TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Ryšio klientai vėl prisiriša

Mobiliojo ryšio operatoriai pastebi, kad daugėja klientų, pasirašančių terminuotas sutartis. Žmones vilioja siūlomos patrauklios sąlygos. Bet sutartyse pilna ir paslėptų pavojų - vėliau jos gali skaudžiai kirsti per kišenę.

Ir mobiliojo, ir fiksuotojo ryšio operatoriai pastaruoju metu regi tendenciją, kad klientai, kurie anksčiau naudojosi išankstinio mokėjimo paslaugomis, dabar labiau linksta pasirašyti viliojančiomis terminuotomis paslaugų sutartimis, siūlančiomis telefonus išsimokėtinai arba gerus pokalbių tarifus. Ne paslaptis, kad operatoriai intensyviai reklamuoja įvairius pasiūlymus siekdami turėti kuo daugiau ilgam įsipareigojusių klientų, ir jiems tai gerai sekasi.

"Tele2" viešųjų ryšių vadovas Andrius Baranauskas teigia, jog pastaruoju metu daugiau žmonių pasirašo terminuotas, iki 2 metų, paslaugų sutartis. Jiems taikomi mažesni pokalbių tarifai negu sudariusiesiems neterminuotas sutartis. Tačiau A.Baranauskas atkreipia dėmesį, kad bėgant metams paslaugos pinga, todėl neterminuotas sutartis pasirašę klientai gali lengviau keisti pokalbių planą.

"Terminuotą sutartį, leidžiančią įsigyti telefoną išsimokėtinai, galima pakeisti tik tuo atveju, jeigu iš karto padengi visą likusią sumą, kurią įsipareigojai mokėti kas mėnesį", - aiškina "Tele2" viešųjų ryšių vadovas. Kai terminuota sutartis baigiasi, bendrovė arba perspėja klientą apie tai ir pasiūlo naują pokalbių planą, arba jam lieka galioti tos pačios sąlygos.

Pasak A.Baranausko, krizės laikotarpiu daugiau gyventojų rinkosi neterminuotas sutartis, nes buvo mažiau užtikrinti dėl savo ateities. "Per krizę vartotojai ėmė kur kas atidžiau skaičiuoti pinigus. Daug kam šie įpročiai išliko ir ekonomikai ėmus augti", - mano jis.

Vilioja telefonais

UAB "Omnitel" atstovė spaudai Daiva Selickaitė pirmiausia perspėja negalinti atvirauti, nes mobiliojo ryšio rinkoje labai aštri konkurencinga, todėl bet kokia informacija gali pakenkti įmonei. Be to, konkurentai ją gali "sužvejoti" ir pasinaudoti.

"Kadangi turime didelį asortimentą išmaniųjų telefonų ir siūlome ypač palankias sąlygas jiems įsigyti, mūsų klientai dažniausiai renkasi terminuotas sutartis, kartu įsigyja ir telefonus", - tik tiek pasako ji.

Kai baigiasi terminuota sutartis, siūlanti akciją, pavyzdžiui, įsigyti gerą telefoną, anot "Omnitel" atstovės, ji lieka galioti, taikomi tokie patys mokėjimo plano tarifai, tačiau klientas gali visiškai laisvai spręsti, ar pasilikti esamas sąlygas, jei šios jį tenkina, ar pasirinkti kitą mokėjimo planą, ar atsinaujinti telefono aparatą pasinaudojant kita akcija.

Didžiausios fiksuotojo ryšio teikėjos TEO LT Privačių klientų rinkodaros departamento direktorė Daiva Tonkūnienė taip pat tikino, kad absoliuti dauguma žmonių pasinaudoja naujiems klientams siūlomomis sąlygomis ir renkasi ilgesnio termino sutartis. "Nauji interneto ar balso telefonijos paslaugų klientai dažniausiai įsipareigoja naudotis paslaugomis iki 2 metų, o televizijos paslaugomis - iki 3 metų. Įsipareigojusieji ilgesniam laikui gauna geresnes akcijos sąlygas. Kita vertus, telekomunikacijų paslaugomis žmonės paprastai ir naudojasi ilgą laiką", - svarsto ji. Praėjusiais metais savo įsipareigojimų nevykdžiusių TEO klientų skaičius iš esmės nekito ir buvo panašus į 2010-ųjų skaičių.

