TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Ryšio operatoriai užsidirba iš telefonų pardavimo

2015 09 18 6:00
Mobiliųjų telefonų prekybininkų konkurencija tokia įtempta, kad prisivilioti vartotojus tenka ir dovanėlėmis. Alinos Ožič nuotrauka

Gyventojai pastebi, kad mobilieji telefonai plačiai šalyje išsidėsčiusiuose ryšio operatorių salonuose neretai būna gerokai brangesni nei internetinėse ar specializuotose parduotuvėse. Konkurentų gausa ir agresyvi kainodara rinkoje kelia tokią įtampą, kad to paties išmaniojo įrenginio kaina gali skirtis 100 eurų ir daugiau.

Išmaniesiems telefonams Lietuvoje sparčiai populiarėjant, tiek mobiliojo ryšio operatoriai, tiek kiti pardavėjai sutinka: prieš įsigydami brangius telefonus pirkėjai palygina kainas ne vienoje internetinėje ir tradicinėje parduotuvėje. Tokie paprasti „namų darbai“ gali padėti reikšmingai sutaupyti.

Kainų skirtumai mobiliojo ryšio operatorių salonuose ir konkurentų parduotuvėse neretai akivaizdūs. Atlikus greitą paiešką internete matyti, kad, pavyzdžiui, naujas išmaniojo telefono modelis „iPhone 6 16GB“ operatorių parduotuvėse kainuoja 719-729 eurus, o kitose parduotuvėse kaina svyruoja nuo 630 iki 679 eurų. Taigi galima sutaupyti net 99 eurus.

Kainų skirtumas perkant senesnio modelio išmanųjį telefoną „iPhone“ dar įspūdingesnis. Ryšio operatorių salonuose „iPhone 5S 16GB“ kainuoja 609-619 eurų, o kitose parduotuvėse - nuo 385 iki 585 eurų. Taigi kainų skirtumas gali siekti net 234 eurus.

Smulkieji neišlaidauja

Kas lemia tokius kainų skirtumus? Bendrovės "Mobilus miestas" vadovas Aurimas Baltavičius juos aiškino mažesnėmis parduotuvės sąnaudomis. „Mes maži – parduotuvėse dirba po vieną darbuotoją, be to, ieškome pigesnių patalpų ir už nuomą mokame tris kartus mažiau nei kiti. Galbūt taip prekių kainų skirtumai ir susidaro. Kita vertus, ryšio operatoriai, manau, savo pagrindinę duoną uždirba iš paslaugų, tad jiems gal ir neverta siūlyti stebuklingų prekių kainų“, - svarstė pašnekovas.

Jis neslėpė, kad jaučiamas mažų kainų spaudimas – ypač sunku konkuruoti su didelėmis internetinėmis parduotuvėmis. Esą kartais šios taip nuleidžia kainas, jog pritraukti pirkėją pavyksta tik papildomai pasiūlius kokį nors telefono priedą: aksesuarą, telefono dėklą, apsauginę plėvelę ir t. t. A. Baltavičius prisipažino, kad vykdyti veiklą prieš 3-4 metus buvo lengviau nei šiandien, turint įdirbį ir didesnį žinomumą - taip smarkiai išaugo konkurencija. Smulkios parduotuvės, negaunančios pajamų iš kitų paslaugų, kiek įmanoma mažina prekių kainas ir taip vilioja pirkėjus ne tik iš operatorių salonų, bet ir viena iš kitos.

„Konkurencija labai didelė, konkuruojame su visais - net remontininkais, kurių dabar daug. Prekių kainos smarkiai sumažintos, jau net svarstome, ką daryti toliau – nebėra kaip dar labiau jų nuleisti. Aikčiojam kartais, kaip didelės internetinės parduotuvės sugeba taip pigiai pardavinėti. Kartais telefoną tenka parduoti ir už tiek, kiek jis mums patiems kainavo“, - pasakojo A. Baltavičius.

