TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Seni laivai - atrasta niša rinkoje

2012 06 13 7:30

Bendrovė "Klaipėdos laivų remontas" suka į naują veiklos sritį - ėmėsi atnaujinti istorinius laivus. Pirmasis neatpažįstamai pakeistas senovinis motorlaivis šįryt išplauks į Norvegijos miestą Stavangerį.

Šiomis dienomis Klaipėdoje baigtas atnaujinti 1885 metais statytas istorinis laivas "Oscar II". Atlikti unikalūs darbai smėlį vežiojusį laivą prikėlė naujam gyvenimui, o įmonė įgijo patirties, kuri pravers ieškant užsienio klientų. Geri užsakovų atsiliepimai apie klaipėdiečius savo kolegoms Norvegijoje - veiksmingiausia reklama garsiame senovinės laivybos gerbėjų regione. Pasiūlymas rekonstruoti antrąjį senovinį laivą jau gautas, tikimasi sulaukti ir daugiau brangių darbų užsakymų.

Įrengė prabangiai

Pasak "Klaipėdos laivų remonto" generalinio direktoriaus Alvydo Butkaus, įmonėje suremontuoti visi pagrindiniai "Oscar II" techniniai mazgai ir agregatai, įrengtas originalus laivo vidaus interjeras. Darbai užtruko pusę metų, o bendra jų vertė sudaro maždaug 1,7 mln. litų. Tai dvigubai daugiau nei planuota iš pradžių, nes nuolat atskrisdavęs prižiūrėti laivo atnaujinimo jo kapitonas Gunnar Borg-Vatne teigia įsitikinęs, kad gali mums patikėti vis daugiau ne tik korpuso, bet ir vidaus apdailos darbų. Taip Klaipėdoje viskas buvo užbaigta iki paskutinės detalės.

"Oscar II", kurio ilgis - 25 metrai, plotis - 5,4 metro, gramzda - 2,2 metro, buvo remontuojamas doke. Imituojant originalų kniedytą korpusą pakeista apie 20 tonų metalo konstrukcijų. Laive įrengta nauja elektros instaliacija ir vamzdynas. Suremontuoti varikliai, pakeista greičių dėžė. Visas laivas perdažytas.

Įmonės vadovas teigia, kad ypatingo kruopštumo pareikalavo naujo interjero, primenančio karališkus apartamentus, kūrimas buvusiame krovininiame triume. Apatiniame denyje įrengta prabangi pokylių salė, išskirtinė jos interjero dalis - ąžuoliniai laiptai, puošti Žemaitijos kalvio pagamintais turėklais. Salėje atsirado baras, šalia - sanitarinis mazgas ir dušas, dvi kajutės. Paklotos ypač patvarios ir brangios tiko medienos grindys.

Išoriniuose laivo deniuose vietoj metalo sudėtos grindys iš maumedžio, pakeisti bortų porankiai bei durys. Daug detalių iš ąžuolo ir raudonmedžio, tačiau kajučių ir salės sienos bei lubos dažytos balta spalva. Viršutiniame "Oscaro II" denyje pastatyta dengta pavėsinė, kurioje svečiai galės jaustis patogiai net esant blogam orui. Laive įrengta garso sistema, skirta ne tik linksmintis, bet ir girdėti laivo kapitono komandas. Po rekonstrukcijos "Oscar II" galės plaukti 40 keleivių ir įgulos narių.

Senovėje laivas buvo pritaikytas plukdyti apie 200 keleivių. Dabartinį savo pavidalą jis įgavo po rekonstrukcijos 1903 metais. Nuo 1955-ųjų buvo pertvarkytas gabenti krovinius, jam suteiktas "Havas" pavadinimas. 1999 metais pasikeitus savininkams sugrąžintas pavadinimas "Oscar II", po rekonstrukcijos nuo 2004 metų šiuo laivu plukdomi žmonės iš Stavangerio uosto. Dabartinis savininkas - kompanija "Dampskipsselskapet Oscar II A/S".

Ieškos klientų Norvegijoje

"Labai džiaugiuosi lietuvių darbu. Mūsų krašte daug senovės mėgėjų, daug tokių senų laivų, kurie rugpjūčio mėnesį suplauks į Stavangeryje vyksiantį senovinių laivų paradą. Naujausiam iš jų - 60 metų. "Oscar II" nėra seniausias pasaulyje, bet jis iš to laikotarpio, kai pradėjo plaukioti pirmieji garlaiviai", - pasakojo laivo kapitonas, kartu su kolega atvykęs atsiimti pramoginio motorlaivio.

"Tai pirmas mūsų toks didelis istorinio laivo rekonstrukcijos projektas, tačiau matome galimybių plėstis šioje rinkoje. Norvegijoje ir kitose Šiaurės Europos valstybėse yra nemažai istorinių laivų ir jų, kaip vandens pramogos, populiarumas didėja", - sakė A.Butkus.

Anot jo, bendrovė jau yra suplanavusi plačiau pristatyti savo paslaugas būtent Norvegijoje, iš pradžių - Stavangeryje, kai vyks istorinių laivų paradas. Šiuo metu "Klaipėdos laivų remonte" dirba 100 žmonių. Pasak A.Butkaus, bendrovė tradiciškai didžiausią dalį pajamų uždirba iš įvairių vidutinio dydžio prekybinių laivų, kuriuos gali pakelti 1200 tonų keliamosios galios dokas. Dažnai čia remontuojami ir Lietuvos flotilės laivai, didelės jachtos, kateriai. Norvegų užsakymas atnaujinti senovinį laivą buvo ypač vertingas, nes gautas rudenį, kai visose laivų remonto įmonėse sumažėja darbų. Vidaus apdailai teko samdyti ir subrangovų.

Bendrovė taip pat yra kruizinių laivų terminalo ir Klaipėdos pilies uosto operatorė, įgyvendina nekilnojamojo turto projektą "Jūros vartai". 2012 metais įmonės iniciatyva prie Kruizinių laivų terminalo pradedamas organizuoti vasaros renginių ciklas "Jūros vartų vasara".

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"