos tikrai nėra didelės“, - sakė G.Romeika.

Klientų prarasti nežada

S.Besagirsko manymu, vienintelis dalykas, galintis lemti kainų skirtumus parduotuvėse Lietuvoje ir Lenkijoje, yra valiutų kursai. Tačiau pašnekovas įsitikinęs, kad „Ikea“ valdytojai kainas sureguliuos taip, kad lietuviams neapsimokėtų važiuoti apsipirkti į Lenkiją. Palyginęs Lietuvos ir Lenkijos parduotuvių katalogus G.Romeika pastebėjo, kad kainos skiriasi nedaug – tik keliais procentais ar keliomis dešimtimis litų. Todėl, anot jo, vargu ar dėl vieno kito kelias dešimtis litų pigesnio baldo lietuviams apsimokės važiuoti į Lenkiją ar užsisakinėti vežėjų paslaugas.

Tačiau įmonė „Zumi“, Lietuvos gyventojams pristatanti prekes iš „Ikea/Janki“ parduotuvės Lenkijoje, žada kurį laiką stebėti rinką ir tik tuomet kurpti tolesnės veiklos planus. Įmonės atstovas Robertas Butko abejojo, kad lietuviai masiškai nusigręš nuo Lenkijoje siūlomos „Ikea“ produkcijos. Todėl kol kas nesvarstoma galimybė „Ikea“ parduotuvių prekes pradėti siūlyti kitų šalių, pavyzdžiui, Baltarusijos, gyventojams.

„Žmonės, kurie perka ar pirko baldus iš Lenkijos, ir toliau tai darys. Pirmiausia, Lenkijoje ir Lietuvoje skiriasi asortimentas – prekių pasirinkimas užsienyje tikrai bus didesnis. Antra, važiuodami į „Ikea“ parduotuvę Lietuvoje ir atsiveždami prekes gyventojai sugaiš kur kas daugiau laiko nei užsisakydami prekių iš Lenkijos internetu, be to, jiems reikės tinkamos transporto priemonės“, - svarstė jis.

Pokyčių neprognozavo ir privatus prekių iš „Ikea“ parduotuvės Lenkijoje vežėjas, savo paslaugą siūlantis skelbimuose. Neprisistatęs vyras LŽ sakė, kad gyventojų susidomėjimas prekėmis iš Lenkijos išlieka ir toliau išliks, nes jos bus pigesnės nei „Ikea“ prekės Lietuvoje. Tiesa, kainų jis prisipažino nelyginęs.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"