Tuo tarpu bendrovės „Fortakas“ pardavėjas konsultantas Tadas Jankevičius pažymėjo, kad kainų skirtumai priklauso nuo įmonių individualios strategijos – kiekviena pati sprendžia, iš kur pirkti telefonus, kokias pelno maržas nusistatyti ir t. t. O pirkėjai lygina kelių pardavėjų pasiūlymus - bent jau apžiūri kainas aplinkinėse parduotuvėse.

Pirkėjai įtarūs pagrįstai

Abu LŽ kalbinti mobiliųjų telefonų pardavėjai tvirtino neatsikratantys pirkėjų įtarimų dėl mažesnių kainų – ypač jiems kelia nerimą garantinio remonto sąlygos. Anot A. Baltavičiaus, pirkėjus tenka įtikinti, kad pigiai prekei suteikiama visavertė gamintojo garantija, o remonto atveju telefoną taiso tie patys centrai, kaip ir įsigijus jį iš ryšio operatorių. T. Jankevičius taip pat sakė nuolat turintis pirkėjams nurodyti, kad bendrovė bendradarbiauja su autorizuotais servisais, t. y. visus gamintojo leidimus turinčiais atstovais Lietuvoje.

Andrius Baranauskas, bendrovės „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalims, sakė, kad vartotojų atsargumas – būtinas. Jis sutiko, kad internetu galima įsigyti pigesnių telefonų, tačiau pirkėjai esą susiduria su rizika. „Ryšio operatoriai telefonus perka iš autorizuotų tiekėjų ir gamintojų. Kur perka interneto prekybos įmonės, nežinau, tačiau bent dalis jų prekes įsigyja vadinamojoje pilkojoje rinkoje. Pirmiausia tai – likučių išpardavimas. Telefonai – greitai nuvertėjančios prekės, o pasitaiko, kad didieji operatoriai ar pardavėjai įsigyja jų daugiau, nei sugeba parduoti. Tada telefonai išparduodami, bet pasiūlymai dažniausiai būna maži - po kelis, keliolika ar keliasdešimt aparatų. Mes jais naudotis negalime, nes pasiūlę akciją, per kurią parduodame keliasdešimt telefonų, nuviltume jų negavusius klientus“, - aiškino ryšio operatoriaus atstovas.

Pasitaikius tokiai situacijai, klientas gali džiaugtis pigiau pirktu aparatu. Tačiau, anot A. Baranausko, išlieka rizika, kad toks telefonas gali neturėti lietuviškų nustatymų, esą galimos ir garantinės priežiūros problemos, mat garantiją teikia būtent pardavėjas. „Todėl perkant prietaisą internetu reikia labai gerai išsiaiškinti, kur kreiptis jam sugedus, taip pat pasidomėti pardavėjo istorija. Jei įmonė ką tik įsteigta, visuomet yra rizika, kad per porą metų telefonui sugedus paprasčiausiai nebus kur kreiptis“, - įspėjo pašnekovas.

Kišenėje - ne naujas telefonas

Kartais pardavėjas suteikia telefonui tik dalinę garantiją. Pasitaiko, kad telefonus parduodantys prekybininkai patys įsigyja juos iš neautorizuotų tiekėjų. Tad pirkėjui norint atgauti pinigus už aparatą (pirkėjas turi teisę garantinio gedimo atveju arba taisyti, arba keisti prekę, arba atgauti pinigus) pardavėjas negali išsireikalauti pinigų iš gamintojo. „Tuomet lieka klausimas, ar jis dengs nuostolius iš savo kišenės, ar vengs įsipareigojimų pirkėjui ir sutiks tik taisyti, o ne keisti telefoną ar atiduoti pinigus“, - dėstė A. Baranauskas.

