TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Šalies vardą patiki užsienio agentūroms

2013 09 10 6:00
R.Balnienės teigimu, Lietuvos interesams atstovauti užsienyje pasamdytos bendrovės turėjo įtakos turistų skaičiaus Lietuvoje augimui.  Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Neretai atlikti reklamos kampanijas užsienyje samdomos ne vietinės, o tose šalyse veikiančios įmonės. Ši praktika sėkmingai taikoma turizmo sektoriuje. Tačiau pasigendama atvirkštinio proceso - užsienio šalys, padedamos lietuviškų įmonių, reklamuojasi retai.

Šiuo metu užsienio specialistų paslaugomis naudojasi Valstybinis turizmo departamentas. Prieš pusmetį ėmęsis eksperimento - per viešuosius pirkimus samdyti užsienyje veikiančias tarptautines bendroves šalies turizmo interesams atstovauti, – jis skaičiuoja sutaupytas lėšas. Turizmo departamento direktorė Raimonda Balnienė pasakojo, kad ekonominio pakilimo metu, iki 2009 metų, Lietuva užsienyje turėjo 8 turizmo informacinius centrus, kuriuose dirbo po vieną lietuvį. Tačiau prasidėjus krizei dėl lėšų stokos šių centrų teko atsisakyti. „Anksčiau labai didelę pinigų dalį „suvalgydavo“ investicijos į Lietuvos atstovo pragyvenimą, draudimą, biuro išlaikymą, o dabar bendrovėms mokame tik už atliekamą veiklą, kurios padaugėjo. Be to, šių bendrovių profesionalai turi ryšių ir yra reikšmingi savo šalyse. Jų patirtis ir įdirbis yra visiškai kitokie“, - sakė departamento direktorė.

Turizmo departamentas skaičiuoja, kad samdant užsienio specialistus per metus pavyko sutaupyti pusę milijono litų. Šiuo metu išlaidos per metus siekia 2,8 mln. litų, o 2009 metais – 3,3 mln. litų. Be to, dabar esama dviem atstovais užsienyje daugiau - Lietuvos turizmo atstovybės įsteigtos dešimtyje tikslinių atvykstamojo turizmo rinkų: Didžiojoje Britanijoje, Lenkijoje, Ispanijoje, Italijoje, Rusijoje, Vokietijoje, Prancūzijoje ir Skandinavijoje. Džiaugiamasi ir augančiais atvykstamųjų turistų srautais - tikslinėse rinkose, kuriose dirba atstovybės, turistų skaičius šoktelėjo apie 30 procentų.

Atstovybes norėtų plėsti

R.Balnienės teigimu, konkurse dalyvavo kvalifikuotos, patirties sukaupusios tarptautinės bendrovės, kurios departamentui atlieka rinkodaros ir ryšių su visuomene funkcijas – apsiima e. rinkodaros, reklaminių kampanijų, ekonominės analizės darbus, bendrauja su ambasadomis, siunčia naujienlaiškius ir pan. Tai, anot jos, yra kur kas daugiau, nei galėtų aprėpti vienas žmogus, be to, darbus atlieka tų sričių profesionalai.

Nors Turizmo departamentas įvardija vien šios sistemos pranašumus, toliau steigti atstovybes kitose užsienio šalyse jam šiuo metu trūksta lėšų. Vis dėlto ateityje planuojama išnaudoti ir Beniliukso šalių, t. y. Belgijos ir Nyderlandų, potencialą. Kaip sakė R.Balnienė, Lietuvos patirtį ketina perimti ir kaimynė Latvija, kitąmet žadanti tokiu būdu steigti keletą atstovybių.

Per maža rinka

Tuo metu Lietuvos įmonėms pritraukti šalių ar miestų reklamines kampanijas yra gerokai sudėtingiau - stambiais užsakymais turizmo srityje džiaugiasi nedaugelis. Aiškinama, kad populiarinimo kampanijų šalyje nėra daug, nes Lietuva yra maža rinka, turinti nedidelę tikslinę auditoriją.

„Mes esame labai maža rinka, todėl galime būti įdomūs turbūt tik kaimynų šalims. Akivaizdu, kad Latvija yra pasirinkusi Lietuvą kaip tikslinę rinką, kuriai skirta dalis rinkodaros priemonių. Tai aiškiai matėme, kai Ryga pristatinėjo Europai savo naują bendrą stilių, kvietė atvykti. Šią vasarą mūsų šalies piliečiams buvo aktyviai populiarinamas Latvijos pajūris“, - tvirtino Vilniaus turizmo informacijos centro direktorė Jolanta Beniulienė, tačiau sakė nemačiusi tolimesnių šalių vykdomų tokio pobūdžio kampanijų. Jos manymu, taip yra todėl, kad šalys investuoja į dideles rinkas, pasižyminčias didesniu potencialu nei Lietuva.

„Dažniausiai operatoriaus ieškoma toje šalyje, kurioje vykdoma kampanija, ir tai yra pagrįsta praktika. Turėdami darbo su užsieniu patirties supratome, kad patraukliausia forma yra tokia, kai gali nurodyti pagrindinę koncepciją, kampanijos liniją, tačiau užsienio šalies viduje turi vietinį operatorių, išmanantį tos šalies gyventojų mentalitetą, žiniasklaidos struktūrą, jos ypatybes“, - paaiškino komunikacijos konsultantų agentūros „VRP Hill+Knowlton Strategies“ projektų direktorė Lina Šliogerienė. Jau antrus metus Rygos turizmo plėtros biuras tarptautinę turizmo komunikacijos kampaniją įgyvendina padedamas šios įmonės Latvijos biuro ir šio tarptautinio tinklo partnerių. Turėdamas biurą Lietuvoje, tinklas kampaniją šioje šalyje patiki į lietuvių specialistų rankas.

Kreipiasi verslo atstovai

„Mes, komunikacijos specialistai, sakome, kad ryšiai su visuomene nėra nei importuojami, nei eksportuojami. Nors išmanome, kaip vienu ar kitu klausimu reikia informuoti visuomenę Lietuvoje, dar nereiškia, kad, pavyzdžiui, Latvijoje, tie patys principai veiks. Be to, užsienyje nesame užmezgę tiek gerų kontaktų kaip Lietuvoje. Todėl laiko, taigi ir finansų atžvilgiu užsienyje efektyviau dirbti su ten dirbančia bendrove“, - sakė ryšių su visuomene agentūros „Nova media“ vyresnysis partneris Arijus Katauskas.

Jo teigimu, agentūra nebendradarbiauja su užsienio valstybinėmis turizmo institucijomis, tačiau jai dažnai tenka dirbti su turizmo bendrovėmis arba jų junginiais, pavyzdžiui, viešbučiais ar viešbučių asociacijomis, populiarinant poilsines keliones ir kurortus, užsienyje vykstančius renginius.

Nors šiuo metu agentūra tokio pobūdžio užsakymų neturi, tačiau jų turėtų sulaukti prieš Naujuosius metus, likus 2-3 mėnesiams iki slidinėjimo sezono. Mat daugiausia agentūrai tenka dirbti su šalimis, į kurias patenka Tatrų kalnų linija, taip pat tam tikrais objektais Šveicarijos kalnuose. Vėliau užsienio klientų skaičius išauga prieš vasaros sezoną. Tiesa, A.Katauskas neslėpė, kad net ir sezono metu šių užsienio klientų, veikiančių turizmo srityje, dalis yra nereikšminga bendrame klientų kontekste.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"