TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Senjorų perkamosios galios neišnaudoja

2013 05 02 6:00
Pagyvenę pirkėjai nuolaidų paieškoms skiria daug energijos ir laiko. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Senjorai yra viena labiausiai kainas sekančių vartotojų grupių, tačiau didieji prekybos centrai dar nėra linkę išskirti jų iš kitų klientų.

Tyrimai rodo, kad po krizės visų didelių bei dalies kasdienių pirkinių atsisakė dažniausiai pensinio amžiaus žmonės. Senjorai yra viena labiausiai kainas stebinčių vartotojų grupių, todėl nuolat taikydamas jiems skirtas lojalumo programas bei pasiūlymus verslas gali įgyti pranašumo prieš konkurentus. Vis dėlto didieji prekybos tinklai senjorų kozirį panaudoja vangiai ir pasitempti žada ateityje.

Neįvertina grupės dydžio

Pensinio amžiaus žmonių grupė į nuolaidas reaguoja labai aktyviai pirmiausia dėl to, kad jų gyvenimo būdas skiriasi nuo kitų vartotojų grupių. Tai pabrėžė Simonas Bartkus, Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) valdybos pirmininkas. "Senjorai kitaip vertina savo laiką ir yra linkę dėl nuolaidų važiuoti apsipirkti į kitą vietą nei įprastai, gali dėl pasiūlymo sugaišti kad ir valandą laiko. Apskritai ši grupė labiau linkusi lyginti kainas, skirti daug energijos susipažinti su nuolaidomis. Pavyzdžiui, senjorai išnagrinėja prekybos tinklų žurnalus, o tai iš tiesų pareikalauja nemažai energijos", - paaiškino jis.

Pašnekovas taip pat pridūrė, kad pagyvenusių žmonių grupei svarbiau nei kitoms gauti nuolaidas iš karto. Anot jo, senjorai orientuoti į nuolaidą "čia ir dabar".

"Taikant pasiūlymus senjorams taip pat svarbu skirti pakankamai laiko jų įpročiams susiformuoti. Nors ši pirkėjų grupė nuolaidų paieškoms skiria energijos ir laiko, bet informaciją perima šiek tiek lėčiau. O įpročiai yra galinga jėga - jei, pavyzdžiui, prekybininkas sugeba suformuoti senjorų įprotį apsipirkti tam tikrą savaitės dieną, tai jie tos dienos ir laukia, jai ruošiasi", - sakė S.Bartkus.

Jis sutiko, kad siūlydamas nuolaidas senjorams verslas gali įgyti pranašumo prieš to nedarančius konkurentus, tačiau sakė pastebėjęs, jog ši vartotojų grupė kartais nepagrįstai nuvertinama. S.Bartkus įžvelgė dvi tai paaiškinančias priežastis. "Pirmiausia į šią grupę žiūrima per perkamosios galios prizmę. Aišku, jos perkamoji galia yra gerokai mažesnė nei, pavyzdžiui, jaunesnių žmonių, tačiau reikėtų įvertinti ir šios grupės dydį - iš tiesų ji labai didelė. Antra subjektyvi priežastis yra ta, kad parduotuvių vadybininkams, kurie organizuoja akcijas, dirbti su šia grupe yra ne taip įdomu, be to, jiems sunkiau įsijausti į senjorų kailį", - svarstė pašnekovas.

Akcijas siūlo vienetai

Šiuo metu senjorų apsipirkimo diena galima išskirti tik antradienį. Kol kas vienintelis didysis šalies prekybos tinklas IKI yra paskyręs specialią dieną pensinio amžiaus sulaukusiems žmonėms. Su senjorams skirta nuolaidų kortele antradieniais jie prekių gali įsigyti su 10 proc. nuolaida.

Bendrovės "Palink" komunikacijos skyriaus vadovas Valdas Lopeta sakė, kad šių kortelių išduota per 300 tūkst. vienetų. Akcijos sėkmę patvirtino ir S.Bartkus. Jis teigė, kad pagyvenusio amžiaus žmonės yra labiau linkę prisitaikyti prie akcijos sąlygų ir gali laukti reikiamos dienos apsipirkti ar įvykdyti tai, ko prašo prekybininkas.

Tuo tarpu kiti didieji prekybos tinklai senjorams kol kas siūlo tik bendras lojalumo programas. Bendrovė "Rimi Lietuva", kaip patvirtino viešųjų ryšių vadovė Raminta Stanaitytė-Česnulienė, šiuo metu neturi jokių išskirtinių programų senjorams ir jų pasiūlyti neplanuoja. "Tačiau lojalūs pensinio amžiaus mūsų pirkėjai daug įvairių pasiūlymų gauna per bendras lojalumo programas", - pridūrė ji.

Pasinaudoti bendra lojalumo programa senjorus paragino ir bendrovės "Norfos mažmena" atstovas spaudai Darius Ryliškis. Jis patvirtino, kad specialios nuolaidos senjorams parduotuvėse netaikomos.

Kuria programos strategiją

Bendrovės "Maxima LT" atstovė Renata Saulytė sakė, kad šiuo metu lojalumo programa senjorams netaikoma, tačiau bendrovė analizuoja anksčiau taikytų momentinių bei ilgesnio laikotarpio nuolaidų efektyvumą ir ieško geriausio pasiūlymo pensinio amžiaus žmonėms.

"Esame bandę įvairių lojalumo programų senjorams ir pastebėjome, kad produktų, kuriems taikomos nuolaidos, pardavimas tikrai padidėdavo. Senjorai turi laiko ir nuolaidas visada seka, dėl jų gali nueiti ir į kitas parduotuves. Jie puikiai žino, kiek kainuoja produktai, ypač jų pamėgti. Apskritai senjorai yra gana didelė ir svarbi vartotojų grupė, su kuria turime nuosekliai dirbti", - teigė ji.

Pašnekovė prognozavo, kad lojalumo programa senjorams bus pristatyta anksčiau nei per metus, tačiau tikslesnio laiko sakė dar negalinti įvardyti. Ji taip pat negalėjo nurodyti lojalumo programos formos.

R.Saulytės teigimu, pensinio amžiaus gyventojus galima skirstyti į dvi kategorijas. Didesnes pajamas gaunantys senjorai esą labai racionalūs pirkėjai ir orientuojasi į geriausią kainos ir kokybės santykį. Tuo metu kita senjorų grupė labai atidžiai seka savo pajamas, todėl jiems kaina ypač rūpi. "Jiems ypač svarbios paprastų, kasdienių produktų: duonos, mėsos, dešros ir pan., kainos bei nuolaidos", - sakė ji.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"