Vis dėlto grėsmingiausias dalykas pirkėjui, kaip nurodė pašnekovas, – tai vadinamieji atnaujinti telefonai. Tai aparatai, kuriuos pirkėjai grąžino, jų atmintis buvo išvalyta, o korpusas galbūt pakeistas. Nors jie atrodo kaip nauji – jau buvo naudoti. „Suprantama, tokia įranga yra pigesnė, tačiau atskirti jos nuo naujos neretai neįmanoma – telefonai siūlomi su dėžutėmis, aksesuarais ir pan. Tokių atvejų yra pasitaikę ir Lietuvoje. Ką tai reiškia klientui? Pirma, jis perka ne naują, o naudotą daiktą už naujo kainą, antra, gauna ribotas garantijas. Bėda ta, kad tokiais atvejais tenka pasikliauti tik pardavėjo sąžine, mat atnaujinto telefono plika akimi atskirti nepavyks“, - aiškino jis.

Priešinasi požiūriui

Tuo metu kiti mobiliojo ryšio operatoriai kainų skirtumų nepripažino. „Omnitel“ Verslo vystymo skyriaus privatiems klientams vadovas Povilas Dapkevičius teigė, kad tik nedidelė dalis klientų įrangą salonuose įsigyja už visą jos kainą - didžioji dalis pasinaudoja didelėmis nuolaidomis pasirinkę mokėjimo planą ar atnešę seną įrenginį.

Be to, jis tikino, jog, palyginus telefonų kainas, akivaizdu, kad tam tikrus modelius ryšio operatorius siūlo gerokai pigiau net perkant be sutarties su juo. „Kartu su mobiliuoju ryšiu siūlydami ir jam būtiną įrangą klientui suteikiame pridėtinę vertę – vienu metu jis gauna visą paslaugų paketą: tiek kokybišką mobilųjį ryšį, tiek jam naudotis reikalingą įrenginį. Taip klientas moka mažiau, nei įrangą ir paslaugas pirkdamas atskirai. Kitaip tariant, siūlome įrenginius įsigyti pigiau ir naudotis mūsų paslaugomis“, - aiškino P. Dapkevičius.

Aurimas Kapočius, “Bitės” išmaniųjų įrenginių asortimento plėtros vadovas, taip pat tikino, jog dalies įrenginių kainos „Bitės“ salonuose būna ir mažesnės ar panašios į kitų pardavėjų. Esą tik dalies telefonų kainos gali būti keliais procentais didesnės.

„Galutinė prekės kaina priklauso nuo daugelio veiksnių, tokių kaip galimybė Lietuvoje gauti garantinę priežiūrą, įrangos pritaikymas dirbti Lietuvoje: lietuviškas meniu, veikimas šalies mobiliojo ryšio tinkluose arba paties tiekėjo taikomos akcijos ir sąlygos. Konkurencija iš tiesų yra didžiulė tiek mobiliojo ryšio paslaugų srityje, tiek prekiaujant įranga. Didžiausią įtaką galutinei įrangos kainai turi prekės savikaina ir tiekėjo taikomos sąlygos. Tiesiogiai su mobiliojo ryšio paslaugomis įrangos kaina nėra susijusi“, - tvirtino A. Kapočius. Anot jo, gali būti, kad pigiausiai parduodama įranga atvežama iš didesnių rinkų, kuriose dėl suprantamų priežasčių prekių savikaina yra kiek mažesnė.

Įrangos pardavimas augo

Pajamos iš paslaugų yra pagrindinis ryšio operatorių pajamų šaltinis. „Omnitel“ pajamos iš paslaugų 2015 metų antrąjį ketvirtį sudarė daugiau nei 70 proc. visų pajamų. Tačiau pajamos iš įrangos pardavimo, bendrovės teigimu, pastaruoju metu taip pat augo.

„Bitės“ pajamos iš įrangos pardavimo šių metų pirmą pusmetį sudarė beveik ketvirtadalį pajamų ir, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, išaugo kone dvigubai, nors pajamos iš paslaugų keitėsi nedaug. Padidėjusias pajamas iš įrangos pardavimo bendrovė aiškino greitai augančiu mobiliojo interneto vartojimu (per pusmetį – apie 170 proc.), sparčia „Bitės“ 4G/4G+ tinklo plėtra, vartotojų noru atnaujinti įrangą ir vis labiau vertinamu išmaniųjų įrenginių funkcionalumu, taip pat palankiomis galimybėmis įsigyti įrangą išsimokėtinai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"