TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Šeimos verslui sudėtinga rasti investuotojus

2014 10 06 6:00
Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Šiuo metu pasaulyje net 58 proc. šeimos verslų ieško išorinių finansavimo šaltinių, tačiau rasti tinkamą strateginį partnerį sudėtinga.

Nors šeimos verslai sukuria daugiau nei 70 proc. pasaulio BVP, daugelis tyrimo respondentų teigia susiduriantys su sunkumais, kai bando pritraukti lėšų. Tai atskleidė tarptautinės audito, mokesčių ir konsultacijų bendrovės KPMG atliktas tyrimas. Privataus kapitalo fondai dažnai reikalauja, jog pasitraukimo iš verslo atveju visas šeimos verslas būtų parduotas ir taip užtikrinta maksimali jo vertė, o korporatyviniai strateginiai partneriai investicijas dažnai vertina kaip būdą ilgalaikei kontrolei užtikrinti. Šie apribojimai lemia, kad daugelis šeimos verslų nerealizuoja savo augimo potencialo.

„Lietuvoje tikslios statistikos neturime, tačiau preliminariais vertinimais šeimos verslų yra mažiau nei kitose Baltijos šalyse, o jų rūpesčiai yra panašūs kaip ir visame pasaulyje: kaip užtikrinti ilgalaikį stabilumą ir nuoseklų augimą bei pritraukti lėšų plėtrai, kartu išsaugant kontrolę šeimos narių rankose“, – sakė KPMG ekspertė Toma Marčinauskytė.

KPMG tyrimas atskleidė investicijų šaltinį, kurį šeimos verslai dar nepakankamai išnaudoja. Tai didelį kapitalą sukaupę fiziniai asmenys (high-net-worth individuals, - angl.). Didelį kapitalą sukaupusiais asmenimis šiame tyrime laikomi asmenys, kurie yra sukaupę bent 10 mln. JAV dolerių likvidaus turto arba turto, kurį potencialiai gali parduoti. KPMG tyrime teigiama, kad daugelis tokių asmenų turi patirties šeimos versle ir nori sukauptą turtą skirti investicijoms.

Pasaulyje yra maždaug 14 mln. asmenų, sukaupusių 10 mln. ar daugiau JAV dolerių, o jų bendras turtas kartu siekia 53 trln. JAV dolerių. KPMG tyrimas atskleidė, kad didelį kapitalą sukaupusių fizinių asmenų ir šeimos verslų prioritetai dera tarpusavyje: pirmieji kapitalo grąžą vertina kaip vieną svarbiausių motyvų investuoti (37 proc.), o šeimos verslo atstovai teigia, kad ilgalaikė orientacija į investicijų grąžą yra ypač geidžiama investuotojo savybė (23 proc.).

KPMG apklausė 125 šeimos verslus teiraudamasi, kokios rūšies investicijų jiems reikia, kokius investuotojus jie renkasi ir kokia buvo jų ankstesnė patirtis, pritraukiant lėšas iš didelį kapitalą sukaupusių fizinių asmenų ar kitų šeimos verslų. Taip pat 125 didelį kapitalą sukaupę fiziniai asmenys buvo apklausti apie savo investavimo strategiją ir kaip ji dera su šeimos verslais.

Šeimos verslais šiame tyrime laikomi verslai, kuriuose keletas tos pačios šeimos narių yra tarp pagrindinių savininkų arba vadovų. Šeimos verslai buvo suskirstyti į tris grupes: verslai, kurių apyvarta siekia 20-50 mln. JAV dolerių; verslai, kurių apyvarta siekia 50-200 mln. JAV dolerių; verslai, kurių apyvarta siekia 200 mln. JAV dolerių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"