TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Sąskaita už nesuteiktas paslaugas

2015 06 17 6:00
Klientą įsiutino, kad interneto ir kabelinės televizijos tiekėjas iš jo sąskaitos tiesioginiu debetu išskaičiavo pinigus už dar nesuteiktas paslaugas. Rūtos Stankevičiūtės nuotrauka

Paankstintas sąskaitų už telekomunikacijų paslaugas pristatymas ir raginimas susimokėti už dar nesuteiktas paslaugas kelia klientų nepasitenkinimą dėl prievolės kredituoti įmonę. Pati įmonė teigia tokiu būdu gerinanti, o ne bloginanti sąlygas savo klientams, tačiau Ryšių reguliavimo tarnyba nurodo, kad abonentas privalo sumokėti tik už jau suteiktas paslaugas.

Kai vilnietis Aurimas J. (vardas ir pavardė redakcijai žinomi) iš televizijos ir interneto tiekėjo gavo raginimą atsiskaityti už paslaugas po mažiau nei pusės mėnesio, jam kilo abejonių dėl teisinio tokio elgesio pagrindo. Dar labiau klientas suirzo pamatęs, kad bendrovė tiesioginiu debetu iš jo sąskaitos pinigus nuskaitė einamąjį mėnesį, t. y. nesuteikusi paslaugų.

Moka už būsimas paslaugas

Dienraščio skaitytojas LŽ pasakojo, kad už gegužės mėnesį teikiamas paslaugas bendrovė „Cgates“ jam sąskaitą pateikė nesibaigus mėnesiui – dar gegužės 13 dieną. Kadangi už paslaugas klientas atsiskaito tiesioginiu debetu, pinigai iš jo sąskaitos buvo nuskaityti gegužės 25 dieną.

Tiesa, gegužę klientas mokėjo net du kartus: mėnesio pradžioje bendrovė pinigus nuskaitė ir už balandį suteiktas paslaugas. Konsultantė telefonu patvirtino, kad jis iš tiesų šiemet mokės 13 kartų.

Aurimas J. prisiminė, kad dar praeitų metų gruodį kartu su sąskaita jis gavo pranešimą apie tai, jog nuo sausio mėnesio bendrovė paankstins sąskaitų siuntimą. Tačiau naują tvarką ji pritaikė tik gegužę. "Pikčiausia, kad pranešime bendrovė tik įspėjo, kad sąskaitas siųs anksčiau, tačiau neužsiminė, kad ir mokėti reikės anksčiau“, - niršo vilnietis.

Atsiųstoje sąskaitoje kliento prašoma ją apmokėti iki einamojo mėnesio 25 dienos. Tačiau 1,45 eurų bauda bendrovė grasina tik tuomet, jei klientas sąskaitos neapmokės per mėnesį nuo paslaugų suteikimo dienos. „Susidaro toks įspūdis, kad specialiai kuriama painiava, kad klientas išsigąstų ir susimokėtų už dar nesuteiktas paslaugas. Atrodo, kad bauda bus taikoma nesumokėjus einamąjį mėnesį. Tik atidesnis klientas pamatys, kad viename sakinyje kalbama apie einamąjį mėnesį, kitame – jau apie kitą mėnesį“, - kalbėjo Aurimas J.

Jį piktino, kad bendrovė, išskaičiuodama pinigus einamąjį mėnesį, t. y. dar nesuteikusi paslaugų, klientą paverčia kreditoriumi. Todėl vyro neįtikino bendrovės teiginiai, kad pakeitimai įgyvendinti atsižvelgus į klientų pageidavimus. Be to, tiesioginio debeto nuskaitymai, kaip nurodoma, vykdomi mėnesio 15-30 dienomis, o tai reiškia, kad reikiamą lėšų likutį klientas sąskaitoje turi laikyti net dvi savaites. Kitos telekomunikacijų bendrovės, pasak jo, sąskaitoje nurodo konkrečią dieną, kada kitą mėnesį tiesioginio debeto būdu pinigai bus išskaičiuoti.

Dienraščio skaitytojui taip pat liko neaišku, kas nutiktų, jei paslaugos teikimas dėl trukdžių nutrūktų jau apmokėjus sąskaitą. Kadangi bendrovei užtruktų laiko sutvarkyti atsiradusius gedimus, klientas dvejojo, ar ji grąžintų dalį jau sumokėtų pinigų.

Tik alternatyva - ne prievolė

Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) LŽ nurodė, kad Elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklės numato, jog mokestį už sąskaitoje nurodytą ataskaitinį laikotarpį suteiktas el. ryšių paslaugas, abonentinį mokestį ir kitus mokesčius abonentas turi sumokėti per vieną mėnesį nuo ataskaitinio laikotarpio pabaigos, o jeigu sąskaitoje nurodyta vėlesnė data – iki sąskaitoje nurodytos datos.

