TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Santaupas išleidžia buitinei technikai

2011 04 29 0:00
Daugiau parduodama ne tik televizorių ir kompiuterių, bet ir šaldytuvų, šaldiklių bei skalbyklių.
LŽ archyvo nuotrauka

Dėl gerėjančių lūkesčių vartotojai dažniau atveria pinigines ir drąsiau perka brangesnes būtinąsias pramonines prekes. Pardavėjai vos spėja tenkinti padidėjusį santechnikos, statybinių medžiagų, buitinės technikos ir elektronikos prekių poreikį.

Prekybos centruose išaugęs pramoninių prekių poreikis jaučiamas jau nuo praėjusių metų rugsėjo. Balandžio mėnesį ypač pagyvėjo prekyba šiomis prekėmis. Labiausiai didėja statybinių medžiagų, buitinės technikos pardavimas.

Atsigaunant nekilnojamojo turto rinkai, būsto kreditavimui, vis daugiau perkama ir vadinamųjų kietosios apdailos prekių.

"Ogmios" įmonių grupės prekybos centruose nuo 2010 metų rugsėjo iki šių metų balandžio prekyba santechnikos prekėmis, plytelėmis ir grindų danga išaugo 30-35 proc., ekonominės klasės virtuvės baldais - 40 proc., svetainės ir miegamojo baldais - 20-23 proc., prabangiais baldais - 5-7 procentais. Taip pat parduodama daugiau buitinės technikos, skirtos barams, restoranams ir viešbučiams. Šio segmento pardavimas nuo praėjusių metų rugsėjo iki šių metų balandžio padidėjo 15 procentų.

Vartotojai vis dažniau perka ir aprangos prekių. Per minėtą laikotarpį prekyba avalyne padidėjo 15 proc., sporto apranga - 24 proc., laisvalaikio drabužiais - 15-18 procentų. Kol kas apmirusi tik prekyba vaikų drabužiais.

Perka buitinę techniką

Krizės pabaigą bei prasidedantį atsigavimą jaučia didmeninės ir mažmeninės prekybos buitine technika ir elektronika bendrovė "Topo grupė". "Jau kurį laiką matome džiuginančius atsigavimo požymius. "Topo centro", "Euronics" ir "Azon.lt" parduotuvėse auga tiek elektronikos, tiek buitinės technikos pardavimas. Nešiojamųjų kompiuterių šį balandį parduota dvigubai daugiau nei pernai balandį.

Vėl atsirado televizorių poreikis. Balandį televizorių parduota kone 60 proc. daugiau nei pernai tą patį mėnesį. Daugiau parduota ir buitinės technikos. Šaldiklių šiemet balandį parduota 80 proc., šaldytuvų - 40 proc., o įmontuojamos buitinės technikos - 40 proc. daugiau nei pernai tuo pat metu. Taigi vėl ima didėti stambesnės technikos pardavimas", - LŽ komentavo "Topo grupės" komunikacijos projektų vadovas Erikas Kundreckas.

Pasak jo, pastarosios dvi savaitės stebina intensyvėjančia prekyba, tačiau metų pradžia, nors ir teikė vilčių, kiek baugino. Esą sausio ir vasario mėnesiai buvo gana sudėtingi, kilimas prasidėjo kovą ir tęsiasi iki šiol. Daugėja ir pirkėjų. "Galima teigti, kad žmonės pradeda grįžti į parduotuves. Šiemet jų kone dvigubai daugiau nei pernai tuo pat metu", - sakė E.Kundreckas.

Šiųmetė velykinė prekyba "Topo centre" buvo labai aktyvi ir juntama jau nuo pat balandžio pradžios. Daugiau parduodama ne tik smulkios buitinės technikos, televizorių ir kompiuterinės technikos, bet ir stambios technikos, tokios kaip šaldytuvai, skalbyklės, šaldikliai. Anot E.Kundrecko, ankstesniais metais šių prekių grupių pardavimui Velykų šventės turėjo mažai įtakos. "Pastebime tendenciją, kad žmonės prieš šventes pradėjo daugiau išlaidauti, anksčiau tokio ženklaus pardavimo kilimo nebūdavo", - sakė jis.

Apsirengia per išpardavimus

Pramoninių prekių pardavimas po truputį pradeda augti ir didžiuosiuose prekybos tinkluose, tačiau atsigavimas juntamas ne visose pramoninių prekių kategorijose. Kaip LŽ informavo "Maxima Lt" Įvaizdžio ir komunikacijos departamento direktorė Lina Muižienė, šiemet pagyvėjo buitinės technikos prekių prekyba. Vartotojai daugiausia pirko vaizdo ir garso technikos bei kompiuterijos gaminių. Lyginant 2011 metų balandžio mėnesio pardavimą su praėjusių metų atitinkamu laikotarpiu, vaizdo ir garso technikos parduota apie 20 proc., kompiuterijos prekių - apie 25 proc. daugiau.

"Drabužių paklausa išlieka stabili. Periodiškai skelbiame akcijas drabužiams, todėl žmonės įprato laukti, kada reikiamų drabužių galės įsigyti su didele nuolaida. Per akcijas drabužių pardavimas išauga iki 10 kartų", - teigė L.Muižienė. Balandžio mėnesį "Maxima" skelbė tiek viršutinių, tiek ir apatinių drabužių akcijų, kurių metu jų buvo galima įsigyti su 40 proc. nuolaida.

