TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

SEB: Rusijos reikšmė – pervertinta

2015 08 12 6:00
Veiklą diversifikavę Lietuvos vežėjai be rimtesnių nuostolių išgyveno Rusijos sankcijas, o nemaža dalis skaičiuoja išaugusias pajamas ir pelną. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Lietuvos transporto ir logistikos sektoriaus pajėgumai yra maksimaliai orientuoti į eksportą – tik apie 10 proc. visų krovinių vežimo tenka vidaus rinkai.

„Įvertinus tai, įmonėms kyla naujų iššūkių, susijusių ne tik su geopolitiniais pokyčiais, bet ir su griežtėjančiu veiklos reguliavimu Vokietijoje, Belgijoje ir kitose eksporto rinkose, – pažymėjo transporto sektoriaus tendencijas apžvelgęs SEB banko prezidento pavaduotojas ir Verslo bankininkystės tarnybos direktorius Aivaras Čičelis. – Dirbdami tiek su didelėmis, tiek su mažesnėmis transporto ir logistikos įmonėmis matome, kad finansinė šio segmento padėtis yra stabili: bendrovės turi sukaupusios didesnius likvidumo rezervus, skolų mastas yra sumažėjęs, o naujas investicijas įmonės vertina labai nuodugniai. Matyti ir tai, kad bendrovės stengiasi labiau diversifikuoti veiklą tiek geografiniu, tiek klientų, tiek vežamų prekių atžvilgiu.“

SEB banko prezidento pavaduotojo teigimu, šiuo metu geriau sekasi toms įmonėms, kurios ir iki naujų Rusijos ir Rusijai skirtų sankcijų turėjo geografiškai įvairesnį klientų portfelį. Joms atitinkamai lengviau perorientuoti vilkikų maršrutus į kitas rinkas, kuriose jau turi kontaktų ir potencialių užsakovų. Nors daugiausia tai yra įvairios Vakarų Europos šalys, bet įmonės, dažniausiai didžiosios, vilkikus suka ir kitų, tolimesnių šalių – Turkijos, Kazachstano link ir dar toliau.

„Lietuvos vežėjai į Rusiją vežė ne tik maisto produktus, bet ir alkoholinius gėrimus, pastarųjų importas nėra uždraustas, tad čia Lietuvos transporto bendrovės dirba toliau, taip pat diversifikuodamos rinkas“, – aiškino A. Čičelis.

Kita vertus, pasak jo, nereikėtų pervertinti Rusijos rinkos reikšmingumo Europos transporto sektoriui. Nors Lietuvos ir kitų Rytų Europos šalių vežėjai tradiciškai ten buvo patys aktyviausi, į Rusiją važiuojančių Vakarų Europos šalių vilkikų skaičius (~26 tūkst. vilkikų), palyginti su visu Vakarų Europos transporto parku (~1,5 mln. vilkikų), yra ganėtinai mažas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"