Nubaudė ir atstūmė

Tačiau vieno operatoriaus terminuotą sutartį pasirašiusi LŽ skaitytoja Milda dievagojasi daugiau niekada to nedarysianti: mat moteris, kelis mėnesius neapmokėjusi sąskaitos pagal terminuotą sutartį, turėjo sumokėti dvigubai - ir antstoliams, ir netesybų mokestį operatoriui.

Milda pasakoja kad gailisi pasirinkusi dvejų metų trukmės sutartį, nes susirgus artimam žmogui per porą mėnesių prikalbėjo apie 400 litų. Ji negalėjo sąskaitos apmokėti iš karto, o po kelių mėnesių gavo iš antstolių reikalavimą ne tik padengti šią sumą, bet dar sumokėti ir 200 litų antstoliams bei per 300 litų netesybų baudą operatoriui.

"Maniau, kurį laiką man tik apribos ryšio paslaugas, bet ne - iš karto užsiundė antstolius. Iki sutarties pabaigos dar buvo likę daug laiko. Kadangi 600 litų iš karto neturėjau, mokėjau antstoliui po 200 litų, o operatorius vis tiek uždėjo baudą ir pats nutraukė sutartį. Išėjo, kad 200 litų vertės telefonas man atsiėjo 500 litų. Dabar iš principo su tuo operatoriumi niekada neturėsiu reikalų ir tokių sutarčių nesudarinėsiu", - patikina Milda.

Gali ir "nepririšti"

UAB "Bitė Lietuva" atstovė ryšiams su visuomene Raminta Rimkienė tvirtina, kad ši įmonė pirmoji iš operatorių sumanė ir pasiūlė tokius planus, kurie suteikia klientams laisvę, - jiems nereikia įsipareigoti naudotis bendrovės paslaugomis konkretų laiką. Kiekvienas vartotojas turi galimybę bet kada keisti "Bitės" mokėjimo planą ar atsisakyti paslaugų. Vieną iš 4 tokio tipo mokėjimo planų, kuriuos savo klientams siūlo įmonė, pasirinkę asmenys neturi jokių mėnesio įsipareigojimų. Jie moka tik už tai, kokiomis paslaugomis ir kiek naudojosi. R.Rimkienė pažymi, jog dėl to, kad mokėjimo planai nenumato įsipareigojimų, jokių baudų ar netesybų už paslaugas nėra numatyta. "O telefono įsigijimas išsimokėtinai atskirtas nuo paslaugų. Todėl jei klientas nebenori būti su "Bite", paprašome tik padengti likusią sumą už telefono aparatą", - aiškina ji.

Skaičiai

2011 metų liepos-rugsėjo mėnesiais iš mobiliojo ryšio paslaugų, kurias Lietuvoje teikia 7 bendrovės, gauta 239,3 mln. litų pajamų. Ši rinka minėtą ketvirtį, palyginti su 2010-ųjų trečiuoju ketvirčiu, sumažėjo 6,2 procento. Tai rodo Ryšių reguliavimo tarnybos duomenys.

Daugiausia judriojo ryšio paslaugų rinkos valdė UAB "Tele2" - 37 proc., "Omnitel" - 32,25 proc., "Bitė Lietuva" - 28,48 procento. Vidutinės pajamos iš vieno fiksuotojo telefono ryšio abonento - 30 litų, iš vieno judriojo telefono ryšio abonento - 16 litų. Užpernai trečiąjį ketvirtį jos buvo atitinkamai 32 litai ir 17 litų.

Aktyvių judriojo telefono ryšio paslaugų abonentų skaičius 2011 metų rugsėjo 30-ąją siekė 4,93 milijono, t. y. 153,6 abonentų 100 gyventojų. Vidutinės pajamos iš vieno abonento per mėnesį, teikiant interneto prieigos paslaugas (įskaitant visus prijungimo būdus) 2011-ųjų trečiąjį ketvirtį sudarė vidutiniškai 32 litus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"