TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Šeimos verslas – didelis iššūkis

2016 05 09 6:00
LŽ archyvo nuotrauka

Tyrimai rodo, kad įkurti verslą ir jį auginti su šeimos nariais svajoja net 70 proc. šalies gyventojų. Toks verslas pasaulyje vertinamas dėl stabilumo, darbuotojų – šeimos narių – atsidavimo, stipresnių ryšių su klientais ir efektyvesnių pardavimų. Kita vertus, statistiniai duomenys rodo, kad mažiau nei 10 proc. šeimos verslų pasaulyje išgyvena iki trečios kartos.

Kaip pranešime spaudai sakė VU Tarptautinio verslo mokyklos (TVM) l.e.p. direktorė Birutės Miškinienė, idėja diskutuoti apie šeimos verslo aktualijas kilo įvertinus, kad didelė dalis verslą studijuojančių studentų yra iš šeimos verslų.

Su kokiais iššūkiais susiduria giminystės saitais susietų žmonių kuriamas verslas? Pasak TVM pranešimo, atrodytų, kad šeimos verslą valdyti daug paprasčiau – jame dirba artimieji, kurie yra gerokai lojalesni nei įprastai samdomi darbuotojai, iš kartos į kartą perduodamas verslo vystytojai jau turi pakankamai patirties nuspręsti, kaip geriau pasielgti skirtingose situacijose ir pan. Tačiau kaip užtikrinti tinkamą valdymą, nustatyti hierarchiją, į aukščiausias pareigas paskirti tuos žmones, kurie išties turi reikiamų savybių ir patirties, o ne tuos, kurie yra artimiausi? O kaip užtikrinti sėkmingą ateities scenarijų, jeigu šeimos nariai nerodo iniciatyvos perimti tiek metų vystytą verslą arba pačiam verslo kūrėjui nesinori užleisti savo vietos?

Psichoanalitikė Rema Židonienė, paklausta, kurį – šeimos ar ne šeimos – verslą valdyti paprasčiau, teigė, kad nėra vienareikšmio atsakymo. „Yra šeimų, kurios gana gerai tarpusavyje sutaria. Tokių šeimų nariai – tarsi orkestras, kur kiekvienas žino, kokiu instrumentu groti, ir kada savo kūrinio dalį pradėti. Visgi, yra šeimų, kurios neturi klausos – kiekvienas mano, kad žino, kaip turi būti, ir kito negirdi. Tokiame koncerte ilgai neišbūsi“, – sakė R. Židonienė.

Jos teigimu, būtent dėl laukiančių iššūkių prieš pradedant šeimos verslą, svarbu gerai išsiaiškinti, ko iš jo tikimasi.

„Pravartu visuomet savęs paklausti – kam man to reikia, kokia to prasmė. Nuo atsakymo, kurį sau pateiksite, priklausys, ar verta tai daryti. Jei norite kurti verslą su fantazija, kad jį sukūręs tapsite laimingesnis, labiau pasitikintis savimi, nes būsite svarbus, įtakingas, pastebimas, turtingas, kiti pavydės ir gerbs, tuomet šių savybių ne ten ieškote. Statusas, pinigai, įsivaizduojama galia nepadaro žmogaus laimingo“, – kalbėjo psichoanalitikė.

VU TVM, pasak pranešimo spaudai, kvies apie tai diskutuoti konferencijoje „Versli šeima 2016“, kurioje, tikimasi paieškoti atsakymų ir galimų sprendimų, susijusių su šeimos verslo kūrimu, valdymu ir plėtra.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"