TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Ryšio vartotojams rūpi įvairesnės paslaugos

2011 01 22 0:00
Vartotojų nenoras dėl palankių paslaugų kainų aukoti mobiliojo ryšio paslaugų kokybę ir atvirkščiai - dėl kokybės kainą, skatina numerių migraciją.
LŽ archyvo nuotrauka

Mobiliojo ryšio operatorių klientai nesiliauja migruoti, nes paprasta numerio perkėlimo procedūra vilioja sekti paskui kiekvieną patrauklią paslaugą ir kainų akciją.

Per pastaruosius septynerius metus iki 2010 metų pabaigos numerio perkėlimo paslauga mobiliojo ryšio vartotojai pasinaudojo jau 552 913 kartų. Tai rodo Ryšių reguliavimo tarnybos duomenys. Nuo jų gerokai atsilieka fiksuotojo ryšio abonentai, numerį perkėlę tik kiek daugiau nei 16 tūkst. kartų. Kaip žinoma, jau nuo 2004 metų sausio 1 dienos yra teikiama numerio perkėlimo paslauga - vartotojai gali iš vieno operatoriaus pereiti į kitą, pasilikdami tą patį telefono numerį.

Vien pernai numerį perkelti iš vieno operatoriaus į kitą, remiantis Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis, panorėjo apie 100 tūkst. mobiliojo ryšio klientų. Labiausiai dėl to nukentėjo bendrovė "Omnitel" - ją paliko 61 tūkst. numerių. Be to, ši operatorė pritraukė mažiausiai norinčiųjų "atsinešti" į ją savo numerį - 25 tūkstančius. Tuo metu bendrovė "Bitė Lietuva" prarado mažiausiai klientų - ją pernai paliko tik 22 tūkst. numerių, o labiausiai laimėjo "Tele2", pernai priviliojusi pas save net 42 tūkst. vartotojų su turėtais numeriais.

Vartotojus vilioja kainos

Andrius Baranauskas, "Tele2 Lietuva" viešųjų ryšių vadovas, mano, kad migruoti vartotojus skatina du dalykai - paslaugų kokybė ir jų kaina. Kokybė, jo nuomone, visuose tinkluose šiuo metu yra iš esmės vienoda. "Pažiūrėkite Ryšių reguliavimo tarnybos ataskaitą: kokybiniai skirtumai matuojami dešimtosiomis procento dalimis", - argumentus pateikia jis.

Pasak šios bendrovės atstovo, pagrindinis "Tele2" pranašumas prieš varžovus - palankios paslaugų kainos. Kompanijos tyrimų duomenimis, pereidami pas juos klientai vidutiniškai sutaupo 39,6 proc. išlaidų mobiliajam ryšiui. A.Baranausko teigimu, 97 proc. iš tyrime apklaustų verslo klientų atsakė, kad sutaupo pasirinkę naują operatorių. Todėl jų pasirinkimo motyvai yra aiškūs.

Tai rodo ir duomenys: "Tele2" operatoriaus atstovo teigimu, nė vienais metais, kai buvo teikiama numerio perkėlimo paslauga, ši kompanija neprarado daugiau klientų nei jų sulaukė. 2009 metus jie laiko sėkmingiausiais. Šioks toks nuosmukis patirtas 2010-aisiais, bet tai A.Baranauskas sieja su agresyvia konkurentų rinkodara. Dėl to, "Tele2" duomenimis, pernai rugpjūtį vienintelį kartą vyko nepalanki kompanijai numerių migracija.

Beje, pats "Tele2" operatoriaus viešųjų ryšių vadovas per pusmetį tris kartus sulaukė siūlymo... keisti operatorių.

Labiausiai patenkinti klientai

"Bitės Lietuva" atstovai taip pat tikina, kad jų klientai labiausiai patenkinti savo operatoriumi. Kaip teigia Jūratė Puodžiukaitė, "Bitės" operatoriaus rinkodaros vadovė, tokie rezultatai gauti apklausus savo paslaugų vartotojus. Teigiamą ateinančių ir išeinančių klientų balansą palaiko ir kompanijos ilgalaikė strategija. Be to, kaip sakė "Bitės" rinkodaros vadovė, šios įmonės "klientams netenka ieškoti kompromiso tarp kainos ir kokybės". Jos nuomone, būtent vartotojų nenoras dėl palankių paslaugų kainų aukoti mobiliojo ryšio kokybę ir atvirkščiai - dėl kokybės kainą, skatina numerių migraciją.

Daivos Selickaitės, "Omnitel" ryšių su visuomene vadovės, teigimu, šioje bendrovėje dėl numerių migracijos mažai jaudinamasi, nes ji turi didžiausias reguliaraus apmokėjimo abonentų ir verslo klientų gretas. Todėl didesnį perkeliančiųjų numerius skaičių esą galima paaiškinti didesniu klientų būriu. Be to, D.Selickaitės teigimu, 2010 metais vartotojų migracija mažėjo ir buvo daugiau ateinančiųjų, tad reguliarių abonentų skaičius beveik nesikeitė.

"Omnitel" savo pagrindiniu koziriu laiko "plačiausią Lietuvoje 3G interneto tinklą" bei kitų ryšio paslaugų gausą.

Pokalbiai ir internetas išstumia SMS

Klientų mados, renkantis populiariausias paslaugas, sparčiai kinta. Antai, 2010-iesiems baigiantis, per Kalėdų ir Naujųjų metų šventes skambučių skaičius aplenkė išsiųstas trumpąsias žinutes. Dar neseniai SMS pasveikinimai paprastai pirmaudavo per metų pabaigos šventes. Pavyzdžiui, 2009 metais jų buvo išsiųsta 170 milijonų.

D.Selickaitė tokį klientų persiorientavimą nuo pomėgio pypsėti SMS prie naujo pomėgio šventinius sveikinimus ištarti balsu laiko mažėjančių pokalbių kainų pasekme. Dabar esą klientai gali sau leisti daugiau skambinti ir sveikinti tiesiogiai. Be to, neatmetama galimybė, kad dalį sveikinimų galėjo nugriebti labai išpopuliarėję socialiniai tinklalapiai, pavyzdžiui, "Facebook". Mat šį tinklalapį galima pasiekti ir mobiliuosiuose telefonuose.

Tiesa, interneto mobiliuosiuose telefonuose vartojimas 2010-aisiais nepateikė didelių siurprizų - jokių proveržių nepasiekta. Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis, 2009 metais "Omnitel" ir "Bitės Lietuva" teikiamo interneto vartojimas šoktelėjo dvigubai, palyginti su 2008 metais, arba nuo 500-700 mln. iki maždaug 1400 mln. megabaitų (MB).

2010 metais gerokai išaugusiu jo vartojimu galėjo džiaugtis "Tele2", nors mastai kuklesni: 2009 metais šio operatoriaus interneto vartotojai perdavė beveik 40 mln. MB informacijos, o 2010 metų pirmąjį-trečiąjį ketvirtį - jau 84 mln. MB. "Tele2" operatoriaus atstovo A.Baranausko nuomone, interneto paslaugų mobiliuosiuose telefonuose vartojimo augimą lemia keletas dalykų - palankesnės kainos, kompanijos vykdytos akcijos ir didesnis klientų pasiryžimas išbandyti naujovę.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"