TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Šalčiai maisto pristatymo į namus neskatina

2013 02 01 6:03
Oresto Gurevičiaus nuotrauka/Gyventojai žiemą nelinkę išlaidauti, todėl maistą į namus pristatančios įmonės gerokai didesnio pelno per šalčius neskaičiuoja.

Nors dideli šalčiai dažną gyventoją atbaido nuo noro pietauti mieste, maistą į namus tiekiančios įmonės negali pasigirti, kad per praėjusias šaltas savaites gerokai išaugo šios paslaugos paklausa. Todėl padidėjusias transportavimo išlaidas jos priverstos dengti iš savo pelno.

Nei didžiosios, nei smulkiosios maistą į namus tiekiančios įmonės šią žiemą nesulaukė didesnių nei įprastai užsakymų. Tačiau kasmet šaltuoju metų laiku jos skaičiuoja išaugusias pristatymo išlaidas. Labiausiai šių įmonių kišenes žiemą tuština didesnės degalų sąnaudos.

Didmiesčiuose maistą tiekiančioms įmonėms ypač daug nerimo kelia sudėtingesnės vairavimo sąlygos. Jų kurjeriams tenka gaišti laiką toli besidriekiančiose automobilių spūstyse ir dėl to kartais tenka klientams taikyti nuolaidas už pavėluotai pristatytą maistą. Tuo metu užsakovai nuolaidų labai tikisi.

Nuolaidų nesulaukė

LŽ skaitytoja Aira pasakojo, kad prieš Kalėdas vieną šeštadienio popietę ji iš restorano "Čili pica" užsisakė maisto į Žvėryne veikiančius svečių namus. Tačiau picų vilnietei teko laukti ilgiau, nei buvo nurodyta įmonės tinklalapyje, o norėdama gauti nuolaidą už patirtus nepatogumus ji būtų turėjusi sugaišti laiko.

"Svečių namų kavinė tą šeštadienį nedirbo, o vaikas pageidavo picos, taigi teko kviestis jos išvežiotojus. Paprašiau atvežti kaip įmanoma greičiau, tačiau teko nusivilti, nes picos buvo atvežtos ne po valandos, o dar 20 minučių vėliau. Jokių nuolaidų pasiuntinys nesuteikė, pasiūlė pačiai kreiptis į administraciją. Nors ant kvito pažymėjo, kad pavėlavo 20 minučių, aš tuo nepasinaudojau. Neturėjau laiko ginčytis dėl nuolaidų", - pasakojo Aira.

"Čili Holdings" Rinkodaros departamento direktorė Olga Belova patikino, kad klientai visada informuojami, jei dėl sudėtingų oro sąlygų ar spūsčių gatvėse jų užsakymai vėluoja. Tačiau tokių atvejų, anot jos, pasitaiko retokai. "Dažniausiai klientai supranta, kad maisto pristatymas dėl sudėtingų eismo sąlygų šaltuoju metų laiku gali užtrukti, tad reaguoja ramiai", - sakė O.Belova, tačiau apie taikomas nuolaidas ir dėl jų patiriamas išlaidas ji neužsiminė.

Padengia iš pelno

Apie pavienius atvejus, kai žiemą užsakymas klientą pasiekia pavėluotai, užsiminė ir maistą įstaigų darbuotojams tiekiančios įmonės "Arūno vaišės" vadovas Arūnas Mikolajūnas. Nors klientai tokiomis aplinkybėmis neatsisako mokėti už užsakymą, tačiau įmonė visus nesusipratimus paprastai glaisto taikydama nuolaidas.

Kaip sakė pašnekovas, šaltuoju metų laiku daugiau rūpesčių kelia dėl sudėtingesnių maisto pristatymo sąlygų išaugančios transportavimo išlaidos. Jos žiemą padidėja iki 20 proc., tačiau patiekalų ar jų pristatymo kainos nedidinamos. "Žmonės nelinkę mokėti daugiau", - teigė jis ir pridūrė, kad papildomas "šalčio" išlaidas įmonė turi padengti iš savo pelno.

Įmonės vadovas taip pat apgailestavo, kad šią žiemą maisto pristatymo į darbovietes paklausa nedidėjo. Nors anksčiau, kaip prisiminė jis, šaltuoju metų laiku įmonių darbuotojai buvo labiau linkę pavalgyti neiškeldami kojos iš biuro.

Panevėžyje veikiančios greito maisto užkandinės "Ekspres baras" direktorė Daiva Vainauskienė pasakojo, kad nuostolingos maisto pristatymo veiklos įmonė prieš metus išvis atsisakė. "Pristatymo išlaidos buvo didesnės nei uždirbdavome pajamų", - neslėpė ji.

Dėl sumažėjusios maisto pristatymo į namus paklausos nesiskundžia tik didžiosios bendrovės, kurios jau turi savo nuolatinių klientų. O.Belovos teigimu, šaltuoju metų laikotarpiu vartotojų poreikiai keičiasi - apsilankymus restorane dažnai keičia maisto užsakymai į namus. Norėdama tam pasirengti, įmonė net pasamdo daugiau vairuotojų, dėl to pristatymo išlaidos taip pat didėja.

Kurortuose erdviau

Kurortiniuose šalies miestuose, kur žiemą gyvenimas nurimsta, maistą į namus tiekiančios įmonės užsakymų ypač pasigenda. Tačiau jos guodžiasi nepatiriančios didesnių pristatymo išlaidų, nes žiemą kurortuose eismo sąlygos, palyginti su vasaros sezonu, neva tik pagerėja.

Palangoje įsikūrusios picerijos "Pica drive" barmenas Vytautas Venclovaitis pasakojo, kad maisto užsakymų į namus šaltuoju metų laikotarpiu smarkiai sumažėja. "Užsakymų yra per mažai. Palangiškiai nėra mėgėjai išlaidauti, kai šildymo kainos tokios didelės", - sakė jis. Pašnekovas pabrėžė, kad ir žiemą, ir vasarą maistas į klientų namus pristatomas specialiuose šilumą sulaikančiuose krepšiuose, o pristatymo išlaidos, kaip ir kainos, nesikeičia visus metus. Jo teigimu, žiemą iškritęs sniegas automobilių spūsčių kurortų gatvėse nesudaro - kurjeriai esą kur kas daugiau laiko kelyje praleidžia vasarą, kai gatves užplūsta poilsiautojai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"