Prekybos drabužiais, žaislais, kepimo krosnelėmis, barbekiu prekėmis pagyvėjimas jaučiamas ir "Rimi" prekybos tinklo parduotuvėse. "Buitinės technikos kategorijoje pasikeitė tendencija - perkamos ne pigiausios prekės, o ieškoma žinomų prekių ženklų, mažiau, bet brangesnių prietaisų", - LŽ sakė "Rimi Lietuva" viešųjų ryšių vadovė Raminta Stanaitytė-Česnulienė.

Nespėja tenkinti paklausos

"Ogmios" įmonių grupės ekonomikos direktorė Viktorija Radzevičienė atkreipė dėmesį, kad nors pramoninių prekių perkama daugiau, apyvarta dar nesiekia ikikrizinio lygio 2008 metais. Įtakos turi ir tai, kad prekybininkai susidūrė su prekių trūkumu ir nespėjo tenkinti išaugusios paklausos.

"Pardavėjai negalėjo gauti pakankamai prekių, nes gamyba Kinijoje ir Europoje krizės metu buvo labai sumažėjusi. Prekybininkų apyvarta jau praėjusį rudenį galėjo būti 20-30 proc. didesnė, tačiau jie neįstengė užsisakyti pakankamai prekių. Be to, užsienio partneriai reikalavo mokėjimų avansu grynaisiais, o didžioji dalis mūsų prekybininkų dar nebuvo susitvarkę apyvartinių kreditų", - LŽ teigė V.Radzevičienė. Dabar, pasak ekonomistės, Lietuvos gyventojų perkamoji galia atsigavusi, o verslo kreditavimas ir galimybės patenkinti išaugusį poreikį šiek tiek atsilieka. Būtinąsias prekes gaminančioms pramonės įmonėms taip pat reikia laiko gamybai pristabdyti ir vėl išplėsti. Be to, labai išaugo gamybos sąnaudos Kinijoje, Turkijoje, todėl daugelio prekių gamintojai žvalgosi pigesnės darbo jėgos Afrikoje.

"Gal kai kam tik atrodo, kad mūsų pasaulio procesai neliečia. Bet iš tikrųjų tiesiogiai jaučiame savo kailiu kiekvieną pasaulio ekonomikos judesį. Juk beveik nieko nebegaminame, viską importuojame, o ką pagaminame patys, eksportuojame. Daugiausia vartojame įsivežtų prekių: didžiąją dalį drabužių, avalynės, visą buitinę techniką, apdailos prekes, net medieną baldams. Prekybos centruose rasime daugiausia 5 proc. vietinės gamybos produkcijos", - pastebėjo V.Radzevičienė.

Kad gyventojų lūkesčiai yra optimistiškesni, liudija ir įsigyjamų prekių kaina. "Klientai jau drįsta pirkti ir 20 tūkst. litų kainuojančius baldus. Žmonės drąsiau priima sprendimus įsigyti tai, ką jau anksčiau planavo, tačiau atidėdavo dėl blogų lūkesčių. Sandoriai tapo stambesni, žmonės į parduotuves vėl ateina su dizaineriais ir architektais, o per krizę jų paslaugų buvo atsisakoma. Po truputį grįžta ir smulkieji verslininkai. Nedidelių viešbučių, restoranų savininkai atnaujina interjero detales. Tai rodo, kad atsiranda vis daugiau pozityvių lūkesčių", - mano "Ogmios" įmonių grupės ekonomikos direktorė V.Radzevičienė.

FAKTAI

Nors atlyginimai kol kas nedidėja, žmonės perka prekes iš santaupų, kurių krizės metu nelietė. Lietuvos banko duomenimis, fizinių asmenų indėliai komerciniuose bankuose 2011 metų sausio 1 dieną sudarė 26 mlrd. litų.

Analitikai vakar skelbė, neva dėl vidaus paklausos Lietuvos bendrojo vidaus produkto (BVP) augimas viršijo prognozes. Esą mažmeninė prekyba Lietuvoje atsigauna sparčiausiai iš trijų Baltijos valstybių, o krašto ekonomikos augimą skatina ypač suaktyvėjusi prekyba nenaujais automobiliais. Metinis šalies ūkio augimas pirmąjį ketvirtį siekė 6,9 procento. Sausį-kovą, palyginti su ketvirtuoju ketvirčiu, pašalinus sezonų įtaką, ūkis augo 3,5 procento.

Tyrimų bendrovė RAIT nuo 2009 metų matuoja vartotojų nuotaikos indeksą (VNI), t. y. vartotojų gyvenimo kokybės, materialinės padėties bei vartojimo pokyčius. 2011 metų sausį, palyginti su praėjusiu metų tuo pačiu laikotarpiu, šis VNI indeksas pakilo daugiau nei 2 kartus: nuo -27 proc. iki -12 procentų.

RAIT tyrimų duomenimis, toliau mažėja žmonių, manančių, kad jų šeimos materialinė padėtis blogės, taip pat nuolat daugėja manančiųjų, kad Lietuvos ekonominė situacija gerės.

Metinis naujų užsakymų Lietuvos pramonei augimas išlieka vienas didžiausių tarp 27 Europos Sąjungos šalių. Tai paskelbė Eurostatas. Lietuvą, kurioje naujų pramonės užsakymų šiemet vasarį, palyginti su 2010 metų vasariu, padaugėjo 35,9 proc., pagal augimą aplenkė tik Estija (60,1 proc.), Danija (57,9 proc.) ir Latvija (56,1 proc.).

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"