TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

"Romantiškų savaitgalių" kelte nebeliks

2007 10 29 0:00
Planuojama, kad keltas "Lisco Patria" į Baltijsko uostą kitais metais nebeplauks.
Autorės nuotrauka

Bilietai keleiviams į kelto "Lisco Patria" mini kruizą reisu Karlshamnas-Klaipėda-Baltijskas netrukus bus parduodami tik grupėms - sumažėjus keleivių "romantiško savaitgalio" paslaugų nebeliks. Vėliau ir pati linija Baltijskas-Klaipėda gali būti uždaryta.

Laivybos bendrovė "DFDS Lisco" spalį pertvarkė keltų laivybos maršrutus ir tvarkaraščius. Iš Klaipėdos į Karlshamno uostą Švedijoje keltai "Vilnius" ir "Lisco Patria" dabar plaukia ne penkis, o šešis kartus per savaitę - kasdien, išskyrus šeštadieniais.

Tačiau vadinamąja Mukrano linija Klaipėda-Zasnicas (Vokietija) reisų kiekis vienu sumažintas - iki dviejų plaukimų per savaitę, nes šios linijos keltas "Vilnius" nuo spalio 19 dienos kartą per savaitę pradėjo plaukioti iš Zasnico į Baltijską (Rusijos Kaliningrado sritį). "Atidarius naują liniją Zasnicas-Baltijskas atitinkamai vienu savaitiniu reisu buvo sumažintas "Vilniaus" plaukimų skaičius linija Klaipėda-Zasnicas. Prieš metus dėl nepakankamo krovinių srauto DFDS svarstė galimybę uždaryti Zasnico liniją, tačiau pasirašius sutartį su Vokietijos geležinkeliais dėl dalies vokiškų krovinių plukdymo ji buvo pratęsta. Šiuo metu kelto apkrovimas patenkinamas", - permainų priežastį aiškino "DFDS Lisco" atstovas Vaidas Klumbys.

Daugiau kaip prieš 20 metų statytas plaukioti tarp Klaipėdos ir Mukrano rusiškos vėžės vagonų keltas "Vilnius" linijoje liko vienintelis iš anuomet Lietuvos jūrų laivininkystės turėtų trijų geležinkelio keltų. Dabar pertvarkytu keltu plukdomi geležinkelio vagonai, automobiliai ir keleiviai.

Rusai rengėsi metus

Pagal Danijos laivybos kompanijos DFDS ir Vokietijos geležinkelių įmonės "Railion" 2006 metų liepą pasirašytą susitarimą "Vilniaus" maršrutas Klaipėda-Zasnicas turėjo būti ilginamas - užplaukiama į Baltijską. Naujas Baltijsko geležinkelio kompleksas buvo atidarytas pernai spalio pradžioje. Tąkart išbandyta krovimo į laivus įranga ir atliktas bandomasis kelto "Vilnius" reisas į Zasnicą. Numatyta, kad reguliariai, triskart per savaitę, keltas Vokietijos linija kursuos nuo gruodžio 5 dienos. Baltijsko ro-ro komplekso misija - pagyvinti laivybą Rusijos uostuose ir nukreipti į juos, apeinant Lietuvą, daugiau vidaus naudojimui skirtų krovinių. Tada LŽ kalbintas "DFDS Lisco" komercijos vadovas Samuilas Vindergauzas ne be pagrindo atsargiai vertino rusų galimybes taip greitai suderinti įforminimo procedūras.

Dabar, sprendžiant iš Kaliningrado geležinkelių spaudos tarnybos pranešimo, jau turima pakankamai įgūdžių, kaip organizuoti visų tarnybų darbą ir taikyti vagonų krovimo technologiją, todėl reisas, tikimasi, bus reguliarus. Numatoma, kad per pirmus linijos veiklos metus jos apkrova viršys 1,5 mln. tonų krovinių.

Per brangus eksperimentas

"DFDS Lisco" interneto svetainėje nurodoma, jog nuo lapkričio 1 dienos bilietai keleiviams į kelto "Lisco Patria" mini kruizą reisu Karlshamnas-Klaipėda-Baltijskas parduodami tik grupėms.

"Rudenį, sumažėjus keleivių, "romantiško savaitgalio" paslaugų paketas nebebus teikiamas. Kita vertus, iki metų pabaigos organizuotos grupės ir toliau galės užsisakyti šį kruizą. Po Naujųjų linija Baltijskas-Klaipėda dėl krovinių paklausos stygiaus gali būti uždaryta", - teigė V.Klumbys.

Atidarant šią liniją 2005 metų birželį ji vadinta politine ir istorine. Kalbėta, jog tai pirmas istorijoje jūrų tiltas, sujungsiantis Kaliningrado sritį su Lietuva ir Švedija. Tikėtasi, kad keltas pagreitins krovinių judėjimą tarp Rusijos ir Skandinavijos, kad juo naudosis į Kaliningrado sritį vykstantys Vakarų Lietuvos vežėjai.

2005 metais sukurtas rinkodaros projektas "Romantiškas savaitgalis jūroje" buvo laikomas vienu sėkmingiausių bendrovės turizmo produktų. Pasak "DFDS Lisco" atstovų, praleisti šeštadienį laive, dieną plaukiant iš Klaipėdos į Baltijską, o naktį grįžtant, mėgo įvairias progas mininčios organizacijos, jaunimo grupės.

Faktai

Šių metų sausio-rugsėjo mėnesiais "DFDS Lisco" keltais per Klaipėdos uostą gabenta 94 300 vienetų autotechnikos, plukdyta

165 111 keleivių - šeštadaliu daugiau negu pernai.

Anot "DFDS Lisco" keleivių rinkodaros ir pardavimo vadovo Arvydo Skuodo, keleivinė laivyba - sezoninis verslas visame Baltijos regione. Tradiciškai krovinine Zasnico linija keliaujančių žmonių šiemet padaugėjo dviem tūkstančiais, mišria Kylio linija plaukiančių keleivių skaičius per 9 mėnesius priartėjo prie praėjusių metų rezultato, o Karlshamno linijos keltuose keleiviai dominuoja.

"Žiemą keltais daugiausia keliasi užsienyje dirbantys lietuviai, vasarą - vokiečiai, bet daugėja ir olandų, prancūzų, ispanų, italų. Gerokai pagausėjo namelių su ratais ir autobusų", - sakė A.Skuodas.

Prognozuojama, kad iki metų pabaigos per Klaipėdos uostą "DFDS Lisco" keltais plauks apie 230 tūkst. keleivių - 50 tūkst. daugiau negu pernai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"