„Taigi taisyklės aiškiai numato, jog abonentas privalo sumokėti už suteiktas paslaugas", - reziumavo RRT atstovė ryšiams su visuomene Rasa Karalienė. Ji taip pat atkreipė dėmesį, kad el. ryšių paslaugų teikėjas privalo vartotojui užtikrinti galimybę iš anksto sumokėti už paslaugas, tačiau toks apmokėjimas turi būti kaip lankstaus atsiskaitymo galimybė, o ne kaip vienintelis atsiskaitymo būdas.

Nors vartotojams pinigų nuskaitymas iš sąskaitos už dar nesuteiktas paslaugas kelia abejonių, RRT iniciatyvos atlikti tyrimą dėl bendrovės veiksmų nerodo. Tyrimas bus atliekamas tik tuomet, jei paslaugų gavėjas pats kreipsis į RRT. „Šiuo konkrečiu atveju, jei su paslaugų teikėju nepavyksta rasti kompromiso, el. ryšių paslaugų gavėjas turi teisę kreiptis į RRT, ir mūsų tarnyba tuomet nagrinėtų ginčą, atsižvelgdama į konkrečius paslaugų gavėjo ir teikėjo sutartinius santykius“, - sakė atstovė.

Tikina pagerinę sąlygas

Bendrovės „Cgates“ generalinis direktorius Paulius Dambrauskas LŽ patikino, kad bendrovė paankstino ne atsiskaitymo, o tik sąskaitų išsiuntimo terminą. Anot jo, klientai gali mokėti kaip įprasta – ir po mėnesio nuo suteiktų paslaugų dienos. Sumokėję vėliau, nei raginama sutartyje, baudos jie negaus. Tačiau nuo šiol turės galimybę atsiskaityti ir anksčiau.

„Pagrindinė problema yra ne klientų vėlavimai atsiskaityti, o sąskaitų vėlavimai. Klientai šiais laikais negauna laikraščių kiekvieną dieną, taigi pašto dėžučių kasdien netikrina. Nutinka taip, kad sąskaitą išsiunčiame 15-16 dieną, pašto dėžutėje ji atsiduria apie 20 dieną, o klientas sąskaitą pamato tik dar po kelių dienų. Taip apmokėti sąskaitą jam lieka labai mažai laiko, tenka verstis per galvą“, - sprendimą aiškino bendrovės vadovas.

Anot jo, dėl per vėlai gaunamų sąskaitų bendrovė kas mėnesį sulaukdavo tūkstančių klientų skambučių. Dažniausiai kreipdavosi vyresnio amžiaus žmonės, gaunantys popierines sąskaitas.

„Mes esame dėkingi klientams, kurie moka anksčiau ir padeda įmonei dirbti efektyviau. Tačiau klientas gali pasirinkti, kada jam patogiau mokėti. Principingumą mes tikrai suprantame ir gerbiame. Tačiau būkime teisingi - 25 dieną klientas gavo jau apie 90 proc. paslaugų, taigi kalbėti apie įmonės kreditavimą nevisiškai sąžininga“, - sakė jis.

Tiesa, P. Dambrauskas pripažino, kad tiesioginiu debetu mokantys klientai negali pasirinkti, ar mokėti įprastai, ar anksčiau, – iš jų sąskaitos pinigai išskaičiuojami einamojo mėnesio pabaigoje, ir ši tvarka nesikeis. Mat tai, vadovo manymu, yra teisėta.

„Realybė tokia, kad yra nemažas būrys tiesioginiu debetu mokančių klientų, kurie gyvena nuo atlyginimo iki atlyginimo. Kai mėnesio pabaigoje nepavykdavo nuskaityti pinigų iš jų sąskaitų, pakartotinai bandydavome tai padaryti po 10 dienų. Vadinasi, klientas gaudavo baudą, be to, kitą mėnesį jį pasiekdavo sąskaita su dviguba suma ir kildavo daug neaiškumų. Dabar klientui nereikėtų mokėti baudos, net jei pinigus pavyktų nuskaityti vos iš trečio karto“, - aiškino pašnekovas.

Jis pažymėjo, kad idealaus sprendimo nėra, tad teko spręsti, kas klientams yra mažesnė blogybė: sumokėti 20 dienų anksčiau ar gauti baudą. Klientams, nenorintiems tiesioginiu debetu mokėti anksčiau, bendrovės vadovas pasiūlė mokėti banko pavedimu. Be to, patikino, kad nutrūkus paslaugų, už kurias jau atsiskaityta, tiekimui, kliento patirti nuostoliai bus išskaičiuojami iš kito mėnesio sąskaitos.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"