TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Seimas nusiteikęs atšaukti alkoholio reklamos draudimą

2011 11 03 12:24

Parlamentarai nusiteikę atšaukti alkoholio reklamos draudimą nuo 2012-ųjų.

Už atitinkamas Alkoholio kontrolės įstatymo pataisas ketvirtadienį po svarstymo balsavo 55 Seimo nariai, prieš - 35, o susilaikė 13 parlamentarų. Paskutinis balsavimas dėl pataisų vyks vėliau.

Seimas nepritarė parlamentaro Sauliaus Stomos pataisai dėl alkoholio antireklamos. Jis siūlė ne mažiau nei 50 proc. alkoholio gamintojo lėšų, per mėnesį skiriamų alkoholio reklamai konkrečiam transliuotojui ar retransliuotojui, skirti socialinei reklamai apie alkoholio žalą ir jos transliacijoms tuo pačiu kanalu 17-23 valandomis.

Parlamentaras Audrius Šedžius pabrėžė, kad tokia alkoholio antireklama bus tik papildoma reklama: "Antireklama bus reklama".

Liberalsąjūdietis Erikas Tamašauskas aiškino, kad uždraudus visišką alkoholio reklamą, teks drausti net knygas apie Šveiko nuotykius, Hemingvėjaus, Remarko kūrybą, nes ten taip pat minimas alkoholis.

Jis siūlė reklamos užsakovams stiprinti savireguliaciją: "Neatsakingų reklamų dar yra. Jeigu tas mechanizmas neveiks, siūlysiu alkoholio vartojimo sugriežtinimo pataisas".

E.Tamašauskas pabrėžė, kad 2007 metais leidus alkoholio reklamą per televiziją 23-6 valandomis, tai alkoholio vartojimui neturėjo įtakos.

"Tvarkietis" Andrius Mazuronis pabrėžė, kad Lietuvoje jau 10 proc. rinkos užima baltarusiškas alus ir kitas alkoholis be jokios reklamos, nes gamintojus valstybė dotuoja, todėl mūsų gamintojams lieka dėl rinkos dalies kovoti reklamuojantis.

Biudžeto ir finansų komiteto narys Žilvins Šilgalis siūlė visų pirma uždrausti skatinamąją reklamą, o ne visą reklamą.

Ekonomikos komiteto narys "darbietis" Kęstutis Daukšys pareiškė, kad daugelis geriančiųjų nemato jokių alkoholio reklamų. "Jie geria tuos gėrimus, kurių niekas nėra reklamavęs ir nereklamuos".

Sveikatos reikalų komiteto vadovas Antanas Matulas priminė, kad visiškai alkoholio reklama yra uždrausta Norvegijoje ir Prancūzijoje.

"Reklama daro įtaką, kaip nedaro. Kai einame į parduotuvę pirkti skalbimo miltelių, perkame tuos, kurių reklamą pamatome per televiziją", - sakė A.Matulas.

Seimas ketvirtadienį taip pat apsispręs, ar priimti svarstyti Ūkio ministerijos ir kai kurių parlamentarų pataisas, kuriomis siūloma su griežtinti alkoholio vartojimą. Manoma, kad jas priėmus būtų galima nuo kitų metų nebedrausti visos alkoholio reklamos.

Pavyzdžiui, siūloma uždrausti paslėptą alkoholio reklamą, norima nustatyti specialius reikalavimai specializuotoms alkoholinių gėrimų prekybos įmonėms.

Siekiant sumažinti naktinių barų, kuriuose prekiaujama alkoholiu, siūloma numatyti, kad viešojo maitinimo įmonėse leidžiama parduoti alkoholinius gėrimus nuo 22 iki 8 valandos tik atidarytoje pakuotėje arba išpilstytus alkoholinius gėrimus ir tik vartojimui vietoje. Be to, ketinama sugriežtinti maitinimo įmonės sąvoką nurodant, kad joje turi būti ruošiamas, gaminamas ir realizuojamas maistas.

Asmenims iki 21 metų siūloma neleisti vartoti alkoholinių gėrimų, stipresnių nei 15 laipsnių, o asmenys iki 18 metų neįleisti į barus, restoranus, kavines, bufetus ir kitas viešojo maitinimo įmones nuo 22 iki 6 valandos.

Seimo Ekonomikos komitetas siūlo kol kas nežengti radikalaus žingsnio ir nuo kitų metų visiškai neuždrausti alkoholio reklamos, kaip buvo planuota anksčiau. Tuo tarpu 50 šalies nevyriausybinių organizacijų parlamentarus yra paraginę atsispirti siūlymams atšaukti alkoholio reklamos draudimą.

Seimas yra priėmęs įstatymą, kad nuo 2012 metų Lietuvoje įsigaliotų visiškas alkoholio reklamos draudimas visuomenės informavimo priemonėse (televizijoje, radijuje, spaudoje ir internete) bei būtų visiškai uždrausta išorinė reklama. Bet koks alkoholio reklamos parodymas visuomenės informavimo priemonėse nepriklausomai nuo jų jurisdikcijos būtų vertinamas kaip alkoholio reklamos draudimo pažeidimas.

Jeigu Seimas atšauks alkoholio reklamos visišką draudimą, 2012 metais, kaip ir dabar, alkoholio reklama televizijoje ir radijuje būtų draudžiama nuo 6 iki 23 valandos, būtų ribojama alkoholio reklama periodinių leidinių (laikraščių ir jų savarankiškų priedų, žurnalų) bei knygų pirmuosiuose puslapiuose, būtų negalima išorinė stipraus alkoholio, išskyrus alų, alaus mišinius, sidrą ir natūralios fermentacijos vyną, reklama.

Kaip ir dabar, alkoholio reklama būtų draudžiama vaikams ir paaugliams skirtuose laikraščiuose, žurnaluose, knygose, televizijoje ir radijuje, koncertų, cirko, diskotekų, jaunimo sporto ir laisvalaikio renginių, kitų masinių renginių, teatro spektaklių, kino ir videofilmų demonstravimo vietose, išskyrus šių renginių vietose esančias prekybos vietas, taip pat švietimo, sveikatos priežiūros įstaigose, visuomeninio transporto priemonių viduje ir išorėje, degalinėse ir jų teritorijoje, išskyrus ten esančias alkoholinių gėrimų prekybos vietas, ant atvirlaiškių, vokų ir pašto ženklų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"